צילום אילוסטרציה DepositPhotos
צילום אילוסטרציה: DepositPhotos

ירידה חדה בשיעור התלמידים הזכאים לבגרות 5 יח׳ במתמטיקה

שתפו

דו״ח חדש חושף: שיעור התלמידים הזכאים בכרמיאל לבגרות 5 יח׳ במתמטיקה ירד ב-25.5% בתוך שנה. העיר נמצאת מתחת לממוצע הארצי בשנת תשע״ט

מערכת פורטל זהר.נט

נתונים מאכזבים מאוד לכרמיאל בדו״ח השנתי של רשת ערי מצוינות: בשנת הלימודים תשע״ט (2018-2019) נרשמה ירידה של 25.5% בשיעור התלמידים הזכאים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה – ביחס לשנת הלימודים שקדמה לה, תשע"ח.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

 

 

רשת ערי מצוינות, ביזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, מפרסמת מדי שנה את דו״ח המצוינות שלה, הבוחן את שיעור הזכאים ב-110 ישובים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות מתמטיקה.

מהדו״ח עולה כי בשנת תשע״ט היה מספר הזכאים בכרמיאל 69 בלבד, שיעור של 12.3%, הרבה מתחת לממוצע הארצי (שעומד על 15.5%). הנתון מדאיג עוד יותר בגלל שזו הפעם הראשונה מאז 2015 שכרמיאל יורדת מתחת לממוצע הארצי. רק שנתיים לפני כן היה שיעור הזכאים בעיר 17.2%.

לצד כרמיאל נרשמה ירידה חדה בשיעור הזכאות לבגרות גם בחצור, במעלות, בטבריה ובעכו, בעוד שבנהריה ובקרית שמונה יכולים לטפוח לעצמם על השכם, לאחר שרשמו עלייה נאה בשיעור הזכאים.

נתוני הזכאים לבגרות 5 יח׳ מתמטיקה בשנים האחרונות בכרמיאל. עיבוד: רשת ערי מצויינות
נתוני הזכאים לבגרות 5 יח׳ מתמטיקה בשנים האחרונות בכרמיאל. עיבוד: רשת ערי מצויינות

סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות: "לרשויות המקומיות יש תפקיד מכריע ביכולתן לעודד מצוינות בקרב התלמידים שתחת אחריותן… רשויות מקומיות ששמו את הנושא בליבת עיסוקן, הצליחו לחולל שינוי. מאז שהוקמה רשת ערי מצוינות ניתן לראות שינוי מבורך באופן ההתייחסות של הרשויות ללימודי המתמטיקה והמדעים. יחד עם זאת, חשוב לומר, זו משימה שלא יכולות להיות בה הפוגות. רשות מקומית אשר תפחית ממאמציה, תאלץ להתמודד עם ירידה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה".

אופיר פז-פינס, יו"ר המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב: "אנחנו נכנסים לשנת הלימודים הנוכחית, אחת המאתגרות שידענו אי פעם… אי נקיטת פעולות מיידיות לא רק שלא שתמחק את ההישגים שכבר הושגו אלא תחזיר אותנו למקום שהיינו בו לפני עשור״.

רשת ערי מצוינות נוסדה ביזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, בראשות אופיר פינס-פז.

כתבה מעניינת:

מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפוהסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת …


תגובה אחת

  1. משה אסף

    לדעתי מקצוע המתמטיקה הוא מבין החשובים ביותר במקצועות. כך היה בעבר וכל שכן כיום. המקצוע איננו רק מספרים הוא גם פילוסופיה. לימוד המתמטיקה דורש לעבור מחסום פסיכולוגי מובנה בקרב הרבה מאוד בני אדם והוא דורש מהמורה המלמד את המקצוע להיות יצירתי. אחת השיטות הטובות ביותר היא התמרה. להמשיג את עולם המספרים באמצעות עולם התוכן שקרוב ללומד. לכן לימוד מתמטיקה בקרב אוכלוסיה אחת יהיה שונה מלימוד של אוכולוסייה שמאפיינה שונים. אני מאמין שעל מנת ללמד מתמטיקה כראוי דרושה אהבה רבה מאוד למקצוע, תחילה של המורה ועליו האחריות להעביר אהבה זו ללומדים. לאחר שתופסים את הקונץ (כמו שנהג לומר מורה למתמטיקה שלי מתיכון) קל יותר להתאהב במקצוע. מקצוע המתמטיקה חשוב מאוד להתנהלות היומיומית והוא מהווה אבן יסוד למקצועות הריאליים כל שכן לכל מי שמבקש לעסוק במדע בכלל ובמדעי המחשב בפרט וודאי במקצועות נוספים. אני מציע להורים להירתם למאבק בלימודי המתמטיקה. להורים קיימת אחריות להסיר את החששות שלהם מהמקצוע ולהעביר לילדים שלהם מסר ערכי שלימודי המתמטיקה חשובים מאוד ולא פחות מהרצון שהילד יהיה מצטיין בכדורגל או בשחמט. הבסיס המתטמטי יש בו להעניק יכולות מצוינות בכל שדות החיים ולא לשווא ראו בזה הפילוסופים היוונים בסיס לחיים הטובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *