Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1514193550:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19294
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/12/כוחה-של-אהבה-תמונה.jpeg
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1389
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 200
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1389
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

כוחה של אהבה

שתפו

כמה פעמים יצא לכם לראות אדם מבוגר לבוש בבגדים חמים בקיץ? האם אי פעם תהיתם על קנקנה של תופעה זו?

כמה פעמים יצא לכם לשמוע הורה של נער מתבגר, מתלונן שהתנהגותו של הילד שלו בלתי נסבלת, וכל היום יש רק "מריבות וחיכוכים בלתי פוסקים" בינו לבין בנו?

רבים מההורים לילדים מתבגרים בטוחים שתקופת ההתבגרות היא תקופה של "דווקא" מצד המתבגרים ולא לחינם הומצא המושג "מרד נעורים"….

ובכן אותו מבוגר\קשיש ואותו נער מתבגר "מורד", לא לחינם מתנהגים כפי שהם מתנהגים.

תלוש מהמציאות ככל שזה יישמע לכם, מה ששניהם צריכים זה חיבוק!

אני לא פסיכולוגית ולא מתיימרת להיות כזאת, אבל אני יודעת שרק אהבה מביאה אהבה, קחו כל אדם בכל מצב, הפגינו כלפיו אהבה בעקביות, ותראו איך שכל מערכת היחסים ביניכם משתנה. כשמופגנת אהבה, גם אם אינה מוחלטת בהתחלה, היא תהפוך לאמיתית ואמיצה בהמשך ותניב פירות שרק יישאר לכם לברך עליהם.

אותו קשיש שלבוש פיזית חם בקיץ, צריך נפשית את החיבוק, הוא מדמיין שקר לו, ובאופן אוטומטי מתלבש בשכבות כדי להרגיש עטוף – קשישים ומבוגרים שיש להם בני משפחה אוהבים לא יגיעו למצבים כאלה.

בני נוער, "סוררים ומורדים" ככל שיהיו – מה שיפתור את כל הבעיות ומה שיביא אותם להקשבה ואולי להיענות לעצות החכמות של ההורים שלהם, ומשם גם להצלחה בחייהם – זו אהבה, ומגע – אותו חיבוק שאין לו תחליף.

לאלו מכם שבטוחים שפינוקים כמו "האייפון שזה עתה יצא לשוק" – הם הדרך הנכונה להפגין אהבה, אין ספק שילד שיקבל את המכשיר עם הטכנולוגיה המתקדמת יהיה מאושר באותו רגע, אך עם זאת אני יכולה להבטיח לכם שלאורך זמן, לאהבה אין תחליף חומרי!

ילדים נוטים להקשיב ולקבל עצות ממי שהם אוהבים ומעריכים, אך הערכה וכבוד הם קשרים נרכשים בזכות, ולא בכסף, כך שיוצא שילד עני שמקבל המון אהבה, תמיכה ואמונה בו, יהיה עשיר הרבה יותר מאותו ילד שאינו מקבל יחס ואהבה מהוריו, אך יש לו את כל הפינוקים החומריים.

הדרך לליבם של המתבגרים שלכם היא דרך הלב, אל תצאו מנקודת הנחה שהם יודעים שאתם אוהבים אותם, תגידו להם את זה- והרבה! זה חשוב! תתקרבו אליהם, חבקו, חזקו במילים טובות, אל תבקרו אותם על מעשיהם, ועל החלטות שקיבלו, תתעניינו במה שקורה איתם, דברו וספרו להם מה עובר עליכם, ולאט לאט גם הם ישתפו אתכם ויפרשו בפניכם את אשר על ליבם, ומעבר לזה גם יקשיבו לעצות שלכם- וזה, מסתבר, מצרך נדיר.

ובחזרה לאותו קשיש…את ההורים והסבים והסבתות שלכם, אל תשכחו – בדידות היא דבר נוראי, היא לוקחת מידי שנה יותר מדי נפשות, אל תתנו לאף אדם בסביבתכם להישאר  בודד, הבדידות נסתרת לפעמים ברמה כזאת שאנחנו לא יודעים לזהות אותה – זה שישנם אנשים סביב אדם מסוים, צעיר או מבוגר, לא הופך אותו לכזה שאין סיכוי שהוא בודד, בדידות נובעת בהרבה מקרים, ממקום של חוסר קרבה מספקת, לאף אדם בעולם, כזה שאפשר לפתוח בפניו את הלב. בדידות מובילה באופן כללי לחוסר תקשורת, ובמקרים קיצוניים יותר לאובדנות.

אז כשמדובר ביקרים לכם, גם הילדים שלכם וגם ההורים שלכם, לכו על זה! ספרו להם כמה שאתם אוהבים אותם, הראו להם כמה אכפת לכם, ואל תוותרן על חיבוק חם,…. ואם תהיו עקביים מספיק באהבה שלכם, תגלו שיש בזה רק טוב, והסיפוק אדיר!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *