Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1453835324:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1086
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12408
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל - ילדכם נפצע?
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ילדכם נפצע? מגיע לכם כסף!
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => כסף
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/ילד-בוכה.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום אילוסטרציה

ילדכם נפצע? מגיע לכם כסף!

שתפו

לא רבים יודעים זאת, אולם כאשר ילד נפגע בתאונה מחוץ לבית הספר, בכל שעה משעות היום ומכל סיבה – מגיע לו פיצוי כספי בהתאם לפוליסת ביטוח תאונות תלמידים

עו"ד רונן לפיד

הורים רבים נוטים לחשוב כי ביטוח תאונות תלמידים חל רק במידה והתאונה מתרחשת במסגרת הגן או בבית הספר. מה קורה כאשר ילדכם נפגע מחוץ לשעות הלימודים, מי אחראי אז ומי יפצה כאשר התאונה מתרחשת בבית, או שלא במסגרת כלשהי?

על פי החוק, יש חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לתלמידים וילדים שחוק חינוך חובה חל עליהם, כלומר ילדים בגיל 3 שנמצאים בגן הילדים ועד להגיעם לגיל 18. הביטוח נעשה על ידי חברות ביטוח והפרמיה נגבית מההורים בתחילת כל שנת לימודים על ידי הרשות המקומית.

ההורים משלמים, אך לא מודעים לזכויות ילדיהם, לא תובעים ולא מקבלים את שמגיע להם כחוק!

מה שאולי אתם ורבים אחרים לא יודעים, זה שביטוח תאונות תלמידים תקף 24 שעות ביממה ומכסה תאונות שנגרמות בבית הספר או בגן, אבל גם כל תאונה שנגרמת בבית, ברחוב, כולל בזמן פעילות פנאי, בידור, ספורט או כל אירוע, בכל שעה משעות היממה ובכל מקום בעולם!

עורך-הדין רונן לפיד
עורך-הדין רונן לפיד

דבר חשוב לא פחות שכדאי שתדעו כי הפיצוי על הפגיעה אינו מותנה בהוכחת רשלנות ודי בעצם התאונה כדי להביא לידי זכאות לקבלת התשלום לפי הפוליסה, גם כשאין גורם אחראי, או בתאונה עצמית למשל, אם הילד עצמו או הוריו גרמו לנזק שלא במתכוון.

זאת ועוד, תאונת תלמיד מעמידה בפני הנפגע זכאות לפיצוי ביטוחי וכן נזיקי. כך קיימת זכאות לנפגע לתבוע את חברת הביטוח ובנוסף, את הגורם האחראי לתאונה, אם קיים, באופן שיבטיח לתלמיד פיצוי מקסימלי לנזקיו.

על אילו תאונות ופגיעות מדובר?

ביטוח התאונות מכסה את כל סוגי החבלות והפגיעות: החלקה, נפילה, תאונת אופניים, נפילה מגובה, פגיעה מבעל חיים, פגיעה ממתקן שעשועים, פציעה ממכשול או מפגע, פציעה מזכוכית או מחפץ חד, פגיעה ממעשה קונדס, בתקיפה, בקטטה, תקיפה מינית, אונס, או ביצוע מעשה מגונה, פציעה ממכשיר או מוצר פגום טביעה, כוויה, חבלה, שאיפת חומר מסוכן, בליעת רעל, חדירת גוף זר, או חלילה מוות.

הנה כמה דוגמאות למקרים ופיצויים: ילד בן 6 פוצה בסכום של 33 אלף שקל לאחר ששבר יד בזמן שהחליק על סקטים. ילד בן 10 שנפצע במתקן שעשועים בפארק שעשועים, פוצה ב-62 אלף שקל. בן 10 שנתקל במכשול וסובב את רגלו, פוצה ב-32 אלף שקל. ילדה אחרת פוצתה בסכום של 48 אלף שקל לאחר שנכוותה ממים רותחים. נער נפל מסוס שבר את ידו פוצה ב-85,000 שקל. והרשימה עוד ארוכה.

למה ההורים לא יודעים על הביטוח?

ההורים לא יודעים מכיוון שחברות הביטוח לא מיידעות את ההורים בדבר זכויות ילדיהם שנפצעו.

התוצאה היא שגם אם יש להורה ידיעה כללית על קיום הביטוח, הנטייה היא לחשוב שהוא קשור לנזק שנגרם בבית הספר או בגן בלבד, שכן גביית התשלום עבור הפוליסה נעשית באמצעות בית הספר בתחילת שנת הלימודים במסגרת אגרת החינוך.

מה קורה אם עבר זמן רב מהפגיעה?

לביטוח קיימת תקופת התיישנות קצרה של 3 שנים בלבד (במקום 7 שנים בדרך כלל), המתחילה בגיל 18 ומסתיימת בגיל 21. כך שאדם שעבר את גיל 21 מאבד את זכותו לתבוע.

מה צריך לעשות במקרה של תאונה?

שמרו כל מסמך או צילום הקשור לתאונה ולטיפול הרפואי.

פנו לחברת הביטוח על מנת שיעבירו אליכם עותק של הפוליסה ואת כל המסמכים הנלווים לה, לרבות את טופס ההודעה על התאונה ואת טופס התביעה. שילמתם על הביטוח וזכותכם לדרוש ולקבל עותק מלא של הפוליסה.

דווחו באופן מיידי למנהל בית הספר וקבלו אישור על מסירת הדיווח, וכן אישור על היעדרות מבית הספר.

מלאו טופס תביעה, חתמו עליו ומסרו את הטופס עם הפרטים המלאים לחברת הביטוח. קבלו אישור על מועד המסירה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה טרם מילוי טופס התביעה.

פנו לטיפול רפואי ושמרו העתקים מכל האישורים הרפואיים הרלוונטיים, צלמו את אזור הפגיעה בצילום נושא תאריך, שמרו את כל הקבלות על הוצאותיכם כגון קבלות עבור אמבולנס, חילוץ, רכישה או השכרה של אמצעי עזר רפואיים. זכותכם לקבל החזר על כל הוצאה שאינה מכוסה על פי חוק בריאות ממלכתי.

מאחר וייתכן שמקור התאונה ברשלנות הוא גורם שלישי, בדקו וצלמו את מקום התאונה, דאגו שהצילום יכלול ציון תאריך ושעה. תעדו בכתב את אירוע התאונה לפרטי פרטים לרבות מי הם העדים, שמותיהם ופרטי ההתקשרות עימם.

פנו לעו”ד מנוסה ומיומן בתחום לקבלת מידע וייעוץ לגבי זכויותיכם, לגבי סכום הפיצויים המגיע לכם וכיצד לנהוג מול חברת הביטוח והגורם האחראי לנזק.

* כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין מומחה. עם קרות התאונה עליכם לפנות תחילה לקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן לייעוץ על ידי עורך דין מומחה העוסק בתחום, אשר יוכל לסייע לכם למצות את זכויותיכם ולהתאים את הטיפול בתיק לנסיבותיו המיוחדות

כתבה מעניינת:

מחבל טרור טרוריסט

נמנע פיגוע בכרמיאל? נחשפה חוליית טרור באזור

שתפושב"כ והמשטרה עצרו 13 חשודים בהתארגנות פעילות טרור שתכננו לבצע פיגועים בארץ, רוב החשודים: תושבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *