ליקי אבירם. צילום מהפייסבוק
ליקי אבירם. צילום מהפייסבוק

ליקי אבירם הלכה לעולמה: כולם היו ילדיה

שתפו

לילי (ליקי), שהייתה חלק מ-10 המשפחות הוותיקות בעיר ומתנדבת במשך שנים ארוכות נכנעה למחלת הסרטן 4 ימים לפני יום הולדתה ה-67

מאת גיל דובריש

בשורה עצובה וקשה: לילי (ליקי) אבירם הלכה השבוע לעולמה לאחר מחלה קשה, והיא בת 66 לבד.

ליקי הייתה מראשונות העיר, היא הגיעה לכרמיאל ביחד עם הוריה ואחיה אורי כשהיתה ילדה בת 10. משפחת אבירם הייתה המשפחה העשירית של כרמיאל, והתגוררה בשנים הראשונות ברחוב הגליל. היא העבירה בכרמיאל את כל שנותיה מגיל צעיר ועד יום מותה.

אחרי שהשתחררה לאחר שנים של שירות בצבא קבע, עבדה אבירם בעיריית כרמיאל. מעבר לעבודתה הייתה מתנדבת מסורה ופעילה בקהילה, במשך זמן רב ניהלה את להקות המחול העירוניות. בשנים האחרונות הקדישה את זמנה לקשישים בכרמיאל, נהגה להגיע באופן קבוע לבית בראט כדי ללמד את הדיירים שם סריגה והתגאתה מאוד ביצירות שלהם. היא המשיכה להתנדב למען הקשישים גם לאחר שפרצה אצלה המחלה, ולמעשה רק בגלל הקורונה נאלצה להפסיק את פעילותה בבית בראט.

בשנת 2019 התבשרה ליקי על זכייתה בתואר יקירת העיר על פועלה הרב למען הקהילה, אבל בגלל הקורונה נדחה הטקס והיא לא הספיקה לקבל את התואר באופן רשמי.

לפני כ-4 שנים התגלה אצלה סרטן העור, היא נלחמה והתגברה על המחלה. למרבה הצער, כשחשבה שהכול מאחוריה התגלה אצלה סרטן במעי עם גרורות בכבד. ליקי האמיצה נלחמה שוב, אך הפעם כוחה לא עמד לה והיא נכנעה למחלה הארורה. בשבוע שעבר הידרדר מצבה וליקי אושפזה בבית החולים. ביום שני, ארבעה ימים לפני שהייתה אמורה לציין את יום הולדתה ה-67, היא נפטרה.

כל מי שהכיר את ליקי יודע לספר שהיא אישה חזקה מבחוץ אך בעלת לב זהב מבפנים. בתה היחידה נירית, שאותה גידלה ליקי כאם יחידנית, סיפרה לנו: ״אמא אהבה לטפח צעירים במסגרת להקות המחול, אהבה לעזור לקשישים ולתת מעצמה. אני אומנם הייתי בתה היחידה אבל כולם בכרמיאל היו ילדיה. אמא מעולם לא חסכה ממני דבר, גם כשלא היה – היה הכל. היא תמיד שמה אותי לפניה, מבחינה בריאותית ומבחינה כלכלית״.

יהי זכרה ברוך.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

מחבל טרור טרוריסט

נמנע פיגוע בכרמיאל? נחשפה חוליית טרור באזור

שתפושב"כ והמשטרה עצרו 13 חשודים בהתארגנות פעילות טרור שתכננו לבצע פיגועים בארץ, רוב החשודים: תושבי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *