Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1584433637:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 24546
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => המאבק על בית הספר מוריה | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חינוך בכרמיאל |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => בית הספר מוריה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% המאבק על בית הספר מוריה | חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כאוס בביה״ס היסודי ממלכתי-דתי בכרמיאל גורם לפילוג בין הורים ומורים. טענות קשות מצד הורים על הידרדרות ברמת הלימודים ונסיונות הדתה מצד המנהל הנוכחי - ומנגד הורים התומכים במנהל טוענים כי הוא מנסה להחזיר עטרה ליושנה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1779
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => %title% %page% %sep% %sitename% המאבק על בית הספר מוריה | חדשות כרמיאל
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => כאוס בביה״ס היסודי ממלכתי-דתי בכרמיאל גורם לפילוג בין הורים ומורים. טענות קשות מצד הורים על הידרדרות ברמת הלימודים ונסיונות הדתה מצד המנהל הנוכחי - ומנגד הורים התומכים במנהל טוענים כי הוא מנסה להחזיר עטרה ליושנה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => בית הספר מוריה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => המאבק על בית הספר מוריה | פורטל זהר הצפון | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => חינוך בכרמיאל |
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
בית הספר מוריה 2018-11

המאבק על בית הספר מוריה

שתפו

כאוס בביה״ס היסודי ממלכתי-דתי בכרמיאל גורם לפילוג בין הורים ומורים. טענות קשות מצד הורים על הידרדרות ברמת הלימודים ונסיונות הדתה מצד המנהל הנוכחי – ומנגד הורים התומכים במנהל טוענים כי הוא מנסה להחזיר עטרה ליושנה

מאת גיל דובריש

משהו רע עובר על בית הספר היסודי ממלכתי-דתי מוריה בכרמיאל. מצד אחד נשמעות טענות מצד הורים לתלמידים על הידרדרות קשה בהתנהלות בית הספר, בעיות אלימות, נטישת תלמידים ומסע הדתה בניצוחו של המנהל הרב ליאור צדוק – ומצד שני, טוענים הורים המצדדים במנהל כי מתנהל נגדו מסע הכפשה על רקע ניסיונו להחזיר עטרה ליושנה. דבר אחד בטוח – מי שנפגעים מהמאבק הם בעיקר התלמידים.

במאבק הזה מעורבים הורים רבים, מורים ולא מעט פוליטיקה פנימית. המתיחות והמאבקים הפנימיים בין המחנות גורמים לעיכובים בבחירת הנהגת ההורים.

״מה שקורה בבית הספר הוא כאוס מטורף״ טוענת אם לתלמידה בבית הספר. ״יש בעיית תקשורת חריפה בין המנהל לבין המורים, חוסר שיתוף הפעולה בינו לבינם גרם לחלק מהמורים להרים ידיים. הם נוקטים בשביתה איטלקית סמויה, כלומר מגיעים לבית הספר אבל לא ממש עוסקים בחינוך ובהוראה. יש בעיות אלימות קשות שמטואטאות מתחת לשטיח, תלמידים רבים ספגו עונשי השעיה מהלימודים, ונדמה שאין למנהל יכולת להשתלט על הנעשה״.

לדברי האם, ״לפני כשנה מונה המנהל לתפקיד באופן זמני ולמרות התנגדות מצד הורים רבים, הוא נבחר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית למנהל קבוע. אחד הצעדים הראשונים שעשה היה לפרסם הנחיות חדשות לגבי לבוש התלמידים, בין השאר, על כל הבנים להגיע עם כיפה וציצית מסודרים ועל הבנות להגיע בחצאיות ארוכות ועם חולצות שרוולים ארוכים. כמו כן בשיעורי הספורט נאסר על התלמידות להסיר את החצאיות, איך אפשר להתעמל כך?״

הורים נוספים סיפרו לנו כי רמת האלימות בבית הספר גואה ובמקביל ניכרת פגיעה משמעותית ברמת הלימודים. ״יש כיתות שבהן קיים פיגור משמעותי בקצב הלימודים. הורים שביקרו בבית הספר במהלך שעות הלימודים דיווחו כי תלמידים מסתובבים בחוסר מעש במסדרונות ומרעישים״ אמרה לנו אם לתלמיד. ״כשמנהל בית הספר שמע את הדיווחים האלה, הוא החליט לאסור על ההורים לבקר בבית הספר במהלך שעות הלימודים. גם אם זו הנחיה נכונה לכשעצמה, זו לא הדרך לפתור את בעיות המשמעת בתוך בית הספר״.

אב לתלמיד בבית הספר אומר כי ״בגלל המצב השורר בבית הספר, ידוע לי כי כ-20 תלמידים עזבו מתחילת השנה ועברו לבתי ספר אחרים. יש לנו טענות קשות כלפי יכולת הניהול של הרב צדוק. בית הספר לא מתפקד, תלמידים רבים נמצאית בפיגור בקצב הלימודים, יש תלונות רבות על אלימות, ניסינו לדבר עם המנהל, נפגשנו איתו ועם המפקח על בית הספר, אבל אנחנו מרגישים שהכל תקוע ושום דבר לא זז״.

על רקע הדברים האלה, טוענים הורים אחרים כי מדובר במסע הכפשה שמתנהל נגד המנהל ליאור צדוק. ״יש הורים שלא אוהבים את הרעיון הזה, שמנהל בית הספר יחזיר עטרה ליושנה. המטרה של המנהל הקיים היא לחבק את כולם, גם הדתיים וגם החילונים, אבל בתנאי שכולם יכבדו את בית הספר מוריה כממלכתי-דתי, עם המשתמע מכך״ אומר אב לתלמידה בבית הספר. ״התנאי הוא שהבנים יגיעו עם ציציות וכיפה והבנות בלבוש ארוך לפי הנדרש. כדאי לשמור על פרופורציות, אף אחד לא דורש מהתלמידים להגיע עם שטריימל ולגדל פאות. בשנים האחרונות בית הספר הידרדר והגענו למצב שבו משפחות ציוניות דתיות מעדיפות לשלוח את הילדים ללמוד בבית הספר עמיחי של זרם החינוך החרדי. בשנים קודמות היו בבית הספר מוריה בעיות אלימות, רמת הדת הייתה נמוכה והייתה כניסה של תלמידים חילונים רבים לבית הספר. אומנם היו קישוטים דתיים במקום, אבל אף דתי שכיבד את עצמו לא הכניס את בנו לבית הספר בגלל הרמה התורנית הירודה. היום לראשונה, אנשי הציונות הדתית והגרעין התורני בכרמיאל החזירו את הילדים למוריה, למה? כי העניינים סוף סוף חזרו למסלול, הרב צדוק החליט לעשות ׳פוס׳ משחק ולפעול לפי אמנת בית הספר, שנכתבה מזמן אך לא נאכפה הרבה זמן״.

הורה אחר מסביר כי ״חילונים רבים וגם דתיים שאולי מאמינים פחות, מתקשים לקבל את העובדה שמוריה הוא בית ספר ממלכתי-דתי, עם דגש על הדתי. הם טוענים שיש ׳הדתה׳ אבל למעשה אנחנו מרגישים שהגיע הזמן שבית הספר יחזור ׳הביתה׳ וישוב להיות כבעבר, בתקופה שבה הרב ציון ג׳רבי הקים וניהל את מוריה. לדעתי יש מאבקים פוליטיים בין זרמים בציונות הדתית בכרמיאל וזה מתבטא במאבק שמתנהל בתוך בית הספר״.

בשל המצב אליו נקלע בית הספר, הצטרף לאחרונה לצוות הניהול הרב ציון ג׳רבי, מייסד בית הספר בשנות השבעים ומי שניהל אותו עד אמצע שנות התשעים, וזאת על מנת לסייע למנהל הנוכחי. לדברי ההורים התומכים במהלך, ״הרב ג׳רבי לקח על עצמו לבוא ולהנחות את הרב צדוק, כדי לסייע לו בקבלת כלים ניהוליים ולהתקדם״.

בשבוע הקרוב צפויות להתקיים בעיכוב רב הבחירות להנהגת ההורים בבית הספר, תוצאות הבחירות יקבעו לא מעט את המשך הדרך במוריה, האם ההנהגה תיבחר מקרב ההורים התומכים בצעדיו של המנהל או מקרב מי שמתנגדים לתהליך ההדתה?

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ״בית ספר ממ״ד מוריה נותן מענה לכלל תלמידי כרמיאל. בית הספר פועל על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך. מנהל בית הספר פועל על פי הנחיות וכללי המשרד. בית הספר מלווה על ידי הפיקוח באופן אינטנסיבי ובשיח עם הנהגת הורים וככל שתהיה פנייה כזו או אחרת, הפונה יקבל מענה כנדרש״.

מעיריית כרמיאל נמסר: ״הנושא מוכר במינהל החינוך ונמצא בטיפול בשיתוף הפיקוח המחוזי של משרד החינוך״.

לחדשות חינוך נוספות ליחצו כאן>>> 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …


2 תגובות

  1. בוקר טוב, כקורא נאמן של האתר שלכם, אבקש להסיר את הכתבה הזו מהאתר מפני שכמורה בבית ספר "מוריה" אני מרגיש נפגע ממנה.
    בתודה.

    • שלום רב לך, הכתבה פורסמה בחודש נובמבר 2018, לפני כמעט שנה וחצי והיא נמצאת בארכיון שלנו – לא מדובר בכתבה חדשה. כמו כן ישנה תגובה של משרד החינוך כנדרש במקרים כאלה. הסרת כתבות מסוג זה היא מנוגדת למדיניות שלנו. שמחים שהינך קורא נאמן של האתר שלנו ומקווים שתמשיך להתעדכן בפורטל. המשך יום נעים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *