Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6897
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 768
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 365
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/02/9801.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
להתאמן על הקנבס
להתאמן על הקנבס

להתאמן על הקנבס

שתפו

קראתי לו בשיעור. כך אני נוהג מדי פעם, לשוחח עם תלמידי על סדר יומם.

איך הולך עם האגרוף? שאלתי אותו. א’, שביעיסט, בחור שקט, חסון, אלוף הארץ באגרוף לבני גילו. בסדר הוא ענה. ואני המשכתי ‘לחפור‘ לו: ותגיד לי, זה לא אלים מדי? יש לזה ערך ספורטיבי? “ולא רק ערך ספורטיבי המורה, זאת אומנות!” הוא קבע. עצור! אמרתי: תסביר לי איך ספורט ואומנות הולכים בכלל יחד? (חשבתי בהתחלה שהוא מתכוון לפיסול הגוף).

ואז הוא פצח בהסבר מפורט על האימונים היצירתיים שלו, על הטכניקה הייחודית שהוא בונה ביחד עם המאמן שלו, הוא סיפר לי על הפן האומנותי בעניין של האגרוף, האימונים היצירתיים, הגיוון והצבע. והיה לו ניצוץ בעיניים, איך לא? הרי הוא אלוף. וכל מי שלוקח את התחביב שלו לקצה האומנותי, מצליח! אלוף! אומנות הינה מדרגה אחת מעל. אומנות היא השלב בו העיסוק שלנו הופך לבחירה ולא לאינוס. אומנות היא ההבדל בין משהו סיזיפי לבין כייף חיים. אומנות היא השוני בין האופה לקונדיטור, בין הטבח לשף, בין המסגר לנפח האומן, בין סבל יומיומי ובין דרך מרתקת. כי אומנות באה מאהבה ורק אהבה מביאה התמדה והתמדה מביאה תוצאה.

וככל שתאהבו כך תרצו עוד: עוד להתאמן, עוד לרזות, עוד להמשיך, עוד להיפגש, עוד לצמוח, להשתנות, להקשיב, ליישם, להשקיע, להתאמץ, להזיע, להתעייף, לנוח ולהתחיל כל פעם מחדש. כי אם זה בא מאומנות זה נדבק. ובתחום הספורט זה בולט במיוחד. חפשו לכם מאמן יצירתי, כזה שעובד מן הלב. מאמן שממציא כל העת דרכים חדשות לאתגר אתכם. מישהו שבא על מנת שתצליחו. אומן כזה ‘משוגע’ שייתן לכם אתגרים חדשים, משימות חדשות, הרים לטפס ופסגות מפתיעות לכבוש. כי קיבעון משעמם וגיוון הוא הכרח. רק מאמן אומן (ושימו לב לדמיון בין המילים), שהוא שותף אמיתי לרגש שלכם, לחולשות שלכם ולחוזקות שלכם, יכול לגרום לכם להצליח. כי מאמן אומן הוא בסיס להליכה בדרך מעניינת, בלתי אחידה, צבעונית ומרתקת. והרי מי מבננו רוצה בנאליות? כל אחד יודע להבחין בין המאמן האומן לבין מי שלא.

ואני סומך עליכם. קחו לכם את האומן ואולי גם אתם תהיו יום אחד אלופים, אולי לא אלופי הארץ כמו התלמיד שלי, אבל אלופים באופן יחסי לעצמיכם.

שבת שלום, רון

בחסות מכון שפירא – חינוך לאורח חיים בריא 

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *