עמודים-גמישים-במפרצי-חניה-מסודרים (1)
אביזרי בטיחות בסיסיים. לרכבים המצולמים אין קשר לכתבה

הסעות תלמידים בכרמיאל: סימן שאלה לגבי העתיד

שתפו

האם רשות מקומית מחוייבת על-פי חוק לדאוג להסעות לתלמידים ואילו אביזרי בטיחות בסיסיים יקלו על התלמידים להגיע לביה״ס בשלום?

מערכת זהר הצפון

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, נסתיים בניצחון מאבק נוסף של הורי בית ספר דקל בכרמיאל על הזכות לקיום הסעות לתלמידי בית הספר. ההישג הוא זמני ולא ברור עד מתי תמשיך העירייה לממן את הסעות התלמידים.

על פי חוק, אין רשות מקומית מחויבת לדאוג להסעות עבור תלמידים שגרים במרחק של עד 2 ק״מ מבית הספר. מרחק כזה אולי נשמע לנו המבוגרים כמשהו לא מאד מאתגר במיוחד אבל חשוב להבין את המשמעויות שכרוכות בהליכה ארוכה שכזו לילדים צעירים בני 6 עד 12, ברחובות עירוניים וללא ליווי של מבוגר.

למה זה כל כך מסוכן?

כולנו מכירים את הסיסמא "ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד", ישנה כמובן משמעות מאחוריה. ילדים מתחת לגיל 9, תלמידי כיתות א׳ג׳, לא יודעים עדיין לחשב את המהירות הנסיעה והמרחק של הרכב בכביש לפני מעבר החצייה. על כן, הם אינם יודעים לתזמן בצורה בטוחה ומדויקת את חציית הכביש. בנוסף, ילדים בגילאים כאלו הם אימפולסיביים יותר ועל כן במידה ודעתם תוסח ממשחק או משהו אחר, הם עלולים להתפרץ לכביש בלי לוודא קודם שהוא פנוי מרכבים נוסעים.

גם גובהם הנמוך של הילדים מהווה בעיה. מכוניות חונות מסתירות את נוכחותם לפני מעברי חצייה והרכבים עלולים שלא להבחין בהם.

תשתיות תעבורה ראויות

בעיה נוספת שעלולה להיווצר במידה ויבוטלו ההסעות אל בית הספר היא ריבוי רכבי ההורים בסביבת בית הספר בשעות העומס. הורים שיסיעו עצמאית את הילדים יגרמו לעומס רב ופקקי תנועה בתחילת יום הלימודים ובסיומו. המשמעות לכך, מעבר לזמן הרב שיבזבזו ההורים בשעות שהן גם ככה לחוצות עבורם, היא הסכנה לילדים ולהולכי הרגל. על כן והיה והעירייה תחליט על ביטול ההסעות היא ככל הנראה תידרש למתן פתרון לשיפור הבטיחות עבור הולכי הרגל בכל צירי התנועה אל בית הספר לרבות המדרכות וכמו גם ליזום את קיומן של משמרות הזה"ב. במיוחד יש להסדיר את הכניסה לבית הספר כך שתתאים ותכיל את כמות הרכבים והילדים היוצאים מהם.

ילדים שיוצאים מהרכב חייבים לעשות זאת אך ורק סמוך למדרכה. בהיעדר מפרצי חניה שכוללים תיחום וסימון ברור שיסדירו ויבטיחו את הורדת הילדים, הבלגן יכול להפוך לסרט אימה. שימוש במספר אביזרי בטיחות בסיסים כגון: עמודי חסימה, פסי האטה, עמודים גמישים ומראות פנורמיות יכול לתרום משמעותית לשיפור הבטיחות בסביבת בתי הספר.

המאבק לא נגמר

לעת עתה, ההסעות אל ומבית הספר ממשיכות להתקיים, עד להחלטת העירייה הבאה. ההורים צרכים להמשיך ולהילחם על מנת להבטיח את קיומן ולוודא כי הדרכים בקרבת בית הספר בטוחות מספיק. למען בטחון ושלום הילדים.

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

בצל המלחמה: בכרמיאל ידונו איך להשתקם

שתפוהאם התעשייה הישראלית והאקדמיה ערוכות להתמודד עם משברים ואתגרים, כיצד התעשייה והאקדמיה משתפות פעולה בעת …


4 תגובות

  1. מורן לוי

    כתבה מעניינת ביותר.
    תודה רבה!

  2. חשוב מאד ומעניין!! בתי הספר חייבים להיות יותר בטיחותיים לילדים

  3. כתבה מעניינת וחשובה

  4. יופי של כתבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *