Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 9425
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 594
        )

    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1434619025:1
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 10405
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/03/kineret.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

טבריה – קסם על ים כנרת

שתפו

טבריה היא אחת הערים העתיקות במדינה. היא נוסדה בשנת 20 לספירה ע"י הורדוס אנטיפס ונקראה על שמו של הקיסר הרומאי טיבריוס קלאודיוס נירון קיסר. בעיני הנוצרים אזור טבריה נחשב לקדוש, משום שישו פעל במקום זה. בעיר וסביבתה הוקמו כנסיות רבות וטבריה הפכה למרכז צליינות. גם ביהדות מדובר באחת מתוך ארבע ערי הקודש, יחד עם ירושלים, חברון וצפת.

מיקומה של טבריה לחופי הכנרת והחשיבות שלה לשתיים מהדתות המרכזיות בעולם, הפכה אותה למרכז תיירותי מרכזי.

בעיר ישנם מספר אתרים תיירותיים שמושכים מבקרים רבים:

הגן הארכיאולוגי – הגן השוכן במרכז העיר ליד אזור המלונות, התגלה בעת חפירת יסודות למלון. באתר נמצאים שרידי מבנה גדול וכן שרידי בית כנסת מהמאה ה-8, הכולל רצפות פסיפס. באתר נמצאו גם שרידי רובע מגורים יהודי. אל הגן הובאו ממצאים שונים ביניהם סרקופגים, כותרות עמודים וכלי אבן ובזלת.

הפארק הארכיאולוגי ע"שׁ עוז ברקוביץ – הפארק ממוקם בכניסה הדרומית ומשתרע על שטח של 120 דונם. נמצאים בו שרידיה העתיקים של העיר טבריה, החל מהיווסדה ועד למאה ה-11, ימי שלטונם של המוסלמים הפאטימים. בפארק מרחב ירוק הכולל מערכת שבילים, גנים וממצאים ארכאולוגיים, כגון: שער רומי עתיק ומערכת ניקוז מהמאה ה-10. כמו כן, משמש המקום לאירועים המוניים, מופעי מוזיקה ותיאטרון. במקום גם תיאטרון רומי עתיק שמנה כ-6,000-5,000 מקומות ישיבה על צלע הר ברניקי, מיקום החולש על כל מתחם העיר הרומית-יהודית וצופה אל הכנרת והחרמון, מבנה מושב הסנהדרין, בית המרחץ ובית המדרש.

טיילת יגאל אלון – ציר תיירותי מרכזי, הממוקם לאורך חוף הכנרת ונבנה על ידי השלטון הבריטי. בטיילת מסעדות, בתי קפה, מקומות בילוי, חנויות ודוכני ממכר שונים, אטרקציות ימיות ועוד.  בסמוך לטיילת גן פסלים פתוח, וכן נקודת ייצוג לאומני הצפון.

מדיד מפלס הכנרת – מי שמעוניין לבקר באתר "קצת" יותר חדש, יוכל ליהנות מבדיקת המפלס של המדינה. בקטע הדרומי של טיילת "יגאל אלון" מוצב פסל סביבתי המתנשא לגובה של 5 מטרים ורוחב של כ- 3.5 מטרים ומעניק ביטוי צורני-תלת ממדי למפלס הכנרת וכן משמש כמזרקת מים. המיצג מהווה תחליף עדכני למדידת המפלס שעד להקמתו נעשתה באופן ידני. מטרתו העיקרית היא מדידת מפלס הכנרת באמצעות מערכת דיגיטלית מתקדמת, לצד העלאת המודעות למצבו של המפלס.

גן לאומי חמת טבריה – ביציאה הדרומית של העיר. באתר נמצאו שרידיה של העיר העתיקה חמת, עיר שהייתה מיושבת בתקופת הכנענים והונחלה לשבט נפתלי לאחר שיהושע בן נון כבש את הארץ. היישוב שרד בתקופות הרומית, הביזנטית והאומיית. באתר נחשפו חורבות של בתי כנסת יהודיים, שחלקם שוחזר. בין שרידי בית הכנסת, מהמאה ה-4, מצויה רצפת פסיפס של גלגל המזלות. שילוב זה של מוטיבים חילוניים פופולרי במבנה דתי-יהודי משקף את הסובלנות של הרבנים באותה תקופה, כאשר היהדות שגשגה בגליל לצד הנצרות הצעירה ועבודת האלילים הרומיים. במקום נובעים 17 מעיינות חמים, מעיינות מרפא וחמאם.

מתחם דונה גרציה – דונה גרציה הייתה במאה ה-16 האישה העשירה בתבל. בת למשפחת יהודים אנוסים שנמלטה לפורטוגל המירה את דתה לנצרות, אך נאלצה לנוס שוב מאימת האינקוויזיציה, והשתמשה בכוחה ובעושרה לפדות להגן על יהודים ולפדות שבויים. המתחם בצפון מערב העיר העתיקה של טבריה, כולל מספר אתרים היסטוריים. בית דונה גרציה המצוי במתחם, הוא מוזיאון  ייחודי לתולדות העיר טבריה ולסיפורה של דונה גרציה. כן כולל המתחם את "בית האחיות" שהיה הבית הראשון שנבנה מחוץ לחומות, את המצודה מימי דאהר אל-עומר, אתבית הסראייה, ואת "מלון טבריה" ההיסטורי, שהוקם בשנת 1896 על ידי ריכרד גרוסמן.

 

חצר היהודים – מתחם הממוקם בלב המדרחוב (בסמיכת ל"גן הבנים") ובו נמצאים בתי כנסת, חלקם פעילים, כמו בית הכנסת העתיק (תקצ"ז-1836) המשמש כיום גם כבית חב"ד  לתיירים, בית הכנסת עץ החיים, בית הכנסת של חסידי קרלין ובית הכנסת "הסניור". כן מצויה במקום אנדרטה לזכר בני טבריה שנפלו במערכות ישראל.

כתבה מעניינת:

נמל עכו צילום עמוס דדון

זה פה, קרוב: בילוי משפחתי בעכו

שתפוליהנות עם המשפחה בלי להתרחק: העיר עכו מציעה במיוחד למשפחות, קולינריה משובחת, מקומות לינה מתאימים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *