הפגנה סטודנטים אורט בראודה צילום אגודת הסטודנטים
צילום: אגודת הסטודנטים

הסטודנטים בבראודה מאשימים: ההנהלה פועלת ב״בריונות אקדמית״

שתפו

הסטודנטים יצאו להפגין במחאה על הורדה גורפת בציוני המבחנים בגלל חשש להעתקות: דורשים שהמכללה תאפשר לסטודנטים להגן על ציוניהם. מכללת בראודה: נמשיך להגן ולשמור על המוניטין והיושרה האקדמיים

מאת גיל דובריש

הסטודנטים במכללה האקדמית בראודה בכרמיאל יצאו למאבק נגד הנהלת המכללה בשל מה שהם מכנים ״בריונות אקדמית״ נגדם.
הסטודנטים טוענים כי בשבועות האחרונים הם מתמודדים עם התנהלות חריגה מצד חלק מהמרצים אשר הודיעו על הורדה גורפת של הציונים במבחנים וזאת ללא הודעה מוקדמת, תוך הענשה קולקטיבית של כל הסטודנטים במכללה. הסטודנטים יצאו להפגין נגד הנהלת המכללה בדרישה לתקן את העיוות.

בסימסטר האחרון שהתקיים בין החודשים מרץ עד יולי ועדיין נמצא בשלב המבחנים, התמודדה המכללה עם משבר הקורונה והצורך לבצע שינויים מתבקשים. כחלק מהשינויים הלימודים והמבחנים התקיימו מרחוק. בחלק מהקורסים עלה ממוצע הציונים באופן חריג על הממוצע הרב-שנתי, מה שהעלה מיד את החשד כי סטודנטים ניצלו את המצב ופשוט… העתיקו.

בעקבות התוצאות החליטו מרצים ביותר מ-10 קורסים לבצע תיקנון (פקטור) שלילי, כלומר הורדה גורפת של הציונים כדי להגיע קרוב לממוצע הרב-שנתי. לטענת הסטודנטים בחלק מהמבחנים הורידו מרצים 20 נקודות באופן גורף, כך שמי שהשיג 100 במבחן – גילה לתדהמתו שהציון ירד ל-80. בקורסים אחרים ההורדה הייתה בשיעור 20%.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

עדי אברג׳יל יו״ר אגודת הסטודנטים מפנה אצבע מאשימה אל המכללה ואומר: ״שמענו האשמות מצוות המרצים על העתקות שבוצעו לכאורה, התנהלות המכללה פוגעת בנו באופן קולקטיבי. יכול להיות שסטודנטים העתיקו במבחנים, אבל זו לא הסיבה לפגוע בכל ציבור הסטודנטים. מי שנכשל בקורס בגלל הורדת הציונים ייאלץ לעבור אותו מחדש, המשמעות היא עלות כספית גבוהה, פגיעה ברצף האקדמי ופגיעה אפשרית בסיכויים להתקבל לעבודה איכותית בעתיד״.

לדברי אברג׳יל, ״כבר בתחילת הסימסטר אגודת הסטודנטים פנתה להנהלה וביקשה לשמור על טוהר הבחינות ולא לשלוח מבחנים קלים מדי. יש למרצים אפשרות לכתוב מבחן אינטרנטי המתאים לביצוע מרחוק אבל היו מרצים שלא עשו זאת, הם שלחו מבחנים אמריקאים שיש לה תשובה סופית וזה נותן לגיטימציה להעתקה. מרצים אחרים שלחו פשוט מבחנים קלים מדי. הנהלת המכללה והמרצים באים בטענות כלפי הסטודנטים אבל אף אחד לא שם אצבע על כך שהמרצים לא התנהלו בצורה נכונה. אף אחד לא לוקח אחריות״.

יו״ר אגודת הסטודנטים מציין כי ״אנחנו דורשים שההנהלה תאפשר לנו להיבחן בעל פה או בדרך אחרת כדע להגן על הציון. מכיוון שלא קיבלנו מענה מספק מנשיא המכללה החלטנו לצאת להפגין. במקביל הוצאנו הנחיה לכל הסטודנטים שלא לגשת למועדי ב׳ כי אין פתרון איכותי לתת להם״.

מהמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה פועלת ללא הרף, מאז החל משבר הקורונה, למציאת פתרונות איכותיים ומיטיבים שיאפשרו, ככל הניתן, שגרת לימודים בתקופה מורכבת זו. המכללה ענתה לסטודנטים על פנייתם וציינה שתפעל לצמצם (ובשאיפה למנוע) מצב בו סטודנטים יקבלו ציון 'נכשל' בעקבות פקטור שלילי במועדי ב'. לצד זאת, המכללה תמשיך להגן ולשמור על המוניטין והיושרה האקדמיים כערך עליון ולא תאפשר ניצול לרעה של אתגרי התקופה בכדי לפגוע בערכים אלה״.

כתבה מעניינת:

מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפוהסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת …


תגובה אחת

  1. כל האוניברסיטאות חששו שמבחנים בזום הם מקור העתקות בלתי נדלה .הם משוכנעים שהיו העתקות ואין אימון בתוצאות ובפרט הכרמיאל שאחוז ניכר מהם מהכפרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *