Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1520270403:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19829
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/02/פסגת-שגיא-הדמיה.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => לוקח את היוזמה לידיים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון | נדל״ן בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => תיווך יוזמה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => תיווך יוזמה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => לוקח את היוזמה לידיים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אלי לביאוב מתיווך יוזמה, מספר על הפרויקטים החדשים שמשווק משרדו וצופה לאן מועדות פניו של שוק הנדל״ן המקומי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 69
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 591
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => לוקח את היוזמה לידיים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אלי לביאוב מתיווך יוזמה, מספר על הפרויקטים החדשים שמשווק משרדו וצופה לאן מועדות פניו של שוק הנדל״ן המקומי
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => תיווך יוזמה
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => לוקח את היוזמה לידיים
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אתר זהר הצפון | נדל״ן בכרמיאל
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
פסגת שגיא כרמיאל הדמיה

לוקח את היוזמה לידיים

שתפו

שוק הנדל״ן בכרמיאל: אלי לביאוב מתיווך יוזמה, מספר על הפרויקטים החדשים שמשווק משרדו

מאת גיל דובריש

תיווך יוזמה הוא אחד ממשרדי הנדל״ן המובילים והוותיקים בכרמיאל. אלי לביאוב, תושב כרמיאל משנת 1974, מנהל את המשרד למעלה משני עשורים בהם שיווק פרויקטים חדשים רבים באופן בלעדי, לצד הפעילות של המשרד בשוק היד השניה – מכירה והשכרה.

לאחרונה הסתיים אכלוסו של אחד הפרויקטים המדוברים ביותר בכרמיאל, פסגת מכוש של אשל הירדן, אשר שווק ע״י תיווך יוזמה. מדובר בפרויקט של 58 יחידות דיור, בהן דירות ודו-משפחתיים, אשר זכה להצלחה רבה. אלי לביאוב מביע סיפוק רב מהמכירות המוצלחות ומזמין את הציבור לבקר בשכונה החדשה על מנת להתרשם מפאר היצירה, מאיכות הבניה ומהסטנדרטים הגבוהים במיוחד.

בימים אלה נמצא לפני סיום, פרויקט נוסף שמשווק תיווך יוזמה באופן בלעדי בשם פסגת שגיא, בשכונת שגיא בכרמיאל. נותרו יחידות אחרונות למכירה, כולן נהנות ממפרט טכני עשיר ויוקרתי. בפרויקט זה 57 יחידות, הכוללות 6 קוטג׳ים 5 חדרים עם חניה כפולה בסטנדרטים גבוהים ששיווקם החל ממש בימים אלה. כמו כן נותרו דירות בודדות בהן דירת 3 חדרים עם מרפסת ודירות 5 חדרים עם גינות גדולות. הפרויקט נמצא במרכז העיר, קרוב למוסדות חינוך ובמרחק קצר ממוסדות ציבור ומרכזי מסחר, אך למרות מיקומו המרכזי, נמצא בסביבה שקטה ורגועה, הרחק מהמולת הכבישים הראשיים. על כך יש להוסיף את הנוף היפהפה הצופה לכיוון כמון ומכמנים.

אלי לביאוב תיווך יוזמה
אלי לביאוב מקבל שי כהוקרה על שיווק פרויקט מוצלח

תיווך יוזמה מקים פרויקטים בכל רחבי הארץ וגם בכרמיאל

חברת אשל הירדן שעימה עובד משרד תיווך יוזמה באופן צמוד היא חברה ותיקה ואמינה שמקימה פרויקטים רבים בכל רחבי הארץ, וגם בכרמיאל, למשל את מגדלי האקדמיה – 170 יחידות דיור ומרכז מסחרי בשכונת רבין וכן מגדלי מנהטן בשדרות קק״ל ושדרות נשיאי ישראל ובו 85 יחידות ומרכז מסחרי ופרויקטים נוספים אחרים. בקרוב מאוד, תחל החברה לשווק פרויקטים ובהם למעלה מ-200 יחידות דיור ברמת נבון, חלקן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן וחלקן יהיו מיועדות לקהל הרחב.

אלי שפותח עשור שלישי בענף הנדל״ן בכרמיאל, ורעייתו אירן לביאוב שממונה על ניהול ושיווק הפרויקטים במשרד, עומדים מאחורי שיתופי פעולה רבים עם חברות קבלנות ויזמות בעיר, בנוסף לאשל הירדן הוא שיווק בעבר פרויקטים של חברת מיטל הנדסה, כמו השדרה החמישית ברבין והוילה האיטלקית במכוש. במקביל עוסק המשרד בנדל״ן יד שניה, מכירה, השכרה, איתור נכסים ועוד.

משרד תיווך מוביל בכרמיאל

אלי לביאוב, מספר כי נמשך מאז ומתמיד לתחום הנדל״ן: ״כבר בגיל צעיר התעניינתי בנושא הנדל״ן, המכירה, השיווק, העשייה בתחום והעבודה מול אנשים״.

– מה הופך את תיווך יוזמה לאחד המשרדים המובילים בכרמיאל, כל-כך הרבה זמן?

״התמדה, שירות ללקוח. כל עיסקה מוצלחת גורמת לסיפוק עצום ומוסיפה מוטיבציה להמשיך ולעסוק בתחום. יש סיפוק גדול מאוד מהמכירה עצמה, מהעובדה שהצלחת למצוא עבור המוכר את הלקוח המתאים ומאידך, שהגשמת לקונה את החלום לרכוש בית. תיווך הוא לא רק תליית שלטים של מכירה והשכרה, המבחן האמיתי הוא היכולת לנהל את המו״מ בין הצדדים. לדעתי זו אומנות בפני עצמה להגיע למימוש העיסקה, מהרגע שהלקוח פונה אליך ועד לחתימה. בניהול מו״מ בין שני צדדים על המתווך להעביר את המסרים הנכונים בין הצדדים, כדי לגשר על הפערים בכל הקשור למחיר, תנאי התשלום, מועד הפינוי, תכולת הדירה ועוד״.

– אילו כישורים צריך איש נדל״ן טוב?

״מתווך טוב צריך לשלוט בתחומים שונים וברמה הגבוהה ביותר, כמו משכנתאות ברמה של יועץ משכנתאות, שמאות, היתרי בניה, מיסוי מקרקעין, הבנה משפטית של מסמכים, תיכנון עיסקה, עליו גם להתמצא בכל נושא הבינוי. כל זאת כדי להציע ללקוח את השירות המקצועי הטוב ביותר שאפשר ולתת פתרונות מעשיים במקום לשאלות ובעיות שצצות במהלך ביצוע העיסקה. מתווך טוב צריך להיות מגשר טוב, כדי שיוכל להביא את שני הצדדים בעיסקה לכדי הסכמה הדדית. אדם זקוק למתווך מכיוון שכך ישנה הכוונה מקצועית נכונה, במטרה להגיע לסיכום משביע רצון בין הצדדים המעורבים בעיסקה. לא כולם מודעים לחשיבות התיווך. יש לראות את המתווך כדמות חיובית וכדאי לנצל את הידע העצום וההיכרות שלו עם השוק, לטובת קידום העיסקה. תפקידו של המתווך חשוב מאוד בשמירת האיזון במו״מ בין הצדדים על מנת שלא תהיה חריגה לכאן או לכאן והצלחה במימוש העיסקה גם כשהיא נראית על סף ביטול״.

– נדמה ששוק הנדל״ן בעיר די קפוא לאחרונה.

״השוק מאוד יציב כאן ביחס לערים אחרות בצפון, מה שמייחד את כרמיאל הוא חוסר בעוגן מרכזי, למשל מפעל ענק כמו אינטל, בית חולים גדול, תיירות ומלונאות, חוף ים, אוניברסיטה וכדומה. זה יוצר מצב שבו כרמיאל מזינה את עצמה ונשענת על כוח הקניה הקיים. מצד אחד זה דווקא טוב, כי אז אין תלות מסויימת בעוגן ולכן אין תנודות רבות מדי בשוק הנדל״ן. אני חייב לציין שהגעת הרכבת לכרמיאל עשויה לשנות את התמונה, וכך גם הקמתו בעתיד של ביה״ס הטכני. כל עוגן נוסף יחזק את העיר וייצב את מחיר הדירות. כמו בכל העולם ובכל הארץ, שוק הנדל״ן מבוסס על שוק השכירות. אם מחירי השכירות יורדים, המשקיעים יוצאים מכאן – ואז שוק השכירות מתכווץ. הפיתרון הוא להציף את השוק בדירות חדשות המיועדות בחלקן לשכירות ולהסיר את המכשולים הקיימים הפני המשקיעים. היום קיימים חוקים שמגבילים את צעדי המשקיעים ולכן פוגעים בענף הנדל״ן וזה לא בהכרח מוביל לירידת מחירים, ההפך הוא הנכון״.

– הדירות מאוד יקרות כיום. איך זוג צעיר יכול לרכוש כאן דירה במחירים הקיימים?

״הנקודה שהעלית איננה נכונה. דירות יש לכולם בכרמיאל, בטווח מחירים רחב החל מ-500 אלף ש״ח ומעלה. מניסיוני האישי, כיום יש לזוגות צעירים דרישות גבוהות שאינן עולות בקנה אחד עם התקציב העומד לרשותם, ואז הם מתפתים ליטול משכנתא גבוהה מאוד וחונקת, מה שמעמיד את התא המשפחתי הטרי בחשיפה מתמדת לסיכון כלכלי. מאידך אין טעם להמשיך ולחכות, כי הכסף נשחק והמוצר מתייקר, לכן המלצתי לזוגות צעירים היא – אל תחכו, אבל גם אל תקפצו רחוק מדי, תרכשו דירה קטנה כצעד ראשון ותתקדמו עם הזמן בהתאם ליכולתכם, כדי להיות חלק משוק הנדל״ן. במקביל, על מנת למשוך זוגות צעירים יש צורך בתכנון עירוני מתאים, שידאג למקורות פרנסה, למוסדות חינוך ברמה גבוהה ומתן מענה לבילוי בשעות הפנאי לילדים ולמבוגרים כאחד״.

– לאן פני הנדל״ן בכרמיאל, בייחוד על רקע הקמת רמת נבון ותוכנית מחיר למשתכן?

״אני לא רואה שינוי גדול, לכאן או לכאן. תוכנית מחיר למשתכן תהיה תהליך שיימשך שנים. משרד השיכון הודיע כי עודפי דירות שישארו בתום ההגרלה בתוכנית מחיר למשתכן, יופנו למשפרי הדיור, צעד אשר יפתח את השוק בפני רוכשים שאינם מעוניינים להצטרף לתוכנית עצמה אלא רוצים לרכוש דירה באופן מיידי מבלי להמתין לבנייה חדשה. זה לא יביא להצפה של השוק. כעת שוק הנדל״ן בכרמיאל מאוזן ויציב״.

(מ.)

לכתבות נוספות במדור עסקים – חדשות כרמיאל, משגב והסביבה

כתבה מעניינת:

מדידות

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפומערכת פורטל זהר.נט ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *