Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1640078204:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 833
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48015
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | לאה פסריוב פורשת מהקואליציה: ״ראש העיר מתפרק תחת לחץ״. קונינסקי: ״זגזגנית״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => לאה פסריוב
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => לאה פסריוב פורשת מהקואליציה: ראש העיר מתפרק תחת לחץ
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => חברת המועצה לאה פסריוב שהייתה מהראשונים שהצטרפו לקונינסקי מדי אחרי הבחירות הודיעה על פרישה מהקואליציה: יכולותיו הניהוליות של ראש העיר כושלות
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 75
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

)
לאה פסריוב חברת מועצת העיר כרמיאל. צילום פרטי
לאה פסריוב. צילום פרטי

לאה פסריוב פורשת מהקואליציה: ״ראש העיר מתפרק תחת לחץ״. קונינסקי: ״זגזגנית״

שתפו

חברת המועצה לאה פסריוב שהייתה מהראשונים שהצטרפו לקונינסקי מיד אחרי הבחירות הודיעה על פרישה מהקואליציה. קונינסקי בתגובה: ״העשייה הציבורית של הגב׳ פסחוב, תיזכר כזגזגנית בע"מ״

מאת גיל דובריש

הודעה דרמטית, עיתוי מעניין: חברת המועצה לאה פסריוב החליטה לפרוש מהקואליציה, פחות משנתיים לפני הבחירות המקומיות הבאות, בטענה כי התייאשה מחוסר העשייה ואי-קיום הבטחות שניתנו לה עם הצטרפותה לקואליציה בתחילת הקדנציה.

קצת רקע: לקראת בחירות 2018 פרשה לאה פסריוב מסיעת טב לכרמיאל שבה כיהנה כחברת מועצה, נבחרה כסיעת יחיד למועצה והיתה בין הראשונים שהצטרפו לקואליציה של משה קונינסקי. אמש (ראשון, 19.12.2021) הודיעה כי היא פורשת מהקואליציה לאלתר. בהודעה שפירסמה לציבור אמרה פסריוב: ״ראש העיר משה קונינסקי אינו ראוי עוד להיות ראש עיר – לכן אני מודיעה על פרישתי ועזיבתי את הקואליציה העירונית באופן מידי ולאלתר״.

מדוע החליטה פסריוב לפרוש רק כעת? מקורביה טוענים כי היא שבעה מהבטחות שלא קויימו ומפעולות שלא בוצעו למרות שהמתינה בסבלנות למימוש ההסכם הקואליציוני בינה לבין ראש העיר.

באופן רשמי, פסריוב מסבירה כי הצטרפה לקואליציה לפני למעלה מ-3 שנים כי בטחה והאמינה במשה קונינסקי. ״הייתי בטוחה שיעשה טוב לעיר, שינהל, שיקבל החלטות. לצערי, גיליתי לא יותר מעוד פוליטיקאי, כזה שמבטיח הבטחות ריקות מתוכן ולא מקיים. קונינסקי הבטיח שיפעל להקצאת משאבים רבים יותר לחינוך ולתרבות, שיגדיל את התקציב, שישים סוף לשיטה שבה העירייה מגדילה את שטחם של אלפי בתים בעיר למען גביית ארנונה גבוהה יותר, שידאג לביטחון האישי והציבורי, שיחזק את התעסוקה ושיעצור את נטישת העיר. בשורה התחתונה – דבר לא נעשה. מי שמנסה לעשות סיבוב על הציבור, לא אוכל לתמוך בו. מי שלא רוצה בטובת העיר כרמיאל, צריך לעזוב את תפקידו״.

פסריוב מותחת ביקורת קשה על ראש העיר ותוקפת אותו בחריפות לא אופיינית: ״לאחר עבודה צמודה עם ראש העיר קונינסקי הגעתי למסקנה כי אין בידיו היכולות לנהל את העיר. יכולותיו הניהוליות כושלות, הוא אינו מצליח לקבל החלטות ומתפרק תחת לחץ. יחסיו הבינאישיים לא מצליחים לייצר קרבה וזו גם הסיבה שאינו הצליח עד היום, למעלה מ-3 שנים מתחילת כהונתו, לרתום את השלטון המרכזי לצידו ולהביא לעיר תקציבים שיסייעו בפיתוח העירוני. מי שבמשך למעלה משלוש שנים לא עשה כמעט דבר למען כרמיאל ותושביה, כמעט נעלם, ושנתיים לפני הבחירות נזכר לנקות את העיר ופתאום לעבוד – הוא לא ראש העיר שלי. לא אשתף פעולה עם מי שבא לעשות סיבוב על הציבור. כרמיאל זקוקה למנהל חדש, כרמיאל זקוקה למנהיג חדש״.

מקורביה של לאה לא שוללים אפשרות להתמודדות שלישית שלה בבחירות למועצת העיר, אך לא חושפים בשלב זה האם תתמודד ברשימת יחיד או תחת קורת גג של רשימה כלשהי אחרת. העובדה שמינתה יועץ תקשורת המייצג אותה מעידה בהחלט על יומרות ושאיפות אפשריות לעתיד.

ראש העיר משה קונינסקי מסר לנו בתגובה לטענות: ״פעם זגזגנית… תמיד זגזגנית! העשייה הציבורית של הגב' פסחוב, תיזכר כזגזגנית בע"מ… היא תיזכר גם כמי שתקעה בקדנציה הקודמת סכין בגב של רותם ינאי, כאשר בחודשים האחרונים היא נשלטת ע"י עסקן פוליטי זוטר ומגלה חוסר אמינות ומקצועיות ותרומתה לעשייה הציבורית שואפת לאפס. אני אמשיך לפעול 24/7 אך ורק למענם של תושבי העיר ולפיתוחה ושגשוגה של העיר ואף עסקנית זוטרה וזגזגנית לא תמנע ממני להמשיך בעשייה זו״.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *