Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1534425483:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 23015
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => המקלט הוצף, הדיירים קיבלו את החשבון | פורטל זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל | מדוע חוייבו דיירים ברחוב הגפן בסכום של 27,000 שקלים? | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מקלט
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => המקלט הוצף, הדיירים קיבלו את החשבון | חדשות כרמיאל |
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => תאגיד עין כרמים ביצע תיקון בשבר בקו ביוב ברחוב הגפן, הדיירים שהופתעו לקבל חשבון בסך 27,000 שקלים טוענים: לא ידענו כלל על התקלה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 346
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => המקלט הוצף, הדיירים קיבלו את החשבון | חדשות כרמיאל |
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => תאגיד עין כרמים ביצע תיקון בשבר בקו ביוב ברחוב הגפן, הדיירים שהופתעו לקבל חשבון בסך 27,000 שקלים טוענים: לא ידענו כלל על התקלה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מקלט
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => המקלט הוצף, הדיירים קיבלו את החשבון | פורטל זהר הצפון
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל | מדוע חוייבו דיירים ברחוב הגפן בסכום של 27,000 שקלים? | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
ביוב הצפה מקלט רחוב הגפן 23 2018-08

המקלט הוצף, הדיירים קיבלו את החשבון

שתפו

תאגיד עין כרמים ביצע תיקון בשבר בקו ביוב ברחוב הגפן, הדיירים שהופתעו לקבל חשבון בסך 27,000 שקלים טוענים: לא ידענו כלל על התקלה. בתאגיד מדגישים: נערכה פניה לחברת עמיגור, אשר נדרשה לקחת אחריות לתיקון. בעמיגור אומרים בתגובה: אחזקת הרכוש המשותף ככלל מוטלת על כל בעלי הדירות.

מאת גיל דובריש

דיירים ברחוב הגפן חוייבו בסכום עתק של למעלה מ-27,000 שקלים ע״י תאגיד המים והביוב עין כרמים על-חשבון תיקון שבוצע במערכת הביוב. הדיירים מביעים כעס ואינם מתכוונים לשלם את הסכום הנדרש, בטענה כי לא ידעו כלל על התקלה ועל התיקון, משום שאף גוף לא טרח לעדכן אותם בנעשה.

בנייני המגורים ברחוב הגפן מורכבים מגוש ארוך (״רכבת״) שבו 9 כניסות שונות. נציגי הדיירים מספרים כי בסוף חודש מאי בוצע בכניסה מספר 23 תיקון במערכת הביוב, בעקבות הצפה של קומת המקלט. בעקבות זאת נשלחו לכל הדיירים ב-9 הכניסות השונות (בניינים 7 עד 23) מכתבי חיוב מטעם תאגיד המים והביוב עין כרמים בסכום כולל של 27,077 שקלים, בחלוקה שווה בין קרוב ל-60 הדיירים ובעלי העסקים בקומת הקרקע, כאשר כל דייר נדרש לשלם 458.93 שקלים. במכתב נמסר לדיירים: ״…מבדיקה שערכה עין כרמים תאגיד מים וביוב… עולה כי מערכת הביוב הפרטית והמשותפת של הנכס שבנדון אינה תקינה. מהות התקלה שאותרה: סתימות חוזרות ונשנות במערכת הביוב בשטח הבית ברחוב הגפן 7-23… תקלה המהווה מפגע תברואתי עקב גלישת ביוב הנובעת משקיעה ושבר בקו הביוב…״

במכתב לדיירים מודגש כי ״…בהתאם להוראות הדין האחריות על מערכת הביוב הפרטית המשותפת הינה של הדיירים, לרבות תיקונה. בהתאם לסעיף 53 לחוק תאגידי מים וביוב החברה רשאית להיכנס למקרקעין, לבצע את עבודות התיקון הדרושות ולגבות את הוצאותיה מבעלי הנכסים, ככל שיימצא שהדיירים לא טיפלו בבעיה, ובהתאם להוראות החוק בנושא״.

דיירים רחוב הגפן מחאה תשלום ביוב 2018-08
דיירים ברחוב הגפן. לא מוכנים לשלם

הדיירים בבנייני המגורים מוחים על החיוב שנשלח אליהם ומציינים כי לא ידעו כלל על התקלה שנמצאה במערכת הביוב והם אינם מבינים על מה ולמה הם נאלצים לשלם. ״לא ידענו בכלל שיש בעיה, אין לזה קשר אלינו, אנחנו מתגוררים בבניין מספר 9 וההצפה הייתה בבנין מספר 23, מדוע דורשים מאיתנו לשלם?״ תוהה אחת הדיירות במקום.

מ׳ שמתגורר ברחוב לא מסתיר את כעסו: ״רוב הדיירים כאן הם מבוגרים, אוכלוסיה קשת-יום, זהו פשע לחייב כל אחד מאיתנו בסכום של כמעט 500 שקל. איך חברה ציבורית מרשה לעצמה לחייב אנשים ללא שום עדכון או דיווח מוקדם, בלי שתהיה לנו אפשרות להביע הסכמה או התנגדות לכך?״

ג׳ המתגוררת בבניין שבו אירעה התקלה, מספרת כי רק לפני מספר חודשים גילתה כי קיימת הצפה במקלט. ״סבלתי זמן ממושך ממכת יתושים ותמיד תהיתי לגבי מקורם. בנוסף עלה מהמקלט ריח נורא של טחב. לפני כחודשיים-שלושה החלטתי לבדוק את המקלט וחשכו עיניי – הייתה שם הצפה נוראית, המים הגיעו לגובה הברך. ׳מקווה׳ של ממש. פניתי לעיריית כרמיאל והתברר לי שיודעים שם על תקלה שאירעה לפני כ-4 שנים, כבר ביצעו מספר פעמים שאיבה של המים אך מדי כמה חודשים שב המקלט ומוצף מחדש״. לדברי ג׳, ״נאמר לי שמקור הבעיה היא בהחלטה שביצעה חברת עמיגור לפני כ-20 שנה לסתום צינור ביוב שעובר מתחת לבנייני המגורים, אשר היו בעבר בבעלותה״.

ג׳ טוענת כי מכיוון שהיא הגורם לבעיה, על חברת עמיגור לשאת בהוצאות התיקונים. ״האוכלוסיה ברחוב מורכבת מקשישים רבים שכל הכנסתם היא מקיצבאות הביטוח הלאומי, אין להם שום קשר לבעיה והם לא אמורים לשאת בעלויות התיקון״.

מתאגיד המים עין כרמים נמסר: ״מדובר בשטח פרטי משותף שעפ״י חוק נמצא באחריות הדיירים. קו ביוב הפרטי המוביל למקלט, הנו באחריות כלל התושבים המתגוררים ב-9 הכניסות ברחוב. הבעיה במערכת הפרטית ידועה לתושבי השכונה זה מכבר. נציגי השכונה פנו כמה וכמה פעמים לתאגיד בבקשה לסייע על אף שהדבר אינו באחריותו״.

״מאחר ומדובר באחת השכונות הותיקות בעיר ומתגוררים בה אוכלוסייה המורכבת ברובה מקשישים, התאגיד לפנים משורת הדין, נקט במספר פעולות לאיתור הבעיה, כגון הפעלת חברה לאיתור דלף ושאיבה של מי ביוב מהמקלט, משנמצא כי מדובר במי ביוב המציפים את המקלט ואשר עלולים לגרום למפגע תברואתי, פעל התאגיד וטיפל בשבר בקו הביוב הפרטי המשותף לדיירים״.

״כל הפעולות בוצעו בשיתוף עם עיריית כרמיאל. טרם ביצוע העבודות הנ״ל נערכה פניה לחברת עמיגור, אשר נדרשה לקחת אחריות לתיקון, אך הם סרבו לכך. עם סיום העבודות נשלח חיוב לחברת עמיגור בגין הדירות שבבעלותה ואילו ההפרש נשלח לשאר התושבים שהינם בעלי הנכס. התאגיד נאות לסייע לדיירים וזאת כאמור לפנים משורת הדין. התאגיד מצר על כך שנעשה שימוש לרעה בניסיונו של התאגיד לעזור ולסייע לדיירים. התאגיד ימשיך לפעול לטובת תושבי העיר ובכפוף לכללים שמוכתבים לו ע״י רשות המים״.

תגובת חברת עמיגור: ״מדובר במבנה משותף בו מרבית בעלי הזכויות הינם בעלי זכויות פרטיים (קיימות בבניין 63 דירות כאשר 40 מהן בבעלות פרטית, רק 23 דירות מנוהלות על ידי עמיגור). עניין זה, מעלה שוב בעיה כאובה של בתים שנוהלו בעבר באופן מלא ע״י עמיגור שדאגה בעבר הן לדירות והן לשטחים המשותפים. לצערנו, מבצעי מכירות הדירות הפכו את עמיגור למיעוט בבתים אלו והם יצאו מטיפולה השוטף של עמיגור״.

״לגבי הפנייה הספציפית, כבכל בית משותף עשוי ותתעוררנה מעת לעת תקלות בצנרת המשותפת, ואחזקת הרכוש המשותף ככלל מוטלת על כל בעלי הדירות. עמיגור משתתפת בעלות החלק היחסי של תיקונים כאמור עבור הדירות שבניהולה (בניגוד לנטען, שוכרי עמיגור אינם נדרשים בביצוע תשלום זה), ועם קבלת החשבון מאת תאגיד המים בגין חלקה היחסי של עמיגור, הועבר זה לתשלום״.

לחדשות נוספות על כרמיאל והסביבה לחצו כאן>>>

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *