Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1622972871:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 45857
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הנציגה שלנו בתחרות מיס ביקיני
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מיס ביקיני
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%%הנציגה שלנו בתחרות מיס ביקיני
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אלונה מוסק מכרמיאל חזרה מתחרות מיס ביקיני אירופה שנערכה בעיצומו של מבצע שומר החומות ומספרת: זו הייתה חוויה שאי אפשר לתאר במהלך התחרות אין לי דרך לחזור
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 73
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1203
        )

)
אלונה מוסק מיס ביקיני אירופה צילום מאתר eastlabs.sk
אלונה מוסק מיס ביקיני אירופה צילום מאתר eastlabs.sk

הנציגה שלנו בתחרות מיס ביקיני

שתפו

אלונה מוסק מכרמיאל חזרה מתחרות מיס ביקיני אירופה שנערכה בעיצומו של מבצע שומר החומות ומספרת: זו הייתה חוויה שאי אפשר לתאר… אבל במהלך התחרות הבנתי שאין לי דרך לחזור

מערכת פורטל זהר.נט

בימים שבהם נורו אלפי רקטות על ישראל ובערים רבות בארץ התרחשו מהומות והפרות סדר, עשתה אלונה מוסק מכרמיאל היסטוריה אישית וייצגה את המדינה בכבוד בתחרות מיס ביקיני אירופה 2021. לתחרות פיתוח הגוף היוקרתית שנערכה בברצלונה שבספרד יצאה אלונה בדיוק ביום הראשון למבצע שומר החומות – ובגלל המצב הביטחוני וביטול הטיסות לארץ, היא נתקעה בחו״ל הרבה מעבר למתוכנן.

חוויה שאי אפשר לתאר

עבור אלונה (34), שזכתה בתחרות מיס ביקיני ישראל לשנת 2021 מטעם איגוד IFBB, ההשתתפות באירוע הבינלאומי הייתה הגשמת חלום, זו הייתה הפעם הראשונה שיצאה מחוץ לגבולות המדינה כדי לייצג את ישראל. היא השתתפה בשתי קטגוריות בתחרות: גלובל ומתחילים ולא העפילה לשלבים הבאים.

אלונה הייתה הישראלית היחידה באירוע, בו נטלו חלק כ-500 מתחרות מעשרות מדינות באירופה.״נרשמתי למיס ביקיני אירופה אחרי שזכיתי באליפות ישראל בחודש מרץ, מי דימיין שבזמן התחרות תפרוץ מלחמה בעזה ויירו אלפי רקטות על ישראל״? היא אומרת. לעניין המצב הביטחוני עוד נחזור בהמשך.

אלונה מוסק מימנה מכיסה את כל ההוצאות, כולל טיסה הלוך-חזור, שהיה בבית מלון, הוצאות מחיה ודמי ההשתתפות בתחרות. ״זו חוויה שאי אפשר לתאר. היא עלתה לי אלפי שקלים אבל זה היה שווה כל אגורה – למרות שבמהלך התחרות הבנתי שאין לי דרך לחזור לארץ״ היא אומרת.

״כחודש לפני התחרות נכנסים למשטר דיאטה רצחני כדי להכין את הגוף בצורה הטובה ביותר, מורידים כמויות של סוכר ומאכלים נוספים, התפריט מתבסס בעיקר על חזה עוף וחזה הודו, ירקות ירוקים, כוסמת ואורז מלא. ביומיים האחרונים שלפני התחרות, אסור אפילו לשתות מים. את יכולה לאכול פריכית אחת – רק אם מרגישה שאת עומדת להתעלף…״ צוחקת אלונה.

קיראו עוד סיפורים אישיים מרתקים:

יום התחרות

ביום התחרות, סף ההתרגשות עלה לשיאים חדשים. אלונה עלתה פעמיים על הבמה והציגה את שריריה בתנוחות שונות בפני צוות השופטים והקהל הרב.

– תתארי את התחושה בתחרות. איך הרגשת, מה עשית?
״האולם היה מלא בקהל למרות מגבלות הקורונה. התרגשתי מאוד, עליתי על הבמה, הרבה תאורה, זרקורים מופנים עלייך, קהל מריע, וכל זה כשברקע המאמנת שלי שהגיעה במיוחד מרוסיה, צועקת ׳תעשי ככה וככה׳ ומכוונת אותי אילו תנוחות ועמידות להציג. זה נראה קל לעמוד על הבמה ולהציג את השרירים אבל במציאות זה קשה מאוד. את עומדת על נעלי עקב גבוהות והלחץ גדול״.

– התאכזבת מכך שלא עלית לשלב הבא?
״כן, חשבתי שאצליח בקטגוריית המתחילים אבל לא עליתי שלב. אחרי התחרות הראשונה שנערכה בשעות הבוקר לא היה לי מצב רוח לעלות פעם נוספת, אבל אספתי את עצמי והשתתפתי גם בתחרות בערב. וצריך לזכור, חוץ מהלחץ העצום את גם רעבה וצמאה כי לא אוכלים ולא שותים כלום במשך שעות. בסך הכל הבנתי מה היו הטעויות שלי, איך לעבוד נכון, איפה לחזק ולשפר. בסופו של דבר זו הייתה חוויה מדהימה, וכך העדפתי לראות את כל החוויה הזו, בצורה חיובית״.

הטיסות בוטלו

– נסעת לתחרות בדיוק כשהחלו לירות רקטות על ישראל. לא חשבת לבטל הכל ולהישאר בארץ?
״התכוננתי לתחרות במשך חודשים ארוכים, הזמנתי כרטיסים מראש ושילמתי על הכל. באותו יום כל בלגן רק החל, לא שיערתי שזה יתפתח בצורה כזו ושזה יימשך יותר משבוע וחצי עם אלפי רקטות ומהומות בכל הארץ״.

– מתי הבנת שיש לך בעיה לחזור ארצה?
״תוך כדי ההכנות לתחרות, חברת התעופה שבה הזמנתי את הטיסה, אייר איבריה, שלחה לי הודעה שהטיסה לישראל נדחתה בגלל המצב. הבנתי שאין לי דרך לחזור לארץ בתום האירוע. במקום להתכונן בראש שקט לתחרות נכנסתי ללחץ ולעצבים מיותרים. יצרתי קשר עם ליז מאיסתא כרמיאל שעזרה לי מאוד ועשתה את כל המאמצים, למרות שזה לא מתפקידה, כדי למצוא לי טיסות חזרה. מצאנו טיסה אחרת של אייר איבריה אבל גם הטיסה הזו בוטלה בגלל המצב״.

בשלב הזה כבר עקבה אלונה מקרוב אחרי הנעשה בישראל, הן באתרי החדשות והן בשיחות עם חברים בארץ. ״בהתחלה לא קלטתי עד כמה קשה המצב בארץ, כשיצאתי לספרד הכל עוד היה שקט יחסית – ופתאום הכל התהפך בארץ, אלפי טילים ומהומות בכל המדינה״.
עקב ביטול הטיסות, היא נאלצה להאריך את שהותה בברצלונה בכמה ימים נוספים, על חשבונה כמובן, לבצע בדיקות קורונה נוספות כנדרש מהתיירים בספרד ובמקביל ניסתה לאתר טיסות שמגיעות לישראל. ״ההוצאות הנוספות בהחלט היו מעל ומעבר למה שלקחתי בחשבון בתכנון הראשוני״ היא אומרת.

אלונה מוסק בתחרות מיס ביקיני אירופה. צילום פרטי
אלונה מוסק בתחרות. צילום פרטי

התיירת היחידה

– מה עשית בזמן הפנוי אחרי התחרות?
״ניסיתי לנצל את הזמן ולטייל. חצי מהעיר סגורה ונעולה בגלל הקורונה ואין בכלל תיירים. הזמנתי טיול קבוצתי וכשהגעתי פגשתי את המדריך לבדו. שאלתי איפה שאר התיירים, הוא אמר לי שאני התיירת הראשונה והיחידה שהזמינה אצלו טיול מודרך בחצי השנה האחרונה… הזמנתי עוד כמה טיולים מודרכים, בכל פעם הייתי היחידה שם!״.

בסופו של דבר ובעיכוב של כמה ימים מצאה אלונה פיתרון כיצד לחזור לארץ – היא הזמינה טיסה מספרד לפריז בצרפת ומשם המשיכה בטיסת אל על לארץ. ״נכנסו לארץ דרך חיפה כדי להימנע מירי הרקטות. לא פחדתי לחזור״ היא אומרת.

– אחרי החוויה הזו תרצי להשתתף בתחרויות נוספות של מיס ביקיני?
״זהו, התמכרתי. אין כמו התחושה לעלות על הבמה ולהציג בפני קהל. זה מיוחד מאוד, אני חושבת שכל מי שמתאמנת ברצינות צריכה לקחת חלק באירוע כזה. כשאת באה לחדר כושר יום-יום, זו שגרה, אבל אפשר להפוך את השגרה הזו למשהו עם ערך מוסף. כשיש לך תחרות כזו – את חדורת מטרה ומוטיבציה״.

נערה שמנמנה

אלונה מתאמנת ומדריכה במכון אדרנלין בכרמיאל. בצעירותה לא חלמה שתעשה קריירה בתחום פיתוח הגוף. ״אני חושבת שאני יכולה לשמש מודל ודוגמה לבנות״ היא אומרת. ״בתור נערה הייתי שמנמנה וחסרת ביטחון עצמי. בגיל ההתבגרות אנחנו מסתכלים על עצמנו וחושבות שניראה כך כל חיינו, אבל למעשה אישה מקבלת את צורת הגוף שלה רק בגיל 30 לערך. לא הייתי מרוצה מהגוף שלי אף פעם. איך הגעתי לתחום הזה? עליתי לארץ בגיל 23 עם תואר שני בהיסטוריה ופה מצאתי את עצמי עובדת במפעל.חיפשתי דרך לבטא את עצמי ולמצוא סיפוקים ואתגרים חדשים, אז התחלתי להתאמן במכון אדרנלין. בעל המכון משה שבתאי ראה שאני חרוצה ומשקיעה ודחף אותי להשתתף בתחרויות וללמוד קורס מאמנים. בזכותו עשיתי הסבה בחיי והפכתי למדריכת כושר, למדתי גם להיות מורה לפילאטיס ואני ממשיכה להתפתח ולצמוח בתחום הזה״.

– מה התוכניות שלך לשנה הקרובה?
״יש תחרות מיס ביקיני אירופה בעוד כחצי שנה, בסביליה שבספרד. אני רוצה להיות שם. רק שיהיה רגוע ושקט בארץ״…

אלונה מוסק על הבמה בתחרות מיס ביקיני אירופה. צילום מאתר eastlabs.sk
אלונה מוסק על הבמה בתחרות מיס ביקיני אירופה. צילום מאתר eastlabs.sk

כתבה מעניינת:

ד"ר בוריס בוגומילסקי

החיים בחברה מגוונת ומורכבת

שתפוד"ר בוריס בוגומילסקי, פסיכיאטר מומחה מכרמיאל, מנתח את הגורמים שמעלים לנו את מפלס החרדה, הלחץ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *