Array
(
    [_yoast_wpseo_is_cornerstone] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1494337236:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 17024
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 285
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 351
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/05/עמנואל-מאקרון.jpg
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 285
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

הניצחון של מקרון

שתפו

ניצחון מקרון

ניצחון מקרון הוא ניצחון השפיות. צרפת תמשיך להתמודד עם אותן בעיות שהיא מתמודדת כיום, אבל לא כך רציתי להתייחס לעובדה שהוא התאהב במורתו ואף התחתן אתה, הוא בן 39, היא בת 63. זה יכול להיות רק בצרפת הליברלית והנאורה, אילו זה היה קורה בישראל או באמריקה, כל המצקצקים בלשונם ועל הצבועים היו מקימים קול זעקה, "מורה פיתתה את תלמידה" כך היו זועקות הכותרות, אני אומר הידד לאהבה חסרת גבולות וחסרת פערי גיל, הידד לצרפת הנאורה.

סיפור על גורל

תשמעו סיפור אמתי ובל יאומן. ביום העצמאות נפגשנו עם קרוב משפחה ירושלמי. כטוב ליבו במטעמי המנגל ובשתייה, הוא סיפר לנו על אשר אירע לאחיו המבוגר. אחיו הוא שומר מסורת ובתו סיימה את לימודי המשפטים והתחילה לעבוד במשרד מכובד בירושלים, היא הכירה בחור שעבד כעוזר טבח באחד המלונות בירושלים. האב התנגד לקשר, איך תתפרנסו הוא שאל, מה תעשי עם שכר של עוזר טבח, אתם לא יכולים ליפול עלי. בסופו של דבר בלחץ האב הזוג נפרד. חלפו מספר חודשים והבחור הכיר בחורה אחרת וקבע מועד לחתונה. שבוע לפני החתונה הוא רכש כרטיס מפעל הפיס, ביום החתונה התפרסם המספר הזוכה, בעודו מתכונן לאירוע המשמח בדק החתן את כרטיס הפיס, הוא גילה לתדהמתו שהוא זכה בשבע עשרה מיליון שקל. הייתם מאמינים?

על מדליקי המשואה

בהדלקת המשואה של ערב יום העצמאות, ריגש אותי במיוחד הפרופסור אחמד עיד שהדליק משואה לתפארת מדינת ישראל, מדינת האפשרויות הבלתי מוגבלות. כך הוא אמר.

עוד אחד שריגש אותי, היה החייל הבדואי שעוסק בגיוס צעירים ערבים לצה"ל ובראיון הוא מספר על מעשיו בהתלהבות. הלוואי וירבו כמוהם בקרב ערביי ישראל, כאלה שישתלבו בעשייה של החברה הישראלית.

עוד מילה אחת בנושא זה, כאשר שמעתי את רשימת החיילים והחיילות מצטייני הנשיא, התרחב ליבי, שמעתי על החיילת בשם דהן, ועל החייל אברג'יל ועל החייל חג'ג בצד שמות של חיילים יוצאי אשכנז. זו הצלחה כבירה של ישראל, על אפם וחמתם של כל מיני מתנשאים שלא לומר גזענים, נוצרת כאן חברה, אמנם חברה עם גוונים שונים, אבל חברה שרב המאחד בה על המפלג. כור ההיתוך של בן גוריון הצליח מעבר למשוער.

חוכמתו של עמוס עוז

השבוע פרסם ידיעות אחרונות קטעים מתוך ספרו הפוליטי נחדש של עמוס עוז "שלום לקנאים", קראתי בשקיקה את העמודים שפורסמו והבטחתי לעצמי לרכוש את הספר. הספר מדבר על הקנאים, יהודים, מוסלמים, נוצרים ושאר קנאים. הספר לא עושה הנחות לאיש, הוא רואה בקנאות האסלאם חלק מההיסטוריה האנושית של קנאים, קנאים יהודים מבית שני שהביאו לחורבן הבית, קנאים נוצרים שמפוצצים מרפאות שעוסקות בהפלות והקנאות האסלאמית שרואה בלא מוסלמים אנשים נחותים שדינם מוות.

עוז גם בא חשבון עם היהדות המסתגרת, אשר מסרבת להתמודד עם תמורות הזמן, וכך היא מאבדת חלק מבניה. עמוס עוז גם מדבר על מדינת ישראל והסכסוך, סכסוך הדמים שנמשך למעלה ממה שנה, הוא היה הראשון שימים ספורים אחרי האופוריה של ניצחון ששת הימים, כתב שיש לחלק את הארץ לשני עמים. היום רוב רובו של הציבור היהודי כולל נתניהו, תומכים בשתי מדינות לשני עמים. הכתיבה של עמוס מעבר להיותה מדהימה ביופייה ורבגוניותה, היא דומה למנתח מוח, שבאזמל עדין, פורס את הבעיה ומחדד אותה, עד שהיא הופכת להיות חרב חדה שננעצת בך ולא מרפה, מחייבת אותך לשקול שוב ושוב בדברים המורכבים ולא להשתעבד לסיסמאות פשטניות ריקות מתוכן.

אני מוצא את עצמי תוהה, מדוע מנהיגי המדינה לא נוהגים כמנהג הליטאים "עשה לך רב". אדם כמו אדם עוז, שידע לנבא את העתיד 50 שנה לפני שזה באמת אירע, מוטב להתייעץ עמו ולשמוע את אשר יש לו לומר, זה אולי יכל למנוע את מלחמת יום כיפור הנוראה, את מלחמת לבנון הראשונה, זה גם היה מונע השקעות של מיליארדים בסיני, בעזה ובישובים מבודדים ביהודה ושומרון . טוב יעשו ראשי המדינה אם אחת לכמה זמן ישבו לשיחות עם אנשים כמו עוז, א.ב.יהושע וענקי רוח אחרים, כולנו היינו מרוויחים.

שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *