Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 5698
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => דאעש
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הצילו, דאעש בדרך
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 82
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1770
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 376
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/09/isis.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הצילו, דאעש בדרך
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => דאעש
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
הצילו, דאעש בדרך
הצילו, דאעש בדרך

הצילו, דאעש בדרך

שתפו

דאעש מפחידים אותי, אפילו מאד מפחידים אותי!

מצאתי את עצמי לאחרונה, למרות היותי פריקית מטורפת של מבזקי חדשות ועדכונים חמים ברשת, חוששת לצפות בחדשות הטלויזיה או באייטם זה או אחר פן אתקל שוב באיזה סרטון עריפת ראש ע”י שליח שטן גאה ולבוש שחורים על רקע מסגד באמצעו של המדבר, כשסכין מושחזת ונוצצת נתונה בידו רגע לפני שיחסל עוד קורבן מוכה גורל ומפוחד על דמעות. זה פשוט משהו נוראי, זה באמת בלתי נתפס לראות מראות כאלה בשנת 2014.

מזכיר לי את תקופת ימי התיכון שלי כשחיפשתי חומר בהיסטוריה בספרייה העירונית בכרמיאל על פעולות האינקוויציה בספרד אי שם במאה ה-13 החשוכה. לא ממש הצלחתי ללמוד את היסטורית דאעש, את מקורות ארגון הזוועה הזה, את מיקומו המדויק אם קיים כזה בכלל, את מטרותיו ויעדיו. מה שכן הצלחתי להבין זה שאין גבול לשטניות, לאכזריות, למופרעות ולקיצוניות בשם הדת. למדתי שקטל אתני ומחיקת זרמים מסוימים באנושות היא מאורע שלצערי הרב חוזר על עצמו, עיין ערך שואת יהודי אירופה. למדתי שכשהחרדה משתלטת עליך וכולך חיל ורעדה לאחר שצפית בסרטון זוועה לא משנה מה עשית עד כה בחייך, כמה ניסיון חיים יש לך, כמה שנים שירתת בצבא ובאיזו יחידה קרבית, כמה שרדת טיולים במקומות נידחים בחול  אתה פשוט מת מפחד, מזועזע וחסר שקט עד כאב. למדתי שאנה שאפנה ההיסטוריה תחזור על עצמה במלוא אכזריותה.

זה עתה סיימתי לצפות בכתבה מדהימה בערוץ 1 על חיילות עירקיות שנלחמות נגד כוחות דאעש בגבול סוריה עירק, אם הבנתי נכון את פריסת הכוחות בשטח. צפיתי בבחורות היפהפיות והצעירות הללו שלדעתי לא עברו את מחצית שנות ה-20 לחייהן, מצחצחות את נשקיהן במוצב נידח באמצע מדבר מאיים וספוג עשן מלחימת כוחות דאעש בכפר סמוך, מרחק של 5 דקות נסיעה לערך מהמוצב. כמה נראו רגועות ונינוחות. חשבתי לעצמי בטח יש להן לבחורות הללו חיים איפה שהוא, משפחות, הורים, אחים, אולי בני זוג ואולי אף ילדים. הן נמצאות פה במדבר, הולכות אל הלא נודע, אינני בטוחה כי מבינות על מה ונגד מי נלחמות. ועם זאת נראות שלוות ויפות, בטוחות בעצמן. מביטות אל עבר האופק הקרוב ורואות את כוחות דאעש האכזריים מתקרבים לעברן. באותה עת חולפת משאית פליטים יזידים שאינם מוסלמים שברחו מכוחות דאעש וגוללו סיפורי זוועה מהשטח ואחרי המשאית נשרכות 2 קשישיות יזידיות שהצליחו לברוח. ואני שואלת את עצמי – איפה בדקות כתיבת טור זה נמצאים כל האנשים הללו? מה עלה בגורלן של הלוחמות היפהפיות? בגורל המשפחות היזידיות ו-2 הקשישות? ומה לעזאזל קורה פה בעולם הזה כשלמול עינינו פורצת שואה חדשה ונכרתים ראשי אדם כלאחר יד כאילו היה זה משחק קלפים פשוט ומי שמפסיד נכרת ראשו?

ולא, אין לי פתרונות בשליפה אבל האכזריות לא מצליחה לחלחל אצלי לתודעה. לא מצליחה להבין איך ייתכן שאנשי דאעש והאנשים הנורמטיביים שחיים בסביבתי עשויים מאותו חומר גלם.

ובא לי לצעוק בקולי קולות – הצילו! אבל אינני מצליחה לייצר קול….

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *