Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1561559440:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 30548
        )

    [_ning_settings] => Array
        (
            [0] => a:1:{s:9:"allow_ads";s:1:"1";}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | הנה זה בא: קבוצת זהר יוצאת לדרך | כנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים | חדשות | כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => קבוצת זהר
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% הנה זה בא: קבוצת זהר יוצאת לדרך
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => קבוצת זהר כוללת את עיתון זהר הצפון, את פורטל זהר.נט ואת מחלקת המדיה הדיגיטלית, אנחנו מזמינים אתכם להכיר אותנו מחדש. ראיון אישי עם יעל אשרוביץ
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 71
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 609
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => %title% %page% %sep% %sitename% הנה זה בא: קבוצת זהר יוצאת לדרך
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => קבוצת זהר כוללת את עיתון זהר הצפון, את פורטל זהר.נט ואת מחלקת המדיה הדיגיטלית, אנחנו מזמינים אתכם להכיר אותנו מחדש. ראיון אישי עם יעל אשרוביץ
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => קבוצת זהר
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | הנה זה בא: קבוצת זהר יוצאת לדרך | כנסו לכתבה
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אנשים | חדשות | כרמיאל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
יעל אשרוביץ 2019-06

הנה זה בא: קבוצת זהר יוצאת לדרך

שתפו

גילוי נאות: הפעם אנחנו מרשים לעצמנו לפרסם משהו שחשוב לנו שתדעו… לרגל השקת המיתוג החדש של קבוצת זהר הכוללת את עיתון זהר הצפון, את פורטל זהר.נט ואת מחלקת המדיה הדיגיטלית, אנחנו מזמינים אתכם להכיר אותנו מחדש. ראיון אישי עם מנכ״לית הקבוצה, יעל אשרוביץ

מערכת זהר הצפון

לפני 24 שנים נוסד עיתון זהר הצפון בכרמיאל. עיתון קטן עם שאיפות גדולות. המקומון השבועי הלך והתפתח הודות לשילוב מנצח של פרסום חדשות ועדכונים, מאמרים מעניינים, מדורים, ידיעות עסקיות, רכילות ועוד, כל זאת תוך שמירה ברורה על כללי האתיקה העיתונאית ללא משוא פנים. בתוך מספר שנים הפך זהר הצפון לעיתון המוביל בכרמיאל ובאזור, מעמד שאנחנו מאמינים כי נשמר עד עצם היום הזה.

חצי יובל אחרי… העולם משתנה, המהפכה הדיגיטלית כבשה את כולנו וגם אנחנו – בחברת זהר הצפון, מתקדמים ומקפידים להתעדכן בכל החידושים. בשנים האחרונות אנחנו מפעילים את פורטל זהר.נט המצליח שהפך למקור החדשות העיקרי של תושבי כרמיאל והסביבה עם עשרות אלפי צפיות מדי חודש בטלפונים, במחשבים ובטאבלטים.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

במקביל הפך זהר הצפון למשרד פרסום ברשתות החברתיות, מתמחה בהקמת וניהול דפי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים ותדמיתיים ברמה הגבוהה ביותר.
כעת הגיע הזמן לבצע את הצעד המתבקש הבא – למתג מחדש את השילוב המנצח בין פרינט (דפוס) לדיגיטל. אנחנו נכנסים לעידן חדש תחת השם קבוצת זהר. לרגל המעבר הוכן סמליל (לוגו) חדש שמבטא מצד אחד את העוצמה העומדת מאחורי הקבוצה – ומצד שני את הזרימה החופשית והדינמיות.

הגרפיקאית שהפכה למנכ״לית

מי שעומדת בראש קבוצת זהר היא יעל אשרוביץ, שעברה דרך ארוכה מאז צעדיה הראשונים בעסק ועד היום. היא התחילה את דרכה כגרפיקאית בעיתון בשנת 2001, בהמשך הפכה לסוכנת מכירות. ״בעקבות הקשר שיצרתי עם הלקוחות הוצע לי לעבוד בשיווק ומכירת מודעות פרסום בעיתון״ היא משחזרת. ״עד מהרה הבנתי שאני אוהבת את תחום המכירות והצלחתי להשתלב בו היטב״.

– מה חיבר אותך לתחום הזה?

״אנחנו נמצאים תמיד בתוך העניינים. הפכנו להיות הכתובת לפניות, לסיפורים ולדיווחים, אנשים פונים כדי לבקש עזרה, כדי לספר על מפגעים, לספר על עצמם, לשתף בקשיים – העבודה עם אנשים היא שגרמה לי להתאהב במקום הזה״.

בשנת 2010 רכשה אשרוביץ את העיתון מידיו של המייסד אמיר שמאי. ״עבורי ועבור הצוות, זהר הצפון הוא הבית השני שלנו. הוא משפחה. כשהבנתי שאמיר רוצה למכור את העיתון, לא יכולתי לחשוב על אפשרות שמישהו מבחוץ יקנה אותו. אז החלטתי לעשות את הצעד הגדול ולרכוש את העיתון״ היא מסבירה.

– מה לדעתך סוד ההצלחה של זהר הצפון?

״העיתון התחיל כמקומון שבועי, החלוקה היתה בבתי עסק ובמקומות מרכזיים, התוכן היה קשור לאירועים וחדשות הקורים בכרמיאל ולכרמיאלים, הבנו בעיתון שזה מה שהתושבים רוצים ואוהבים – לקרוא ולהתעדכן במה קורה ליד הבית שלהם, פחות מעניין אותם מה קורה ביישובים מרוחקים. זה היה הבידול שלנו. העיתון היה תמיד מחובר לקהילה והפך להיות השופר של התושבים. לפני עידן הפייסבוק היה לנו מדור בו לתושבים היתה במה אצלנו והם כתבו והביעו בו את דעתם ורצונותיהם. כל תושב שהיתה לו בעיה ידע שהיה יכול לפנות אלינו ושאנחנו נעזור לו. עד היום זה כך. לא כל דבר שאנו עושים אנו מפרסמים במדיה, אך כן חשובה לנו העיר והתושבים שבה״.

״כעיתון תמיד דאגנו לשמור על הצביון העיתונאי האובייקטיבי״ משיכה יעל. ״תמיד הקפדנו וממשיכים להקפיד שלא לנקוט בעמדה פוליטית כזו או אחרת במישור המקומי. לא בבחירות ולא בהמשך. ייצגנו את כולם במידה שווה ועשינו את המקסימום להעביר אינפורמציה אובייקטיבית לתושבים, גם אם היא לא היתה נעימה לקריאה״.

– בשנים האחרונות נכנסה קבוצת זהר לתחום הדיגיטלי עם פורטל זהר.נט. למה?

״הדפוס בכל העולם כמו גם בארץ מתמודד מול אתגרים רבים. העולם הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי, החלטתי לעשות מהפך כדי שלא להישאר מאחור. בשנת 2015 פתחנו אתר ואחרי השקעה רבה של משאבים, זמן ואהבה, הפך הפורטל למוביל מסוגו בכרמיאל ובאזור כולו. האתר מהווה למעשה חיזוק לעיתון שלנו ולהיפך. אנחנו ממשיכים להפיץ את המהדורה המודפסת – ואני חייבת לציין כי למרות שמספר העותקים לא הוקטן הגליונות ממשיכים להיחטף מדי שבוע, אנחנו רגילים לקבל תלונות על כך שלא נשארו עותקים… עם זאת הדור הצעיר משתמש הרבה יותר במדיה, וכדי לפנות לקהל זה אנחנו צריכים לקרא היטב את המפה ולהתקדם בהתאם. כשראיתי בשנת 2019 שהכניסות לפורטל עוברות באופן קבוע את ה-40 אלף כניסות ישירות ולא דרך קידומים בגוגל, הבנתי שיש כאן מוצר טוב שצריך לפעול כגוף עצמאי״.

– בנוסף לכך החברה עוסקת בפרסום ברשתות החברתיות?

״כחלק מההתפתחות הטבעית במדיה השיווקית, הרשתות החברתיות מהוות כיום חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של כל אחד מאיתנו. יש לנו מחלקה שעוסקת בהקמת וניהול דפים עסקיים. למעשה אנחנו מספקים כיום מגוון רחב של שירותי קידום, שיווק ומדיה, כדי לתת מענה מקיף וכולל לכל בעל עסק הרוצה לקבל חשיפה מקסימלית מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו. אין בכרמיאל ובאזור כולו חברה המספקת סל שירותים כמו שלנו. כיום קבוצת זהר עוסקת בהקמת וניהול דפי פייסבוק, אינסטגרם, דפי נחיתה, וזאת כמובן בנוסף להפעלת הפורטל והעיתון המקומי. ישנם צוותים שונים שכל אחד מטפל בנושא אחר, משם בעצם נוצר השם קבוצת זהר״.

אין גבולות

״בעידן הדיגיטלי אין באמת גבולות, אנחנו שואפים להתפתח ולצאת מגבולות האזור. החזון שלי לגבי האתר הוא להפוך אותו לפורטל ארצי, תוך חלוקה לשניים: מצד אחד דיווחים ועדכונים מקומיים המותאמים לכל יישוב שבו נפעל ומצד שני פורטל חברתי קהילתי עם מגוון עצום של תכנים בתחומי עניין מגוונים מאת מיטב המומחים. נכון להיום יש לנו כ-15 כותבים שונים, המפרסמים תכנים בנושאים מגוונים שאינם קשורים לאזור גיאוגרפי דווקא – אלא לתחומי עניין״.

״בהקשר הזה אני יכולה לציין את ׳להיות איתך׳ – קטגוריה שלמה שפונה אל הציבור הנשי ומטרתו להעצים נשים, לעודד אותן לקחת חלק פעיל בקהילה שבה אנחנו חיים. אנחנו נמצאים בתקופה שבה יש כל כך הרבה הזדמנויות בפני נשים, אם כי עדיין עליהן להתמודד עם מכשולים רבים בדרך להצלחה. הנשים היום מודעות הרבה יותר לעצמן ורבות מפתחות את הדרך האישית והמקצועית שלהן במקביל לניהול חיי המשפחה. זה אפשרי ואנחנו רוצים לתרום בכל הקשור להשראה ורעיונות חדשים״.

״מצד שני כמובן שלא שכחנו את המין הגברי. פיתחנו בפורטל את ׳מאצ׳ו׳ – קטגוריה שפונה לציבור הגברים במגוון נושאים מעניינים, כמו רכבים, פיננסים והשקעות, עולם הדיגיטל וכל הקשור לגאדג׳טים וכמובן סיפורים מעניינים. אנחנו מאמינים שעל סף העשור השלישי של המאה ה-21, גם הגברים, כמו הנשים, עברו שינוי מהותי ואנו מנסים להקשיב למתרחש ולתת מענה באמצעות תכנים מתאימים ומתוחכמים הרבה יותר״.

כאישה וכבעלת עסק מזה כמעט עשור, חשוב מאוד ליעל להדגיש את הקשר האישי שלה לנושא העצמת נשים. ״אני רואה לנגד עיניי את נושא קידום נשות עסקים כחלק בלתי נפרד מהעשייה והמעורבות הקהילתית שלי. בתחיחת הדרך שלי, כשסיפרתי שאני מנהלת עסק עצמאי, היו הרבה גבות שהורמו בתגובה. אני יודעת שבעולם העסקים ׳הגברי׳ קשה לנשים להשתלב באופן עצמאי ולכן חשוב לי מאוד לעזור להן ולקדם אותן. יש לי אג׳נדה ברורה מאוד בנושא במטרה להוביל נשים להצלחה״.

״אם אני הצלחתי״ מסכמת יעל, ״אני מאמינה בלב שלם שנשים רבות נוספות יכולות להקים עסק ולנהל אותו בהצלחה. זה בידיים שלנו!״

כתבה מעניינת:

מסע של זהות: סגירת המעגל של לאה שגדלה בכפר ערבי ליד כרמיאל

שתפולאה שנולדה לאם יהודייה ואב ערבי, נישאה לגבר מוסלמי והביאה לעולם שלושה ילדים, סבלה מקרע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *