Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1638716503:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 47370
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2021-12-05
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2681
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | לא מסתדרים עם החתן או הכלה שלכם? עצות להתנהלות נכונה - חלק ב׳
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => משפחה פלוס
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חתן כלה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => לא מסתדרים עם החתן או הכלה שלכם? עצות להתנהלות נכונה - חלק ב׳
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => עמיחי לוי, יועץ זוגי ומטפל רגשי, מנכ"ל מכון זוגיות המתמחה באבחון ובדיקת התאמה לזוגות, עובד בשיתוף פעולה עם בתי הדין, ארגון הידברות ואגף הרווחה, מחבר ספר
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 55
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1828
        )

)
זמן איכות במשפחה. צילום אילוסטרציה: Deposit Photos
צילום אילוסטרציה: Deposit Photos

לא מסתדרים עם החתן או הכלה שלכם? עצות להתנהלות נכונה – חלק ב׳

שתפו

עמיחי לוי, יועץ זוגי ומטפל רגשי, מנכ"ל מכון זוגיות המתמחה באבחון ובדיקת התאמה לזוגות, עובד בשיתוף פעולה עם בתי הדין, ארגון הידברות ואגף הרווחה, מחבר ספר – עצות לחיי זוגיות מאושרים

טלפון: 052-8055105, מייל – [email protected]

חלק ב׳

(חלק א׳ ניתן לקרוא כאן>>)

טבע ההורים להיות  קרובים מאוד לילדיהם ולדאוג להם, אי לכך דעתם נוטה לטובת הילדים, ולא לטובת החתן/ כלה.

לצערי אני נחשף כיועץ זוגי יום יום, לזוגות שהזוגיות שלהם נהרסה כליל עקב התערבות ההורים והמשפחה בזוגיות שלהם .

  • בית ההורים  אם קרה  והבן/ת עזבו את ביתם והגיעו אליכם לבית, כתוצאה מקושי בינם לבן/ת הזוג, עליכם כמובן להכניס את הבן/ת לבית למספר שעות עד הלילה, ולהגיש להם אוכל ושתייה בכדי להרגיעם, וחשוב שלא לשאול ולחקור אותם מה קרה בינם לבן/ת הזוג, אלא לתת להם את המרחב השקט  שהם זקוקים לו מאוד, בכדי שיוכלו להרגע ולעקל את מה שעבר עליהם מול בן/ת הזוג, ולתכנן את צעדיהם הבאים. במידה והבן/ת מתחילים לשתף אתכם במה שעבר עליהם מול בן/ת הזוג, מומלץ מאוד שתאמרו לבן/ת שהינכם מאוד אוהבים אותם, והם  חשובים לכם מאוד, ואי לכך אינכם אובייקטיבים, ועל כן על אף שאתם מאוד רוצים,  לצערכם אינכם יכולים לשמוע את מה שעבר עליהם מול בן/ת הזוג. מומלץ  שתפנו אותם ליועץ זוגי מוסמך, בכדי שיתן להם מענה מקצועי במשבר הנוכחי ובשיפור היחסים ביניהם.
  • כשיגיע העת לשינת לילה תאמרו ההורים  לבן/ת  בצורה אוהבת ומכבדת, שכדאי שיחזרו לביתם היות ונישואין זה התמודדות, וחשוב שתשתפו אותם  שגם לכם היו קשיים בזוגיות ונשארתם להתמודד על אף שפעמים שהרגשתם צורך לברוח, ובנוסף תאמרו לבן/ת  שבגלל שהינכם אוהבים אותם, אתם לא  מוכנים לגרום או להיות שותפים בהחרפת היחסים בינם לבן/ת הזוג, העלול להיווצר מהישארותם של הבן/ת אצלכם לשינת לילה. כל הנאמר לעיל, הוא למעט  אם הבן/ת משתפים אתכם, שהם עברו על ידי בן הזוג אלימות פיזית או אלימות מינית , שאז הינכם ההורים היקרים , מחויבים להשאיר את הבן/ת בביתכם גם לשנת לילה , ובנוסף חשוב שתפנו אותם  ליועץ זוגי מוסמך שהוא גם מטפל רגשי או פסיכולוג בכדי שיתן להם מענה מקצועי במשבר הנוכחי ,  ועל הבן/ת לשתף את הבן/ת הזוג שהם יחזרו לבית אך ורק לאחר מספר פגישות ביחד  אצל היועץ זוגי/פסיכולוג ,אף אם  לשם כך ידרש חצי שנה של פגישות על בסיס פעם בשבוע ,   ויחזרו לבית רק לאחר שיהיה  אישור מהיועץ זוגי/פסיכולוג שבן/ת הזוג במצב שהוא יציב מבחינה נפשית , ושהוא לא  מהווה סיכון  , ואין חשש שישתמש  שוב באלימות כלפי הבן/ת , לאחר שהבן/ת יקבלו את האישור הזה מהיועץ זוגי/ פסיכולוג , עליכם ההורים לבקש מהבן/ת שימשיכו להפגש אצל היועץ זוגי/פסיכולוג   בחודשים הקרובים . בנוסף עליכם לעקוב ולוודאות עם הבן/ת ( לא בנוכחות בן/ת הזוג ) כל הזמן בכל דרך שמותרת על פי חוק , שהם לא חווים אלימות על ידי בן/ת הזוג .
  • התנהגות ודיבור שלילי – כיצד עלינו ההורים להגיב כשאנו נחשפים להתנהגות או דיבור לא מכבד של הבן/ת כלפי בן/ת הזוג , ובפרט כשזה נעשה בנוכחות המשפחה ?

חשוב שנעצור באופן מיידי את ההתנהגות או הדיבור השלילי של הבן/ת כלפי החתן/כלה , על ידי שנסמן או נבקש מהם בשקט שילכו לחדר ושהינכם מעוניינים לדבר איתם,  ובחדר תאמרו להם בצורה יפה ומכבדת  שהינכם מאוד מבקשים מהם לדבר או להתנהג  בצורה יפה ומכבדת לבן/ת הזוג ,ובפרט בנוכחות המשפחה , ושאינכם  מוכנים בשום צורה שככה הם  ידברו לבן/ת הזוג  בנוכחות המשפחה ,  וכן תאמרו  לבן/ת שמאוד חשוב לכם שהם יבקשו מבן/ת הזוג סליחה על איך שהם דיברו או התנהגו אליהם , ושזה יהיה  בנוכחות כל המשפחה שהייתה נוכחת בזמן שהם דיברו או התנהגו לא יפה  לבן/ת הזוג .

וחשוב מאוד  ההורים היקרים שתתמכו ותרגיעו  את הכלה/חתן הפגועים זה יעניק להם את ההרגשה שהם חשובים לכם ושהם חלק מהמשפחה שלכם.

  • בקשות – חשוב שאתם ההורים יקרים  לא תבקשו בקשות מהחתן /כלה כלל  אף כשזה נעשה בצורה מכבדת ויפה , כגון לומר לחתן – אתה יכול בבקשה  להוריד את האשפה לפח וכו'  או לומר לכלה – את יכולה בבקשה  לערוך את השולחן או את יכולה בבקשה  לשטוף את הכלים שיש בכיור  וכו'  ,  וכן כדאי שלא תבקשו בקשות מהבן/ת  שעלולים  להפריע מכל בחינה שהיא לחתן/כלה , כגון לבקש מהבן/ת שישאיל לכם את הרכב או שייקח אתכם למקום מסוים או במידה  ואתם מבוגרים או חולים לבקש מהבן/ת שיטפלו בכם, או שיעזרו לכם לבנות סוכה  וכו', היות וזה עלול להגיע על חשבונם של החתן/כלה מה שעלול לגרום לריחוק וכעס של החתן/כלה כלפיכם , היכול להשפיע באופן שלילי מאוד על היחסים בהווה ובעתיד  של החתן/כלה כלפיכם ,  ולקושי בשלום בית  שלהם עם הבן/ת שלכם  .
  • משפחה –  חשוב מאוד  לכבד את המשפחה של החתן/כלה, ולא לדבר בגנותם באופן כללי או בגנות אחד מהם אפילו בצורה עדינה,  על אף שהדברים לראייתכם נכונים   , כגון לומר שהאוכל שלהם נחמד  ( נחמד משמעו בינוני ) או שהבן שלהם עובר אתגרים בישיבה , וכל שכן שלא לדבר בגנותם בצורה בוטה,  כגון הם   נתנו מעט כסף לבני הזוג לחתונה או לדירה וכו' , או הם כמעט לא קונים כלום לבני הזוג ולנכדים שלהם  , או האוכל שלנו יותר טעים משלהם, או האבא שם רגזן מאוד , או המשפחה שלנו יותר  מכובדת משלהם   , סעיף זה חשוב וקריטי מאוד לשלום בית של הבן/ת וליחסים שלכם עם החתן/כלה .
  • ילדים – עליכם ההורים היקרים לדבר עם ילדיכם ולבקש מהם,  שלא יבקשו בקשות כלל מהחתן/כלה, או בקשות  מהבן/ת  העלולות להפריע מכל בחינה שהיא לחתן/כלה, וכן שלא יתערבו בשום דרך  מטוב ועד רע  בזוגיות של הבן/ת, אם זה על ידי מתן ביקורת אפילו בצורה עדינה  , הן בצורה בוטה כגון  אצלנו נוהגים לפנות את הצלחת לפח אחרי שאוכלים, או השמלה שלך רחבה/צמודה/קצרה/ארוכה  מידי   או הילד שלך לא נקי / בוכה הרבה / לא מחונך  וכו'  . אם זה על ידי מתן עצות,  בין אם הם עצות טובות , כגון אני ממליץ לך מנסיון שלי לא לבקר בכלל את בן/ת הזוג  ,או להחמיא יותר  לבן/ת הזוג .  בין אם הם עצות רעות  , כגון אם תפסיק/י לתת לו/ה  הוא יעריך אותך יותר  ואת מה שאת/ה עושה בשבילו/ה הרבה יותר , או אני ממליץ לך שתנהל/י  לבד את החשבון בנק וכו' ,  וזה לא משנה אם אחד מהילדים שלכם  יאמר את זה  לבן/ת שלכם ,או לחתן/כלה שלכם  . בנוסף חשוב שילדיכם לא ינטו/יצדדו  בויכוח או בריב שהתפתח בין בני הזוג הן בעד החתן/כלה הן בעד הבן/ת . ופשוט שאין לאחים של בן/ת הזוג לדבר בגנותם או לדבר בצורה לא יפה ולא מכבדת  לחתן/כלה, או על  משפחתם , בין בנוכחות החתן/כלה ובין שלא בנוכחותם,  היות וזה עלול להפר את השלום בית של הבן/ת שלכם , ואף לגרום לריחוק , שנאה וכעס של הבן/ת והחתן/כלה כלפי ילדיכם .

לסיכום:  היחסים בין חמות לבין חתן/כלה רגישים ועדינים מאוד ועל כן יש ללמוד באופן מעמיק את הנושא ובאופן כללי

לפני כל פעולה שאתם חושבים לעשות הן בדיבור הן במעשה לחתן/כלה עליכם לחשוב לפני כן האם כך הייתם רוצים שהשווער/חמות שלכם היו פועלים או מדברים אליכם  = וכפי שהייתם רוצים שהשווער/חמות שלכם יפעלו וידברו איתכם כך עליכם לפעול ולדבר עם החתן/כלה שלכם .

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

קייטרינג

קייטרינג לאזכרה – כיצד מארגנים קייטרינג לשבעה ואזכרה

שתפומערכת פורטל זהר.נט סדרי האבלות ביהדות הם מאוד ברורים. עם היוודע מותו של אדם, עורכים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *