Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1615458448:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 44592
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | לא רוצים להתחסן
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חיסון קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% לא רוצים להתחסן | חיסון נגד קורונה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בימים אלה, של תו ירוק ותו סגול, אנשים שבוחרים לא להתחסן מרגישים כמו אזרחים סוג ב׳. מה מניע אותם ולמה הם רוצים שיפסיקו להתייחס אליהם כמו למצורעים?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 628
        )

)
חיסון קורונה. צילום: דפוזיט פוטוס
חיסון קורונה. צילום: דפוזיט פוטוס

לא רוצים להתחסן

שתפו

בימים אלה, של חזרה לשגרה, תו ירוק ותו סגול, אנשים שבוחרים לא להתחסן מרגישים כמו אזרחים סוג ב׳. מה מניע אותם ולמה הם רוצים שיפסיקו להתייחס אליהם כמו למצורעים? שוחחנו עם 3 כרמיאלים שחושבים אחרת

מערכת פורטל זהר.נט

החיסונים בכרמיאל נמשכים ועד כה, כשני שליש מהתושבים מעל גיל 16 קיבלו לפחות מנת חיסון אחת וכחצי מהאוכלוסיה כבר אחרי החיסון השני. אבל במקביל, ישנם כרמיאלים רבים שלא ממהרים להתחסן, אם מסיבות בריאותיות ואם מסיבות אידיאולוגיות. הם מרגישים איך לאט לאט כיצד הם נדחקים לפינה והופכים להיות ״מצורעים״, איך הכניסה למקומות מסויימים נמנעת מהם, ואיך מופעלים עליהם לחצים חברתיים עזים להתחסן.

מה גורם לאנשים, חלקם בגילים מבוגרים יחסית שנמצאים בתוך או קרוב לקבוצות סיכון, לסרב להתחסן נגד הנגיף? וכיצד הם מרגישים כשמאשימים אותם בהפצת ״פייק ניוז״? שוחחנו עם שלושה מהם כדי להבין מה מניע אותם.

״שלא יתייחסו אליו כמצורעים״

גל מורביה, עצמאי העוסק בתחום ההפעלות, ימי הולדת, מתקלט ומעצב בלונים, מדגיש כי התנגדותו לחיסון לא נובעת מקונספירציות כאלה ואחרות. ״אני בן אדם שחי במדינה דמוקרטית וזכותי המלאה בהבעת דיעה. הבעיה שבתקשורת ההמונית המדיה הטלוויזיוני ת משתיקה אנשים בעלי דעה אחרת. לא נותנים זמן מסך למי שדעתו שונה״.

״אני לא קונספירטור ולא פרויקטור וגם לא עובד מדינה מבחירה״ הוא מוסיף. ״רק לשים קלפים על השולחן: אין פה קריאה לא להתחסן! כל אדם כרצונו יעשה. כמובן שיש חוק איסור התערבות בתיק רפואי אישי במקום העבודה… כמובן שיש חוק אי איסור הכנסת אדם לשטח ציבורי משנת 2000… כמובן שיש המון לצד האזרח… השאלה איך משתמשים בזה בחוכמה״.

מורביה מספר כי לאחרונה התגלה שהוא סוכרתי. ״רופאת המשפחה שלי אמרה לי להתחסן בהמלצה רפואית. אבל רגע אחד… להחדיר לגופי 2 חיסונים שאין לי מושג מה בהם מה נושאים, מה תופעת הלוואי העלולה להתרחש, קצת מעלה סימן שאלה… מה יקרה אם הגוף ידחה חיסון וחלילה יקרה לי דבר? מי האחראי? מי הביטוח? שוב יזרקו עליי האזרח שהסכים להתחסן רק כי הובטח בתוספת בריכה, תיאטרון, טיסה ואולי הנחה במשולש פיצה? כמעט שנה של קורונה לא נדבקתי והסתובבתי המון המון בחוץ. שמרתי על עצמי. ישבתי בארבעה בידודים רק כי טענו בפניי שנחשפתי! קצת פרופורציה, לא הגיוני ששנים ללא תרופות למחלות הכי קשות מתגמדות להוקוס פוקוס של חיסון שמטפל בקורונה בתוך חצי שנה. למה שאתן יד לניסיון?״

הוא מסכם: ״אני מצר ומצטער על כל נפטר מהקורונה,כרגע לא אקרא לה לא וירוס ולא נגיף ולא אשמדאי כי עדיין חוקרים ולומדים את הנושא. לא מתחסן בינתיים. כן רוצה לראות את העיר כרמיאל מקבלת אותי ולא-מחוסני קורונה כמוני כשווים כלא מצורעים…כלא שונים מכם המחוסנים. אל תשכחו ששנה שעברה התחבקנו, היתכן כי החלטתם להפוך אותנו לאויבכם? הבעת הדיעה שלי כאן היא מוסרית חשובה והיא בשם הדמוקרטיה״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

״חיסון ניסיוני״

דורון שלג, פעיל ברשתות החברתיות, לא מסתיר את דעתו הנחרצת נגד החיסון. שלג חלה בקורונה, החלים ממנה וכתוצאה מכך עומד בתנאי התו הירוק, אבל מבהיר כי אין לו כוונה להתחסן גם כשיפוגו הנוגדנים מגופו.

לדברי שלג, ״יש כאן וירוס שנוצר על ידי בני אדם, אנשים רעים יצרו מוטציה מולקולרית שפוגעת בבני אדם. אני חבר במספר קבוצות פייסבוק שמעבירות מידע אשר רוב האנשים לא נחשפים לו״.

– מדוע אתה מתנגד לחיסון?

״אני לא מאמין בחיסון הזה, הוא נוצר בתוך פרק זמן קצר מאוד למטרה ניסיונית, אפילו מנכ״ל פייזר כינה את ישראל לכאורה ׳מעבדת ניסוי עולמית׳. לא עשיתי את החיסון ולא מתכוון לעשות אותו. זה חיסון ניסיוני שלא מוכח ויעברו לפחות עוד שנה-שנתיים עד שיהיו תוצאות ראשונות שיענו על השאלה כמה הוא באמת יעיל. הנתונים שיש היום הם ראשוניים בלבד, אי אפשר להסתמך על מספרים אחרי חודשיים-שלושה בלבד מאז שהחל מבצע החיסונים. הגרפים עולים ויורדים ברמות שיוצרות אצל האזרח הפשוט תחושה של אי-אמינות״.

לדברי דורון, כל בני משפחתו התחסנו וגם רבים מחבריו, אבל הוא לא חש בלחץ חברתי להתחסן אלא במה שהוא מכנה ׳לחץ מוסדי׳: ״מה שמתחולל במדינה הוא לחץת לא דמוקרטי ולא אנושי להתחסן. דרך הטיפול של המדינה במשבר הקורונה היא מתחת לכל ביקורת. מרמים את האזרחים על בסיס אינטרס כספי אישי של מנהיגי העם. מופעל על האזרחים לחץ פסיכולוגי כבד באמצעות התו הירוק, ששולל את הרצון החופשי של אדם לחיות כפי שהוא רוצה. אזרח שמשלם מיסים ושומר חוק, הופך להיות אזרח סוג ב׳ כי לא מעוניין להתחסן, אסור לו להיכנס למערכות של מגזר ציבורי או מסחרי״.

״לא חושבת שהחיסון יעזור״

סוזנה מכרמיאל שביקשה להזדהות רק בשמה הפרטי בגלל משפחתה, מספרת כי היא מתנגדת לחיסונים ולא מתכוונת להתחסן, ״אלא אם יגיעו הביתה אלי עם נשק ויאיימו עליי״ כלשונה. על רקע התנגדותה הנחרצת לנושא החיסונים, פרצו לא מעט ויכוחים בינה לבין בנה שעדיין לא מלאו לו 16 ותומך נלהב בחיסונים.
״אני לא התחסנתי ולא מתכוונת״ היא מצהירה. ״הילד שלי עוד לא בן 16 ועדיין לא עשה חיסון, הוא בכיתה ט'. רק מכיתה י׳ מתחילים לעשות את החיסונים, אני מתנגדת לאפשרות שיעשה את החיסון״.

סוזנה מסבירה את עמדתה בנושא: ״אני לא חושבת שהחיסון יעזור בגלל המוטציות. יש אלפי מוטציות. סיבה נוספת היא שלא יודעים את ההשפעה של חיסון לתקופה ממושכת, וגם צריך לעשות חיסון כנראה כל חצי שנה כי הנוגדנים נעלמים מהר״.

– איך מגיבים במשפחה להתנגדותך לחיסונים?

״נורא קשה, חלק מבני המשפחה התחסנו והם לוחצים על מי שעדיין לא התחסן במשפחה. יש כל הזמן ויכוחים בינינו על רקע העניין הזה, אומרים לי שאפילו מפחדים לבוא לבקר אותי כי אני לא מחוסנת. מבחינת הסביבה יש לחץ חברתי ופסיכולוגי, אי אפשר להיכנס למקומות מסויימים, שואלים בכניסה אם התחסנתי או לא. לדעתי, אם עשיתי חיסון כלשהו הוא ענייני הפרטי, למה לשאול אותי בכלל על הנושא הזה? זה כמו לשאול אותי בכניסה למקום ציבורי מאילו בעיות בריאותיות אני סובלת. אסור לשאול אנשים על עניינים רפואיים אישיים״.

לדברי סוזנה, ״הרבה מאוד אנשים לא מודעים לחשיבות של ביצוע בדיקות לפני החיסון, למשל גילוי נוגדנים קיימים במקרה שחלו בקורונה ולא ידעו על כך או שיש להם אלרגיות כלשהן. אנשים מתחסנים בלי לדעת איך החיסון עלול להשפיע עליהם״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …


3 תגובות

  1. מישאל

    שיפסיקו לישמוע קונספראציות מיותרות ושקריות וכך יראו באמת שהחיסון כן עובד כמו שצריך

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אם זה היה עוזר, אז אלו שעשו כבר היו מסתובבים בלי מסיכות! החיסונים האלו – בולשיט….!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל אלה שכתבו כאן את התנגדותם לחיסון חיבוק חזק וחיזוק חיובי! כל הכבוד! שאלוהים ישמור עלינו בימים אלה במיוחד ממי ש"דואג" לנו ????????????
    לא בחייל ולא בכוח כי עם ברוחי אמר אדוני צבאות!???????????????? הללויה!????????????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *