Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ירושלים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => לחלק את ירושלים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 82
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1356
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 355
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => לחלק את ירושלים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ירושלים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

לחלק את ירושלים

שתפו

כן לחלוקת ירושלים

למחרת הטבח בבית הכנסת, לראשונה מזה הרבה זמן, הנחתי תפילין והתפללתי לעילוי נשמת הנרצחים בירושלים. הרצח הנתעב הזה גרם לי זעזע עמוק. זה החזיר אותי אל התמונות של יהודים עטופה תפילין וטלית, נרצחים על ידי הנאצים. איך אפשר לעשות דבר כזה, לאדם שעומד דקות ארוכות ומתפלל ומתאחד עם אלוהיו? זה בלתי נתפס.

ראש הממשלה מדבר על הכבדת היד על האוכלוסייה במזרח ירושלים, לדעתי זה לא יעזור. לא ניתן להצמיד לכול תושב שומר ראש. תמיד יהיה פלסטיני שיקום על צד שמאל ויצא לבצע רצח ביהודים, בעזרת מכונית, בעזרת טרקטור, מברג ועוד… זו ברירת המחדל שלהם, לכל בעיה אישית לכול תסכול, שוחטים יהודי, זה הקתרזיס הלאומי הפלסטיני. זה לא השתנה מזה מאה שנה וזה לא ישתנה גם בעתיד.

ראיתי את צהלות השמחה בעזה, זה מבחיל, זה ברבריזם לשמו. מדובר בחברה עם תרבות שנטועה אי שם בשחר ההיסטוריה, תרבות אכזרית, קנאית שחיה על פי קודים חשוכים. אם מישהו רוצה תזכורת שיראה את מעשי השחיטה של אנשי דע”ש באחיהם הערבים, גם רצח המתפללים בא מאותו עץ מורעל. אז אני שואל, למה לנו להכניס לתוכנו עוד שלוש מאות וחמישים אלף תושבי מזרח ירושלים. זה להכניס גייס חמישי לתוכנו. יש לנו ניסיון של שישים ושש שנה עם ערבי ישראל, האם ערבי ישראל אוהבים אותנו? אם נשפוט על פי ההנהגה שלהם, התשובה היא לא. הרי ההנהגה של ערביי ישראל עסוקה כדרך של שיגרה בהתרסה והסתה נגד מדינת ישראל. ראה את בשארה, ראעד סאלח ואת חנין זועבי. הרי לא תשמע מנהיג ערבי שידבר בזכות החיים בישראל. אז אנחנו רוצים להוסיף עוד שלוש מאות חמישים אלף תושבים עויינים? אוכלוסייה שתזנב ותקיז את דמנו בכל הזדמנות. איפה השכל? איפה ההיגיון? בתחושת בטן אנו משוכנע שרוב הציבור הישראלי מתנגד לסיפוח ערביי מזרח ירושלים. הגיע הזמן להקשיב לציבור.

החלטת ראש עיריית אשקלון

ראש עיריית אשקלון הוציא הודעה שלא להעסיק ערבים סמוך לבתי ספר וגנים ילדים. זו החלטה אומללה. זו הכללה, ומהכללות תמיד נודף ריח לא טוב. רוב חיי אני תושב הגליל, אני חי בקרבת ערבים, יש לי חברים ערבים, יש לי אינטראקציה יום יומית עם ערביי ישראל בגליל. הם כמו הישראלים, יש ביניהם טובים ויש ביניהם פחות טובים, רוב רובם רוצים רק להתפרנס, לחנך את הילדים ולשרוד, כמוני וכמוך. בשנים האחרונות יש לי מגע עם הדור הצעיר של ערביי ישראל, אני אומר לכם באחריות, אלה היהודים של הגולה, הם חרוצים, משקיעים בהשכלה, מתורבתים, מנומסים הרבה יותר מהדור הצעיר שלנו.

נכון יש לי בעיה עם ההנהגה המיליטנטית של ערבי ישראל, אבל דברים יכולים להשתנות. לכן ההכללה הזו היא טעות, רוב ערבי ישראל הם שומרי חוק. צריך לחבק אותם ולקרב אותם אלינו שהם לא יפלו לידי הקיצוניים.

המשחק בסכנין

לקראת המשחק בין בני סכנין לבית"ר ירושלים, המשטרה דרשה מבני סכנין, שתהיה נוכחות של 950 שוטרים ואנשי אבטחה. כמו כן הם נדרשו לסלול כביש למילוט האוהדים של ביתר . אני מבין את המשטרה, מדובר בתקופה מאוד טעונה בין היהודים לערבים, גם כך יש עימות קבוע בין אוהדי הקבוצות והמשחק עלול להתפתח לכיוונים לא טובים. אבל  הדרישות של המשטרה  הן לא ריאליות.

אני מציע גישה אחרת, שבמשחקים  של שתי הקבוצות הללו, לא יתנו לאוהדי הקבוצה האורחת  להגיע למגרש. במשחק בסכנין לא יהיה קהל בית"רי ובירושלים לא יהיה קהל מסכנין. זה ימנע חיכוכים, זה גם ילמד את האוהדים להרגיע קצת.   

שבת שלום

אבי שמחון

 דוא”ל [email protected]

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *