Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1574938760:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 35180
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | השנה של משה אלפנדרי | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => משה אלפנדרי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% השנה של משה אלפנדרי כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => משה אלפנדרי מסיים בימים אלה את תפקידו כיו״ר הנהגת ההורים העירונית, אחרי שנה שהחלה בסערה והסתיימה בתפנית של 180 מעלות. ראיון סיכום וגם: מה הסיכוי שנשמע ממנו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 73
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 386
        )

)
משה אלפנדרי כרמיאל

השנה של משה אלפנדרי

שתפו

משה אלפנדרי מסיים בימים אלה את תפקידו כיו״ר הנהגת ההורים העירונית, אחרי שנה שהחלה בסערה והסתיימה בתפנית של 180 מעלות. ראיון סיכום וגם: מה הסיכוי שנשמע ממנו בעתיד

מאת גיל דובריש

משה אלפנדרי, יו״ר הנהגת ההורים העירונית, מסיים בימים אלה את תפקידו אחרי תקופת כהונה שהייתה בחלקה סוערת במיוחד.

תקופת הכהונה של אלפנדרי ארכה כשנה בלבד במקום שנתיים – וזאת משום שילדיו הגדולים בגרו וסיימו את לימודיהם במערכת החינוך בעיר. השנה הזו הייתה אחת הסוערות בתולדות הנהגת ההורים, והיא תיזכר לא מעט בשל הקרע עם עיריית כרמיאל והעומד בראשה, משה קונינסקי. ראש העיר סירב לאחר בחירת הוועד להכיר בהנהגת ההורים וזאת בטענה כי אלפנדרי וסגנו, דודי שבת, התמודדו לבחירות המקומיות במסגרת רשימה פוליטית (טב לכרמיאל) – ולכן עברו על החוק.

רק אחרי חודשים ארוכים, הצליחו שני הצדדים לגשר על הפערים, והקדנציה של אלפנדרי שהחלה בסערה וכותרות גדולות בתקשורת המקומית הסתיימה בתפנית של 180 מעלות, בשיתוף פעולה פורה ומוצלח מול העירייה.

משה אלפנדרי כרמיאל
משה אלפנדרי. צילום מתוך הפייסבוק

לא משחקים במשחקים

״תחילת השנה הייתה קשה לנו ההורים, כשראש העיר סירב לשתף איתנו פעולה. בסופו של דבר התפנית הגיעה מכיוונו של משה קונינסקי, אני לא שיניתי דבר באג׳נדה שלי״ אומר משה אלפנדרי. ״בחצי השנה האחרונה תיפקדנו ביחד בצורה נפלאה, כאילו לא היו שום אנרגיות שליליות בחודשים שלפני כן. אני רוצה לציין שלכול אורך הדרך לא הייתה לנו שום בעיה עם ראשי מינהל החינוך – הן מנחם שיכל והן אודי איזק שהחליפו בתפקיד. היה לנו שיתוף פעולה פורה ומצויין גם עם מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד״ר אורנה שמחון. ברגע שראש העיר החליט להכיר בנו, מתוך החלטה שהוא קיבל, עבדנו בשיתוף פעולה מלא. אני לא אדם ששומר רגשות שליליים ונוטר טינה, אנחנו לא משחקים ״במשחקים כשמדובר על גורלם של הילדים ושל ההורים״.

– מבחינת הנהגת ההורים, עמדתם במטרות וביעדים שהצבתם לעצמכם?

״בשורה התחתונה, השגנו את רוב היעדים שהצבנו למען ההורים והתלמידים. למשל יש שקיפות רבה יותר. אומנם לא קיבלנו מענה לכול הדרישות שלנו. היו תהליכים שקרו במהלך השנה אשר יכלו להימנע ולא נמנעו, והם נתקעו בחצי השנה הראשונה. למשל, תוכנית המשכיות מגן הילדים לכיתה א׳ ובעיית הקייטנות לילדים עם צרכים מיוחדים. התחלנו לעבוד על הנושאים האלה רק אחרי שהפסיקה ׳המלחמה׳ בינינו. ישבנו ודיברנו עם העירייה – לגבי תוכנית ההמשכיות העירייה תכין תוכנית מסודרת לשנה״ל הבאה, ולגבי הקייטנות לילדים בעלי צרכים מיוחדים אני מאמין שבחנוכה הקרוב יהיה מענה הולם ואני מקווה שזה יימשך גם בחופשות הבאות״.

– מה טיב היחסים שלך עם ראש העיר כיום?

״אנחנו חברים לעבודה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות למשה על שיתוף הפעולה המלא בינו לבין הנהגת ההורים בחצי השנה האחרונה ומאחל המשך שיתוף פעולה מלא עם היו״ר החדש״.

– נבחרת לתקופה של שנתיים, למה לא בחרת להשלים את הקדנציה אף אל פי שילדיך עזבו את מערכת החינוך?

״נבחרתי לשנתיים אבל אני בעד שקיפות ונקיון כפיים. התקנות קובעות כי על חברי ההנהגה להיות הורים לילדים במערכת החינוך. נאה דורש ונאה מקיים, ולכן אני פועל לפי התקנות שפעלתי לכינונן. כבר כאשר נבחרתי תיכננתי לעזוב בתום השנה הראשונה״.

קיראו על אנשים מעניינים בפורטל זהר.נט:

– איזו הנהגת הורים אתה משאיר ליורשך בתפקיד, משה צדקיהו?

״קודם כול אני מבקש לציין שאני סומך בעיניים עצומות על משה צדקיהו, הוא אדם משכמו ומעלה, אני מעריך אותו מאוד, הוא יליד כרמיאל שגדל והתחנך כאן וכיום סוגר מעגל. הצלחנו לקדם לא מעט נושאים בשנה האחרונה, אני חושב שאנחנו משאירים הנהגה פעילה ואחראית שרואה את טובת התלמידים וההורים לנגד עיניה. אגב, אני מתכוון להמשיך בעשייה הציבורית בעיר לטובת התושבים ואמצא את הדרך שבה אוכל להשפיע לטובה״.

מערכת אטומה

את פעילותו בוועדי ההורים בעיר, החל משה אלפנדרי לפני כ-15 שנים. הוא מספר: ״הרצון שלי לתרום ולנסות לעזור ולשנות, נולד עוד בהיותי מפקד בסיס ברמה"ג, לפני כ-15 שנים, כמפקד בסיס פגשתי לא מעט חיילים שלא הצליחו לסיים את הלימודים בבית הספר. חלקם נשרו לאחר עשר שנות לימודים, וחלקם היו ללא תעודות בגרות. עם חלקם אני עדיין בקשר עד ימים אלו. אותם חיילים, הגיעו למסגרת צבאית, מסגרת הרבה יותר קשה מבית הספר. היתה להם אפשרות לפרוש במהלך השרות, או להשתחרר מצה"ל בגלל חוסר התאמה. ההחלטה שלי כמפקד היתה לאפשר להם לראות אופק ורוד שיאפשר להם להתחיל את החיים אחרי הצבא ברגל ימין. בשיתוף המערכת הצבאית, הצלחתי להוציא את החיילים להשלמת 12 שנות לימוד והשלמת בגרויות. ובמאמץ קטן, ע"י נתינת קשב לכל חייל, פתאום הצליחו החיילים, במה שנכשלו בבית הספר, והשלימו 12 שנות לימוד ובגרויות, הם חזרו להאמין בעצמם וביכולות שלהם״.

– מה דעתך על מערכת החינוך בכרמיאל?

״כשהתחלתי את דרכי בהנהגת ההורים, הבנתי, שבחלק מבתי הספר בעיר, הציון והבגרות קדמו לילדים. פגשתי במערכת אטומה שלא היתה מוכנה לקבל את מעורבות ההורים בנעשה בבית הספר, שלא מוכנים לקבל שאנחנו ההורים נבדוק את תשלומי ההורים ונחליט ביחד עם בית הספר מה נעשה באותם כספים, לעומת זאת פגשתי מורים שאוהבים ללמד, משקיעים בתלמידים, קשובים להורים, ורוצים את טובת הילדים״.

– במה במיוחד אתה מתגאה בשנות פעילותך בוועדי ההורים?

״הצלחתי להוביל ללא מעט שינויים, לדוגמה בתחום כספי ההורים, לאחר שנים שמנהלי בתי הספר היו מעבירים את היתרות משנה לשנה, וכך צוברים סכומי כסף גדולים, כספים ששייכים לנו ההורים, יצאנו למאבק מול משרד החינוך, ולפני כשש שנים הוחלט ע"י משרד החינוך להוסיף סעיף בחוזר מנכ"ל שבו אסור להנהלות בית הספר לשמור עודפי כספים משנים עברו, כיום חוזר מנכ"ל מחייב החזרת כספי ההורים בסיום שנת הלימודים.

דוגמה נוספת הינה השאלת ספרים בחטיבה העליונה, גם כאן זיהינו, מספר הורים בבית הספר פסגות, כי ניתן מבחינה כלכלית להשאיל ספרים גם בחטיבה העליונה, לאחר שהכנו הצעה כלכלית והצגנו אותה לראש העיר דאז מר עדי אלדר שתמך בהצעה, אך מסיבות בירוקרטיות בית הספר החליט לא לאשר את ההצעה. הנחמה הגיעה שלוש שנים אח"כ, כאשר גם כאן סעיף זה נכנס לחוזר מנכ"ל וחייב את בתי הספר להשאיל ספרי לימוד גם בחטיבה העליונה״.

״בבית הספר כרמים פגשתי באג'נדה שונה, שבה התלמיד הוא חזות הכול, והלחימה להשאיר כל תלמיד בראש מעיניו של מנהל בית הספר הקודם יואב קוסן, ושל המנהל הנוכחי אילן פוסטר, גם כאן במהלך תפקידי כסגן של ענת בראונשטיין, ואח"כ יו"ר מועצת ההורים, הצלחנו לשנות לא מעט דברים. בית הספר כרמים מוכן לקבל כל תלמיד לבית הספר. הצלחנו ענת ואני לקבע את העובדה שטקס סיום י"ב יתבצע באמפי העירוני, כמו בבית הספר פסגות, זאת לאחר מאבק ארוך, וגם כאן בסופו של דבר ראש העיר הקודם עדי אלדר החליט לסיים את ההפליה בבית הספר ולאפשר גם לנו לחגוג באמפי העירוני״.

במהלך השנה האחרונה, הקמתי את ועד הורי הגנים בעיר, וזאת לאחר שתקופה ארוכה, נציג הוועד היה מתנדב ומומנה ע"י המועצה העירונית, בשנה האחרונה הוקם ועד הורי הגנים בעיר, ואף נערכו בחירות, ליו"ר הועד נבחר עומרי סרמילי, ולסגניותו נבחרו יעל קרני ושני משה, הצוות עם היבחרו, החל לטפל בגנים ולהוות כתובת למאות הורים ולקשר ישיר עם העירייה״.

לסיום מבקש אלפנדרי להודות ״לכל ההורים שהיו בהנהגת ההורים, בתקופה שבה רובנו עובדים מנץ החמה ועד צאת הנשמה, להתנדב, להגיע לישיבות, לקחת חלק במטלות, בועדות שונות, ובעשייה לטובת האחר, ללא תגמול כספי או כלכלי, הינו דבר שמובן מאליו, אני רוצה להודות גם למנחם שיכל שליווה אותי במשך 15 שנים ואת מחליפו איזיק אודי ולאחל לו בהצלחה בתפקידו, לד״ר אורנה שמחון מנכ"לית משרד החינוך מחוז צפון ששיתפה איתנו ההורים פעולה לאורך כל השנה האחרונה, למפקחת משרד החינוך אפרת בן צור וליו"ר הפורום הארצי זאב גולדבלט שתמך בי לאורך כל הדרך והיה אוזן קשבת לכל בעיה״.

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *