צילום אילוסטרציה: אור ירוק

כמעט מחצית מבני הנוער בכרמיאל מודים: נהגנו ללא רישיון

שתפו

מחקר חדש ומקיף של עמותת אור ירוק בקרב 322 תלמידי י״א בעיר חושף: 46% הודו שנהגו בלי רישיון, 58% ינהגו אחרי שתיית אלכוהול

מערכת פורטל זהר.נט

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף: 46% מבני הנוער מכרמיאל הודו כי הם נהגו ללא רישיון, 58% ציינו כי קיים סיכוי שהם ינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול, 36% חושבים שלא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה.

המחקר כלל תלמידים בכיתות י"א שהשתתפו בתכנית סינמה דרייב שמפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מה-1 בספטמבר 2018 ועד ה-30 ביוני 2019.

במחקר בכרמיאל נטלו חלק 322 תלמידים, מתוכם ל-18.5% היה רישיון נהיגה. על השאלה האם נהגו באופנוע או ברכב ללא רישיון, השיבו 20.9% (כלומר אחד מכל חמישה) כי עשו זאת פעמים רבות, עוד 25.3% ענו כי עשו זאת בין פעם אחת לשלוש פעמים.

– 45% מבני הנוער קובעים שלא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה בכל רכיבה על אופניים חשמליים.

– 27% מבני הנוער חושבים שלא תמיד חשוב לחגור במושב האחורי.

– כשנשאלו מה צריך לעשות כדי שצעירים ינהגו אחרת: 36% אמרו שצריך להראות להם תמונות קשות של תאונות ונפגעים, 33% קבעו שצריך לתת להם יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה.

מעמותת אור ירוק נמסר כי ״מנתוני המחקר עולה כי בני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת או ברכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, מעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התכנית על דעותיהם של בני הנוער בכל הנוגע לתפיסת הסכנות בכביש. התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתכנית ובסיומה וזאת במטרה לראות האם מסרי הבטיחות שינו את עמודותיהם והשקפתם״.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: ״נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים. ביחד עם משרד החינוך שנרתם לנושא אנחנו פועלים על מנת להגביר את המודעות וההבנה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. במקביל, כדי להציל את הנהגים הצעירים מתאונות דרכים המדינה חייבת למקד הסברה נרחבת בעיקר באמצעי המדיה שבהם הצעירים נמצאים כמו ברשתות חברתיות וביוטיוב".

 

תישארו מעודכנים, הצטרפו אלינו:

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *