Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1458210428:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 13064
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => חדשות - כרמיאל עלתה למקום השישי בדירוג היציבות הפיננסית
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => כרמיאל עלתה למקום השישי בדירוג היציבות הפיננסית
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 3619
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/03/מדד-רשויות-יציבות-פיננסית-1035.png
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

כרמיאל עלתה למקום השישי בדירוג היציבות הפיננסית

שתפו

מחקר של חברת המידע העסקי CofaceBdi קובע: למרות המצב הסוציואקונומי הנמוך יחסית, העירייה מובילה בין הרשויות בצפון 

על-אף שבעיריית כרמיאל מדברים על קשיים כספיים הצפויים בשנת התקציב הבאה, העירייה ממשיכה לשמור (בינתיים) על מקומה בצמרת הגבוהה במדד היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בארץ. כך עולה ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode  לשנת 2016.

היציבות הפיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים (דירוג מ1- עד 10, ככל שהמספר גבוה יותר, המצב טוב יותר) והיכולת לגבות מהם את מיסי העירייה, אך גם  מהתנהלות יעילה של העירייה, הן מבחינה תפעולית והן מבחינה פיננסית.

עיריית כרמיאל מדורגת במקום השישי מבין הרשויות המקומיות בארץ, עלייה של מקום אחד בהשוואה לדירוג היציבות של 2015. כרמיאל הינה העיר היחידה מצפון הארץ המוצבת בעשירייה הראשונה, הרחק לפני קריית ביאליק (מדורגת במקום השני בצפון ובמקום ה-19 בארץ). ההישג מרשים מאוד, במיוחד בהתחשב בדירוג הסוציואקונומי הנמוך יחסית של העיר (5 מתוך 10). לפי הנתונים, העירייה מעניקה בשנה הנחות ופטורים ממיסים בגובה 21.9 מיליון שקלים, שהם 11.58% מסך כל ההכנסות העצמיות שלה. ההנחות ניתנות לאזרחים ותיקים, נכים, אסירי ציון, עולים חדשים, נפגעי פעולות איבה, ניצולי שואה, נזקקים ועוד.

5 העיריות היחידות שמקדימות את כרמיאל, הן נס ציונה, רמת השרון, חולון, הרצליה וראשון לציון. כרמיאל כאמור במקום השישי. את העשיריה הראשונה, משלימות פתח תקווה, רמת גן, ראש העין ואשקלון.

תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת ב-CofaceBdi, מציינת כי “גם השנה אנחנו רואים כי דירוג סוציואקונומי גבוה אינו מעיד בהכרח על יציבות פיננסית של העירייה. כך למשל אנחנו רואים את חולון ממשיכה לבלוט גבוה בדירוג היציבות, למרות דירוג סוציואקונומי של 5, או את כרמיאל במקום ה-6 עם דירוג סוציואקונומי דומה. מצד שני אנחנו רואים עיריות שאוכלוסייתן מבוססת יחסית כמו רעננה והוד השרון בדירוג ה-21 וה-22.

גם נושא ההנחות והפטורים מארנונה אינו תמיד מעיד על אוכלוסייה חלשה כך ניתן לראות שבתל אביב שיעור ההנחות גבוה מאוד למרות שהדרוג הסוציואקונומי עומד על 8 ולעומת זאת בערים כמו יבנה אילת ונהריה דירוג סוציואקונומי של 5 אבל שיעור ההנחות נע בין 7% ל-9% בלבד. ינאי מציינת כי ככל שהרשות נותנת יותר הנחות ופטורים לתושביה, כך גבוה יותר נטל הארנונה שנופל על האוכלוסייה שמשלמת מחיר מלא,  אבל כמובן שיש לבחון בכל רשות גם מהו שיעור הארנונה הראשוני שנדרש מהתושבים”.

עיריית כרמיאל ממשיכה להיות מדורגת בצמרת הגבוהה ביותר במדד היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בארץ. כך עולה ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2016. היציבות הפיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים (דירוג מ1- עד 10, ככל שהמספר גבוה יותר, המצב טוב יותר) והיכולת לגבות מהם את מיסי העירייה, אך גם מהתנהלות יעילה של העירייה, הן מבחינה תפעולית והן מבחינה פיננסית. עיריית כרמיאל מדורגת במקום השישי מבין הרשויות המקומיות בארץ, עלייה של מקום אחד בהשוואה לדירוג היציבות של 2015. כרמיאל הינה העיר היחידה מצפון הארץ המוצבת בעשירייה הראשונה, הרחק לפני קריית ביאליק (מדורגת במקום השני בצפון ובמקום ה-19 בארץ).ההישג מרשים מאוד, במיוחד בהתחשב בדירוג הסוציואקונומי הנמוך יחסית של העיר (5 מתוך 10). לפי הנתונים, העירייה מעניקה בשנה הנחות ופטורים ממיסים בגובה 21.9 מיליון שקלים, שהם 11.58% מסך כל ההכנסות העצמיות שלה. ההנחות ניתנות לאזרחים ותיקים, נכים, אסירי ציון, עולים חדשים, נפגעי פעולות איבה, ניצולי שואה, נזקקים ועוד. 5 העיריות היחידות שמקדימות את כרמיאל, הן נס ציונה, רמת השרון, חולון, הרצליה וראשון לציון. כרמיאל כאמור במקום השישי. את העשיריה הראשונה, משלימות פתח תקווה, רמת גן, ראש העין ואשקלון. תהילה ינאי, מנכ”לית משותפת ב-CofaceBdi, מציינת כי “גם השנה אנחנו רואים כי דירוג סוציואקונומי גבוה אינו מעיד בהכרח על יציבות פיננסית של העירייה. כך למשל אנחנו רואים את חולון ממשיכה לבלוט גבוה בדירוג היציבות, למרות דירוג סוציואקונומי של 5, או את כרמיאל במקום ה-6 עם דירוג סוציואקונומי דומה. מצד שני אנחנו רואים עיריות שאוכלוסייתן מבוססת יחסית כמו רעננה והוד השרון בדירוג ה-21 וה-22. גם נושא ההנחות והפטורים מארנונה אינו תמיד מעיד על אוכלוסייה חלשה כך ניתן לראות שבתל אביב שיעור ההנחות גבוה מאוד למרות שהדרוג הסוציואקונומי עומד על 8 ולעומת זאת בערים כמו יבנה אילת ונהריה דירוג סוציואקונומי של 5 אבל שיעור ההנחות נע בין 7% ל-9% בלבד. ינאי מציינת כי ככל שהרשות נותנת יותר הנחות ופטורים לתושביה, כך גבוה יותר נטל הארנונה שנופל על האוכלוסייה שמשלמת מחיר מלא, אבל כמובן שיש לבחון בכל רשות גם מהו שיעור הארנונה הראשוני שנדרש מהתושבים”.

כתבה מעניינת:

אירוע SheTalks בפארק הייטק צפון- רואן עאמר, חנה פרידמן, יוליה בסן, יעל יגרמן לביא, הילה בקשי, סלאם ביסאן וענת גואטה, צילום- ניצן זוהר

למה יש פחות נשים מגברים בהייטק?

שתפואירוע SheTalks שנערך בפארק הייטק צפון (פארק בר-לב) בהשתתפות פורום נשים בכירות מסקטורים מגוונים בעולמות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *