מורד הגיא. לבתים המצולמים אין קשר לכתבה. צילום: יוני שלפי

הצינור התפוצץ, הדיירים ישלמו – וביוקר

שתפו

בעקבות פיצוץ בצינור ישן ברחוב מורד הגיא נדרשים התושבים במקום לשלם אלפי שקלים מכיסם כדי לתקן את הבעיה. אחת הדיירות: “מרגישה חסרת אונים, רוב האנשים כאן הם קשי יום, לא יכולים לממן התיקון. אף אחד לא בא לקראתנו ונוטל אחריות על העניין”. תאגיד עין כרמים:  מדובר בשטח פרטי… התאגיד מלווה ומנחה את הדיירים

מאת גיל דובריש

תושבים ברחוב מורד הגיא חשים חסרי אונים בעקבות פיצוץ בצנרת המשותפת, המאלצת אותם לבצע תיקון מכספם בשווי אלפי שקלים.

ביום שלישי בצהריים, אירע פיצוץ בצינור המים הראשי והמשותף לחמישה בנייני מגורים במורד הגיא ומים החלו לפרוץ בזרם חזק אל הרחוב. לדברי הדיירים במקום, מדובר בצנרת ישנה, הסובלת מנזילות חוזרות ונשנות, ובכל פעם הם נאלצים לבצע תיקונים נקודתיים. הם מספרים כי “הכתובת כבר מזמן על הקיר וברור כבר שנים שיש צורך בתיקון רציני, אבל מפאת חוסר כסף העניין נדחה שוב ושוב. הפעם, אין תירוצים, מדובר בתקלה חמורה במיוחד”.

הדיירים פנו אל העירייה ותאגיד המים והביוב עין כרמים, וכעבור שעתיים נשלח למקום מהנדס מטעם התאגיד, בדק את הצנרת והודיע לנציגי הבניינים כי מדובר בתקלה בצנרת הנמצאת מאחורי השעון של עין כרמים, כלומר באחריות התושבים עצמם. הדיירים הבינו מדבריו כי עלות התיקון של הצנרת המשותפת עשויה להגיע לכ-20 עד 30 אלף שקלים, סכום שאין ביכולתם לגייס.

חגית, המתגוררת באחד הבניינים מספרת כי “יש כאן 44 בתי אב הסובלים מהנזילה, רוב התושבים כאן הם אנשים קשי יום, חלקם הגדול נתון במצוקה כספית, בהם קשישים, משפחות חד הוריות ומשפחות מרובות ילדים. אין באפשרותנו לאגד את כולם ולממן את התיקון הנדרש”.

מכיוון שהפיצוץ עצמו קרה בחיבור בין הצינורות המשותפים הנמצא באחד הבניינים ברחוב, שאר הדיירים מסרבים ליטול אחריות על הבעייה, מה שלדברי חגית, הותיר את ששת הדיירים המתגוררים באותו מבנה להתמודד לבדם עם העניין. השישה הזמינו שרברב מקצועי אשר הציע להם לבצע תיקון נקודתי בצנרת ולהפריד אותה משאר הצינורות המחוברים, במחיר 6500 שקלים. לאחר שדיירי הבניין הסכימו לממן את העלות הנדרשת מהם, הם פנו שוב אל תאגיד המים, כדי לתאם עימם את הנושא. אלא שבתאגיד התברר להם כי לא יוכלו לבצע את הההפרדה בצנרת וזאת מטעמים טכניים, משום שמדובר בצינורות המחוברים לבניינים אחרים. הדיירים הבינו כי העבודה מורכבת בהרבה מכפי שחשבו ולכן ידרש מהם לשאת בעלויות נוספות המסתכמות באלפי שקלים, בנוסף ל-6500 השקלים שעליהם לשלם מכספם.

לדברי חגית, “הוסבר לנו כי מאחר שמדובר בצנרת ישנה, לא ניתן לבצע החלפה חלקית ועלינו לממן גם את הצנרת של אחד הבניינים הסמוכים, זה ייקר את המחיר באלפי שקלים. גם כך הסכמנו לשלם כל אחד מששת הדיירים כ-1100 שקלים וזה מעל ומעבר ליכולתנו, אין לנו אפשרות לשלם עוד. כמו כן, אנחנו לא יכולים להכריח את כל 44 הדיירים בחמשת הבניינים להשתתף במימון התיקונים. בינתיים המים ממשיכים לזרום ומי שישלם את החשבון המנופח הם כולנו. אנחנו מרגישים שמבחינת התאגיד, המים יכולים להמשיך ולזרום באין מפריע, כל עוד הם מחייבים אותנו על כך. מה אני יכולה לעשות? אני מרגישה חוסר אונים, יש פה מצוקה אמיתית, אבל אף גורם לא בא לקראתנו ונוטל אחריות על העניין! אני לא מבינה מה איך מצפים שאנשים פרטיים יקחו אחריות על צנרת שהותקנה לפני עשרות שנים וישלמו עשרות אלפי שקלים מכיסם”.

דובר עיריית כרמיאל, אלי שדה: “מדובר בצנרת בבעלות ואחריות התושבים. תאגיד המים ינחה אותם כיצד לבצע”.

מתאגיד עין כרמים נמסר כי “מאחר ומדובר בשטח פרטי בבעלות ובאחריות הדיירים, לאור כך לקחו הדיירים שרברב פרטי לביצוע העבודה. התאגיד מלווה ומנחה את הדיירים”.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *