Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6589
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => אלכס הובר
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תערוכת היובל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אומני העיר שהשתתפו בפתיחת תערוכת היובל החגיגית במבואת העירייה, הופתעו לגלות כי האירוע שולב ביחד עם פסטיבל מסחרי של חברה פרטית. הם החליטו להוריד את כל היצירות במחאה: “חשים עלבון ופגיעה”. העירייה: “בשל טעות היו באותו ערב שני אירועים, שלא תואמו עם הגורמים הרלוונטיים... שיתוף הפעולה הטוב יימשך גם הלאה”.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 84
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1040
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 432
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/01/975.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אומני העיר שהשתתפו בפתיחת תערוכת היובל החגיגית במבואת העירייה, הופתעו לגלות כי האירוע שולב ביחד עם פסטיבל מסחרי של חברה פרטית. הם החליטו להוריד את כל היצירות במחאה: “חשים עלבון ופגיעה”. העירייה: “בשל טעות היו באותו ערב שני אירועים, שלא תואמו עם הגורמים הרלוונטיים... שיתוף הפעולה הטוב יימשך גם הלאה”.
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => תערוכת היובל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
ועד האומנים הודיע על ביטול תערוכת היובל: גנבו לנו את ההצגה
ועד האומנים הודיע על ביטול תערוכת היובל: גנבו לנו את ההצגה

ועד האומנים הודיע על ביטול תערוכת היובל: גנבו לנו את ההצגה

שתפו

אומני העיר שהשתתפו בפתיחת תערוכת היובל החגיגית במבואת העירייה, הופתעו לגלות כי האירוע שולב ביחד עם פסטיבל מסחרי של חברה פרטית. הם החליטו להוריד את כל היצירות במחאה: “חשים עלבון  ופגיעה”. העירייה: “בשל טעות היו באותו ערב שני אירועים, שלא תואמו עם הגורמים הרלוונטיים… שיתוף הפעולה הטוב יימשך גם הלאה”

 

כעס בקרב חברי עמותת האומנים בכרמיאל, בעקבות מה שהם מכנים “אירוע מביש” שהתקיים במהלך פתיחת תערוכת היובל בעירייה. השבוע החליטו האומנים לבטל את התערוכה, שבועיים לפני מועד סיומה המתוכנן וזאת במחאה על התנהלות העירייה כלפיהם.

עמותת אומן כרמיאלי, מאגדת אומנים בולטים תושבי העיר, במטרה לייצג את האינטרסים שלהם. כחלק מאירועי שנת היובל, הוזמנו האומנים להציג יצירות נבחרות בתערוכה מיוחדת במבואת העירייה. לאירוע הפתיחה הוזמנו קברניטי העיר, אישי ציבור, אומנים ותושבים רבים. אלא שהחגיגה הסתיימה לטענת הוועד הזמני של העמותה, במפח נפש.

בהודעה לעיתונות שפירסם הוועד הזמני, לא שוכחים האומנים להודות ראשית כל לעירייה ולהנהלת העיר, “על המאמץ שנעשה כדי לסייע לנו להוציא לפועל ולקיים את תערוכת היובל. התערוכה הזאת היא ראשיתה של דרך ארוכה המבקשת להביא את האמנות אל העיר ולהנגיש אותה לתושבים. עבודה רבה עוד לפנינו, אנו נשקיע כל מאמץ לקידום החזון הזה ואנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה עם העירייה”.

ומדוע בכל זאת כועסים האומנים?

לטענתם, “ערב פתיחת תערוכה אמור היה להיות אירוע חגיגי וחג לאמנות ולאמנים באשר הם, אך למרבה הצער, היו מחדל, עלבון ופגיעה ברגשות של האמנים שהציגו את עבודותיהם במבואה של עיריית כרמיאל”.

לדברי נציגי העמותה, לפני כחודשיים סוכם עם הממונים על נושא הצגת התערוכות בעיריית כרמיאל, כי אמני העיר יערכו תערוכה ובה יציגו ממיטב יצירותיהם שנבחרו בקפידה על ידי ועדת שיפוט מקצועית, כמחווה לכבוד שנת היובל. הם מספרים כי, “ההכנות היו קדחתניות. אנשים השקיעו ממרצם ומזמנם כדי שהאירוע יהיה ראוי, מכובד, תרבותי ומייצג. במקומו קיבלנו, למרבה האכזבה, פסטיבל בלונים של חברה מסחרית שפרסומיה כיסו חלק ניכר מהיצירות שלנו שהיו מוכנות לקראת פתיחת התערוכה, מילאו את החלל עם קופסאות, פוסטרים ופרסומות וניכסו לעצמה את האירוע. הקטע המוזיקלי באודיטוריום, שאנו ביקשנו להוסיף לפתיחת התערוכה, הפך להיות שלהם, ואפילו הנואמים שהיו מוזמנים לשאת את דבריהם לקהל אורחי התערוכה, מצאו את עצמם על במה כשמאחוריהם פרסומת של חברה מסחרית שלא היה לה שום קשר עם תערוכת הציורים והפסלים של עמותת אמן כרמיאלי”.

ממשיכים נציגי העמותה ואומרים כי “טוב עשה יו”ר העמותה אמן כרמיאלי דניאל חצבני, כאשר החליט, כמו רוב האמנים, להחרים את הטקס המסחרי, תוך שמירה על כבוד האמנים אשר נפגעו עד עומק ליבם מהמחדל. לדעתנו על האחראים לאירוע המביש לתת הסברים לממונים עליהם ובראשם לראש העיר מר עדי אלדר שנשאב, להערכתנו, לאירוע הלא נכון. אנו סבורים שגם ממלאת מקום ראש העיר והאחראית על התרבות בעיר, רינה גרינברג לא ידעה וגם היא מצאה עצמה במצב מביך. טקס משני של ברכות התקיים לאחר הטקס המרכזי, עם עצבות בלב, עם הרגשה של עלבון וזלזול, וללא נוכחות ראש העיר אשר בחר להיעדר מסיבותיו שלו. במקומו כיבדה אותנו בנוכחותה רינה גרינברג וגם הביעה את צערה על המצב שכולנו נקלענו אליו”.

נציגי הוועד מוסיפים כי “האירוע המצער שחוו כולם, רק מוכיח על אחת כמה וכמה, שחשוב למצוא בית מכובד לאומני כרמיאל, כמו בערים רבות אחרות בישראל. למקום שבו יוכלו לפעול, ליצור, להציג, ולתרום מכישרונם לעיר ולתושבים. יש לנו רעיונות רבים, ותוכניות כיצד לממש את החזון הזה”.

בעירייה הגיבו בצער על הדברים וציינו כי אי-ההבנה נבעה מטעות תמימה. הדוברת לביאה שלו-פישר ציינה: “עיריית כרמיאל מכבדת מאוד את אומני כרמיאל ולכן החליטה מאז שנת 2000, עם המעבר לבית העירייה החדש, להפוך את המבואה שלו ל”גלריית העירייה” ולאפשר לאומנים תושבי כרמיאל להציג את יצירותיהם, ללא תשלום, כאשר העירייה לוקחת על עצמה את הכנת ההזמנות, קיום אירוע פתיחה וכיבוד קל. כל האומנים שהציגו עד כה בעירייה היו אסירי תודה על האפשרות שניתנה להם”.

“לכבוד לנו לארח לכבוד שנת ה-50 של כרמיאל, תערוכה ייחודית ואיכותית ביותר, ובה 50 יצירות של מיטב האומנים בכרמיאל. התערוכה מוצגת בעירייה לתקופה של כחודש”.

“אכן בשל טעות היו באותו ערב שני אירועים, שלא תואמו עם הגורמים הרלוונטיים, ברור לכל  שאיש לא פעל מתוך כוונה רעה, ההיפך מכך, מינהל התרבות פעל מעל ומעבר, על מנת להיענות כמעט לכל דרישה שהוצגה על ידי האומנים מתוך רצון כן ואמיתי להקים תערוכה מכובדת וייחודית והיא אכן כזו. מאז שהתערוכה מוצגת במבואה של העירייה, ביקרו בה רבים והביעו את התפעלותם מהאיכות ומעומק היצירות”.

“שיתוף הפעולה הטוב בין עיריית כרמיאל ואומני כרמיאל יימשך גם הלאה”.

כתבה מעניינת:

עבודות להנחת קו ביוב. צילום ארכיון עין כרמים

מתגוררים בשכונת הערבה? משדרגים לכם את קווי המים

שתפומערכת פורטל זהר.נט תאגיד המים והביוב עין כרמים נערך בימים אלו לביצוע עבודות שדרוג קווי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *