Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1643897195:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48365
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | יוסי איפרגן: איש של אנשים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => יוסי איפרגן
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% יוסי איפרגן: איש של אנשים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => יוסי איפרגן מסיים 50 שנות פיקוד וניהול בצה״ל ובחברת שופרסל ויוצא לפנסיה כשהוא מלא סיפוק וגאווה ומעיד על עצמו כ״איש של אנשים״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 75
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 658
        )

)
יוסי איפרגן במשרדו בסניף שופרסל דיל כרמיאל. צילום מהאלבום הפרטי
יוסי איפרגן במשרדו בסניף שופרסל דיל כרמיאל. צילום מהאלבום הפרטי

יוסי איפרגן: איש של אנשים

שתפו

יוסי איפרגן מסיים 50 שנות פיקוד וניהול בצה״ל ובחברת שופרסל ויוצא לפנסיה כשהוא מלא סיפוק וגאווה ומעיד על עצמו כ״איש של אנשים״

מאת גיל דובריש

אחרי 20 שנים בתפקידי ניהול ברשת שופרסל, פרש לאחרונה לגימלאות יוסי איפרגן, המנהל המיתולוגי של שופרסל דיל חוצות כרמיאל. בשבוע שהוא מציין את יום הולדתו ה-70, פגשנו את יוסי לשיחה מעניינת, עליו ועל הוקרת התודה לאנשים שליוו אותו כל הדרך.

יוסי נולד במרוקו. בשנת 1956, כשהיה בן 4, עלה עם הוריו וארבעת אחיו ואחיותיו לישראל. המשפחה השתקעה בכפר שמאי, אז יישוב חדש שרק נבנה לטובת עולים מארצות מרוקו, תימן, טוניס, רומניה והונגריה. ״לא היה שום דבר במושב, רק מכולת קטנה שנתנה שרות למצרכי יסוד, חלב ולחם, אבל לכולם היה לב רחב, הרבה אהבה ועזרה הדדית״ משחזר יוסי. זו היתה תקופת הצנע שעם הזמן פיתחה את החקלאות לעבודה ולצריכת כלכלה יומית אבל למרות זאת, הוא מספר, הוריו לא החסירו דבר מהילדים. ״למרות המצב הקשה, קיבלנו בבית חינוך לאהבת הארץ, לנתינה ולעזרה, ציונות אמיתית. זה היה מקור ההשראה לכל מה שעשיתי בהמשך בחיי. לעולם לא אשכח מאיפה באתי״.

איפרגן התגייס לצנחנים בתחילת שנות ה-70. הוא נטל חלק בפעולות תגמול, מבצעים, בקרבות ההתשה בסיני ובמלחמת יום כיפור שנכפתה עלינו, אז היה בין ראשוני לוחמי הצנחנים שחצו תוך כדי לחימה את תעלת סואץ לעבר מצרים. גדוד הצנחנים כיתר את הארמייה השלישית ונפרש סמוך לשדה התעופה המצרי פאיד למרגלות העיר קהיר. השהייה באפריקה ארכה כארבעה חודשים עד להפסקת האש.

אחר-כך עלה עם חייליו לרמת הגולן מתחת למוצב הסורי, שם היו חיכוכים בלתי פוסקים וקרבות אש מול הסורים. יוסי השתחרר כחצי שנה אחרי המלחמה, אבל בתוך שנה מצא את עצמו על מדים, כאיש קבע. הוא פרש מהצבא במרץ 1998 בדרגת סגן אלוף אחרי 30 שנה בתפקידי פיקוד, בחטיבת הצנחנים, ביסלמ"כ ובאוגדה 91.

יוסי איפרגן במדי הצבא 30 שנות שירות בצהל
יוסי איפרגן במדי הצבא 30 שנות שירות בצהל

בזמן שירות הקבע, נישא יוסי עם בחירת לבו ארלט, ואחרי תקופת מגורים במושב כפר שמאי ובצפת, עברה המשפחה לכרמיאל בשנת 1988. ליוסי וארלט 4 ילדים גדולים – בת בכורה ושלושה בנים, כולם ינקו מהבית את אהבת הארץ והרצון לנתינה, כולם נשארו להתגורר בכרמיאל, ברדיוס של חצי קילומטר מאבא ואמא, והקימו כאן משפחות.

אחרי השחרור משירות הקבע, עסק יוסי איפרגן כפרויקטור במשרד הביטחון אבל כעבור כשנתיים ביצע הסבה לניהול מקצועי בקימעונאות והתמנה למנהל סניף גבי פארם בקריית שמונה. ״אחרי 3 שנים, מנכ״ל שופרסל כיום, איציק אברכהן, גייס אותי לעבודה בחברת שופרסל לתפקיד ניהולי בסניף נצרת ואחרי כשנה, בסוף שנת 2004 הועברתי לנהל את סניף שופרסל דיל חוצות כרמיאל״ מספר איפרגן. בתפקיד הזה התמיד במשך 17 שנים, עד חודש דצמבר 2021.

– איזה מין מנהל היית, לדעתך? אני שואל את יוסי.

״המטרה שלי הייתה לשדר עוצמה, לקבל החלטות נכונות ובד בבד להתנהל עם רגש, באנושיות, ולהיות נאמן לעובדים ולחברה. ניהלתי צוות של כ-140 עובדים. תמיד הדגשתי כי רק ביחד אפשר להצליח ולהגיע לתוצאות. המוטו שלי הוא ׳להיות נאמן לחברה ולהיות איש של אנשים׳. זה אומר לדעת להקשיב לכל אחד ואחת. מבחינתי, לא היה הבדל בדרגות ובתפקידים ביני לבין העובדים בסניף בפרט, ובמרחב צפון בכלל, והיחס שלי היה שווה כלפי כולם. זה סוד ההצלחה של הסניף. לדוגמה, בשנה האחרונה בתפקידי בחרתי בעובד שירות של הסניף כעובד מצטיין! בסניף יש הרבה מצטיינים, סגנים, מנהלי מחלקות ועובדים, אבל אני בחרתי למצטיין דווקא עובד שירות שנוגע באופן אישי בעובדים ובלקוחות. זה היה המסר שלי, שאפשר למנף כל עובד מן השורה, לא רק בתפקיד ניהולי, כי כל העובדים חשובים לסניף״.

– מה מכל הניסיון הצבאי שלך בתפקידי פיקוד, אימצת כמנהל בשופרסל?

״תמיד הגדרתי את ההיררכיה בסניף כשרשרת חוליות, אם אתה מוריד חוליה אתה מנתק את השרשרת. כולם כחוליה אחת של עובדים שנותנים שירות ללקוחות ושאיכפת להם בעשיה ובמתן שירות אישי לכל לקוח ולקוח מכבדים את הלקוחות ונותנים בהם אמון. הלקוחות שפוקדים את הסניף מדי יום הם המרכיב העיקרי בהצלחת הסניף״.
״לקחתי מהצבא את האנושיות, ההקשבה והדלת הפתוחה, דווקא לא אימצתי את הקשיחות הצבאית אלא בחרתי בדרך של נתינת אמון מלא באנשים. אני לא זוכר מתי ב-20 שנותיי בשופרסל פיטרתי עובד על רקע בעיית משמעת. העדפתי לפתור את העניינים בשיחות ועם מבט על הרקע של אותו עובד ושמתי לנגד עיני את המשפחה והילדים של אותו עובד. הסניף שלנו ידע לשמר עובדים בצורה נכונה, כמובן בשיתוף פעולה עם כל בעלי התפקידים בסניף, לא עשיתי זאת לבד. תמיד רציתי להוציא את הטוב ואת הרגש מאנשים״.

בשנת 2018 עבר הסניף בחוצות כרמיאל מתיחת פנים ושדרוג משמעותי שהקפיצו אותו לרמה הגבוהה ביותר בתחום הנראות, האיכות והשירות ללקוחות.

יוסי מבקש להדגיש כי מתוך כ-300 סניפי שופרסל דיל בארץ, הסניף בכרמיאל זוכה באופן קבוע וברציפות מאז שנת 2005 בתארי הצטיינות מדי שנה בזכות תפעול והתנהלות הסניף בתוצאות ובעמידה ביעדי החברה.

יוסי איפרגן ודגל שופרסל צילום מהאלבום הפרטי
יוסי איפרגן ודגל שופרסל

– איזה סניף אתה משאיר מאחוריך, יוסי?
״אני משאיר אחריי צוות של אנשים מקצועיים, בעלי מוטיבציה גבוהה מאוד. לא משנה מי ישב במשרדו של המנהל, הוא יקבל צוות של אנשים איכותיים ברמה גבוהה של נתינה ואיכפתיות מהחברה ומרשת שופרסל שעובדים לטובת הסניף ולטובת הלקוחות״.

– ומה איתך, מה התוכניות שלך בזמן הקרוב?
״אני יוצא לדף חדש, אקדיש מעצמי קצת לנפש, למשפחה, לילדים ולנכדים, לתת יותר ממה שנתתי במשך עשרות שנים. ב-3 בפברואר אחגוג יום הולדת 70 שנה והגיע הזמן שאחזיר למשפחה מעט ממה שהיא נתנה לי כל השנים האלה״.

״50 שנים הן לא מעט זמן״ מסכם יוסי ומבקש להודות: ״את הדרך הזו אי אפשר לעשות ללא התמיכה הרבה של אשתי היקרה ארלט, והילדים דיקלה, מאיר, דוד ואופיר וכמובן לנכדיי היקרים, ולמשפחה הענפה והיקרה, העובדים הנפלאים והאיכותיים, החברים והלקוחות המסורים וכמובן לחברת שופרסל והעומד בראשה. ולכל מי שליוו אותי ונגעו בי, ברגש ובעשיה, אני אומר לכולם תודה רבה״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …


תגובה אחת

  1. שאפו ליוסי האיש של אנשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *