Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1543930314:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1317
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12661
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בבעיטה מלאה / אבי גיסברג
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => 43
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/02/בן-43-לפניך-1031.jpg
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ככה פתאום בן 43… מתי זה קרה?

שתפו

אבי גיסברג טור אישי 1013אבי גיסברג, כדורגלן במכבי חיפה, עכו ובני סכנין. השיג דאבל היסטורי עם הנוער של מכבי חיפה, אליפויות בבוגרים במדי עכו ובני סכנין, נמנה על סגל נבחרת הנערים וקפטן נבחרת ישראל צפון בגיל נערים, מנהל המכללה לכדורגל כרמיאל בחסות מכבי חיפה, פרשן כדורגל בין היתר בערוץ 2, ערוץ 1 וערוץ הספורט מייל: [email protected]

 

אז השבוע חגגתי 43 שנים. לא יודע אם זה משבר גיל הארבעים, לא מאמין במשברים קולקטיבים, אבל רבאק 43, נראה לי יותר מדי. מתי זה קרה? זה נראה לי כאילו קיבלתי 20 שנה אקסטרה, כאילו נעלמו לי עשרים וחמש שנים בדרך בלי ששמתי לב, קפצתי מגיל 18 ל-43. ואין אחד, שלא אמר לי ביום ההולדת, שהגיל זה רק מספר ואני אומר להם, לא, זה לא רק מספר.  הלוואי שהיה רק מספר, זה הגיל שלי. וואלה בחיי, תראו בתעודת הזהות.

אז  מתי זה קרה? הרי רק אתמול התגייסתי! בחיי, אני זוכר כאילו זה היה אתמול, איך אבא שלי חיבק אותי ובכה ברגע הגיוס בכי קורע לב. הוא רק שכח שהייתי ספורטאי מצטיין ובאותו ערב כבר הייתי בבית וגם למחרת וגם למחרת… וככה כל השירות. או שאולי שאני חושב על זה היום, בגלל זה הוא בכה, עד שהייתה לו אפשרות קצת לשקט ממני, חזרתי לו כל יום חזרה.

אז איך הגעתי לגיל הגדול הזה? הרי רק אתמול השתתפתי במסיבת סיום י”ב, רקדתי שם את אגם הברבורים, לבוש חצאית בלט ופפיון על הראש. בחיי, אני זוכר כאילו זה היה אתמול.  אז איך איך עבר כל כך מהר? הרי רק אתמול פיזזתי במעגל במועדון האילנות וחיכיתי שאהבה הראשונה שלי תזמין אותי למעגל ואז היא הייתה ניגשת בחיוך מבוייש לכיוון שלי ומזמינה… תמיד את זה שלידי. כשקייזר התקליטן שם ברקע את הלהיט האדיר “רעיה” היינו רוקדים סלואו כשמשאית זבל יכולה לעבור בינינו. למי שלא מאמין שישאל את פירוס האגדי, שהכניסה למועדון האילנות הייתה חייבת לעבור דרכו…

הרי רק אתמול הייתי שחקן כדורגל במכבי חיפה, עם חלומות ענקיים להגיע הכי רחוק, אז איך אני כבר אחרי זה? וואלה בחיי שזה היה רק אתמול.

אז איך איך 43? הרי רק אתמול ישבנו בגלידריה “צמרת הגליל” בכרמיאל,  כי זה היה המקום היחידי שהיה לנו כבני נוער, ואכלנו תמיד פיתה לא משהו עם חומוס לא משהו וקצת ירקות וצ’יפס שכיפר על הטעם, כי אז לא היה לנו סושי, לא  מושי, לא סיני, לא תאילנדי. היתה לנו פיתה פשוטה עם חומוס! ובכל זאת היה לנו טעים. מי לא זוכר את אדי הנחמד שהיה מכין לנו את זה ובסוף היינו מקנחים בגלידה עם קצפת למעלה, שלפעמים גם הייתה קצת מקולקלת, אבל לא היינו דור שמתלונן. הגלידריה של אדי הייתה בשבילנו הטופ. בחיי שזה היה רק אתמול והנה אני בן 43? ולאן נעלמה הגלידרייה? מתי זה קרה?

רק אתמול היה תיכון אחד מכיתה ט’ אורט הורוביץ, מתי קמו עוד ועוד תיכונים? ולמה כבר אין דיסקו ברב תכליתי? יש מצב שסרט חיינו עובר במהירות מטורפת כזאת? בראש אני עוד ילד שמטייל במרכז המסחרי הישן והיחידי וזה היה עולם מופלא. היה בו הכל. היה ספר הונגרי נחמד שהיה עושה לי תספורת בצורה של  מכסה של סיר, אבל היינו חוזרים אליו כל חודש. היתה לנו פיצה הכי טובה שהייתה עד היום, לוס לטינוס של דוד שלי חוסה, שכל כך חסר לי וכבר לא איתנו, שגם זה לא מובן, הרי בשבילי הוא היה דוד נצחי. היה לנו סמי בורקס, היו לנו ריקודי עם עם חיים מילשטיין   שהיית פוגש שם את כולם, פשוט את כולם, מול רחבת הסופר. מי לא רקד לצלילי “אנשי הגשם“ או השיר סאני של בוני.אם? נו תגידו לי אתם, זה לא היה אתמול?

היה סופר אחד שכולם קנו בו, היה מכל דבר אחד, כי לא היה צריך יותר  ובילוי מושלם של שבת היה לצאת להרקדה ולאכול אחרי זה חצי מנה פלאפל במפגש הפלאברה למטה במרכז. היום הלך לנו המפגש בשבת, נשארנו רק עם הפלאברה. נכון שזה היה רק אתמול?

הרי רק אתמול עליתי מאורוגואי ישר לכרמיאל בשנת 79’ והייתי בגיל…שהבן שלי היום? הבן שלי? איך? הרי רק אתמול הייתי בגילו…

תהנו מהרגע, כי הופ, עוד מעט אכתוב את הטור שלי כשאני בן 80 ואז אגיד איך בן 80? הרי רק אתמול כתבתי טור על גיל 43, רק אתמול!  בעצם… היום.

וקצת כדורגל

הפועל באר שבע לא עוצרת, שבוע אחרי שבוע היא עוברת מבחני אופי בצורה מצויינת. ואולי בכל זאת היא תגיע ראשונה לקו הסיום? לי עדיין קשה להאמין, לדעתי מכבי תל אביב יתנו את הפיניש הנכון וגם בעונה אדירה של באר שבע זה יספיק לה למקום השני.

מכבי פתח תקווה שכולם היללו עם הפסד 6 רצוף מסתכלת למטה במקום למעלה. מאז שהודיעו שרן בן שמעון מועמד לאמן את הנבחרת, הדבר פגע בה מאוד וזה כדור שלג שעלול להסתיים בצורה כואבת, כשהתחתית בוערת.

הפועל עכו עם חיזוק נכון בינואר, שוב עושה את הבלתי ייאמן וצברה 7 נקודות מ-9 בשלושת המשחקים האחרונים במשחקים מאוד קשים על הנייר (מכבי חיפה, קרית שמונה ומכבי פתח תקווה בחוץ).

קרית שמונה עם סגל מצויין ותוצאות עלובות, נפרדה מהמאמן סאלח חסארמה בלית ברירה, אחרת היא הייתה ממשיכה להסתבך. אני מאמין שעם מינויו של שלומי דורה, הקבוצה תתחיל להפיק גם תוצאות, כי הסגל שלה טוב.

הפועל תל אביב סוף סוף שיחקה כדורל ויצאה עם ניצחון חשוב שסיבך את הפועל חיפה, שירדה מתחת לקו האדום, רחוק מהפוטנציאל שלה. מכבי נתניה כבר ירדה אבל נלחמת על כבודה עד הסוף.

השנה אנחנו מקבלים את אחת הליגות הכי מעניינות שהיו לנו בשנים האחרונות: התחתית בוערת, המלחמה על אירופה גם וכמובן המירוץ לאליפות, כל זה בשיאים של צופים במגרשים. אז מי אמר שאין כדורגל ישראלי?

אגדה עם שפם

השבוע העיר שלנו נפרדה מאחד האנשים הטובים ביותר, משה קמחי. הייתה לי הזכות להכיר את משה מאז היותי ילד. הבחור התמיר והחייכן שתמיד חיוך קיבל את פניך מאחורי השפם הנצחי שלו, משה איש יקר לי ולעיר נלחם במחלה הארורה. לפי כשבועיים פגשתי אותו, עם אותו החיוך שתמיד היה חלק ממנו. הוא סיפר לי שהוא מתחיל סדרת טיפולים ודאג להרגיע אותי שיהיה בסדר. אז זהו, שלא היה בסדר. משה הלך מאיתנו מוקדם מדי  ומשה יחסר לנו מאוד לי, לעיר ולמשפחתו, לכל מי שהכיר אותו ואהב אותו, כי באמת כל מי שהכיר את משה אהב אותו. תנוח על משכבך בשלום איש יקר ומקסים, בשבילי תמיד תישאר חלק מהנוף הכרמיאלי!

תובנה 

יום האם, יום האישה, יום המשפחה,  קמו כדי לתת הזדמנות לתקן לגברים אומללים, ששכחו את יום האהבה!

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *