Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1543930320:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12351
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => ילדים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 521
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/01/ילד-אייפד-1027.jpg
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

לך תסביר לילדים של היום…

שתפו

אבי גיסברג טור אישי 1013אבי גיסברג, כדורגלן במכבי חיפה, עכו ובני סכנין. השיג דאבל היסטורי עם הנוער של מכבי חיפה, אליפויות בבוגרים במדי עכו ובני סכנין, נמנה על סגל נבחרת הנערים וקפטן נבחרת ישראל צפון בגיל נערים, מנהל המכללה לכדורגל כרמיאל בחסות מכבי חיפה, פרשן כדורגל בין היתר בערוץ 2, ערוץ 1 וערוץ הספורט. מייל: [email protected]

השבוע הבן שלי, טום בכיתה ב’, ביקש שוב נעלי כדורגל, כי יש לו רק 4 זוגות ואין לו נעל שתתאים לחולצה הכחולה החדשה שהוא קנה.

איך העולם השתנה לנו, לך תסביר לו שבגילו היו לי נעלי כדורגל של חברת “רמי ספורט” שהיו עשויות ספק פלסטיק, ספק קרטון, ואיתן הייתי צריך לשחק 3 שנים לפחות, עד שהאגודל יצא מקדימה והגרב הייתה נקרעת. וכן היו לי הורים שלא החסירו ממני כלום, פשוט היה אז מין מנהג “מטופש” שנעליים קונים רק אחרי שקרעת את הזוג האחרון שנעלת.

לך תסביר את זה בעולם של היום, שבאנו מעולם ששיחק גוגואים, מחבואים ותופסת, לך תסביר שאז לא היו לנו, לא טאבלט, לא פלאפון, לא אקס בוקס, בבית ספר היה שרת ולא אב בית והיו לנו שיעורי בית ולא משימות. המורים כתבו עם לוח וגיר, לא היה לנו  לוח חכם או כיתה חכמה, אנחנו היינו אמורים להיות החכמים והלוח היה פשוט. וכשעשינו בעיות בבית ספר, ההורים האשימו אותנו ולא את כל הסביבה.

לך תסביר להם שאז היה רק ערוץ 1 והוא היה בשחור לבן, לא HD, לא תלת מימד ולא 4K, טלויזיה 20 אינץ נחשבה למשהו מטורף, ולעשירים היה 14 אינץ בחדר ובמשחקי כדורגל לא היו רואים את הכדור מרוב שזה היה קטן.

לך תסביר לילדים שהיום שבבית הייתה טלויזיה אחת ולא 5, לך תסביר שכל בני המשפחה היו יושבים ביחד ומחכים לראות אלף, או בנסון או דאלאס והיינו מחכים שבוע שלם כדי לראות את זה. לך תסביר שכולנו גדלנו על רגע ודודלי, למרות שבחנות של דודלי לא היה כמעט מה לקנות ורגע הייתה בכלל גבר, שלא לדבר על חביתוש שהיה רחוק מלהיות רובוטריק  מושקע, אלא בובת חבית עם אף מטאטא.

לך תסביר להם שהמגרשי כדורגל היו זוועה, אבל הכדורגל היה מדהים  לעומת היום שהמגרשים מדהימים והכדורגל זוועה. לך תסביר להם שהנעליים היו שחורות והכדורגל היה צבעוני, לעומת היום שהנעליים הן צבעוניות והכדורגל שחור! לך תסביר לדור הזה שהיינו מבזבזים הרבה פחות זמן כדי להשיג  דברים, לעומת היום שאנחנו מבזבזים הרבה יותר זמן כדי להשיג הרבה יותר דברים, אבל נשאר לנו פחות מדי זמן ליהנות ממה שהשגנו.

לך תסביר להם שלא היה לנו כמעט כלום, אבל לא היה חסר לנו דבר, היינו פשוט מאושרים כי ידענו להעריך. כן כן, ידענו להעריך אפילו נעלי “רמי ספורט” מקרטון. ידענו להעריך משמש כי בתוכו היו גוגואים, ידענו להעריך כל דבר, כי היה לנו  זמן ליהנות מהקצת שהשגנו.

בשורה התחתונה… ידענו פשוט להעריך את הקצת, כי לא היה לנו הרבה אבל לא היה חסר לנו דבר.

הליגה שלנו

והיה לנו גם כדורגל השבוע. באר שבע ממשיכה במסע הקסום שלה אחרי ניצחון גדול של אופי, בחוץ על מכבי פתח תקווה. אין ספק שהקבוצה של ברק בכר מתחילה להראות אופי ובמשחקים שמהווים מוקש בדרך. הם מצליחים במבחני אופי חשובים, דבר שמחזק את הביטחון העצמי של הקבוצה והיא הולכת לתת פייט עד הסוף. קבוצה שבספספל שלה יושבים בן שהר, שלומי ארביטמן, מהראן ראדי, יוסי גורדנה, מראה כמה גדולה היא וכמה עומק יש לה.

קרית שמונה כשלה בדקה האחרונה מול הפועל חיפה וממשיכה את חוסר היציבות שלה. מכבי חיפה עם 6-7 שחקני בית ממשיכה לשחק כדורגל משופר. אחרי שעברה את בית”ר ירושלים בגביע היא ממשיכה את הניצחונות גם בליגה, כשגברה על רעננה. נכון להיום יש למכבי חיפה את התשתית הכי טובה לבנות קבוצה טובה לשנה הבאה, לדעתי השנה הזאת אם תימשך בצורה הזאת, תביא למכבי חיפה כרטיס לאירופה, במיוחד אחרי איבוד הגובה של מכבי פתח תקווה ובית”ר ירושלים. יוסי בניון כאילו נולד מחדש במשחקים האחרונים וסוחף את הקבוצה על הגב, בכושר הכי טוב שהיה מאז שהגיע לקבוצה.

מכבי נתניה ממשיכה לצלול וככל הנראה תהיה היורדת הראשונה ללאומית. הסיפור הגדול היא הפועל תל אביב, הקבוצה שהביאה את אלי גוטמן  להיות מנג’ר (שאלה של זמן מתי גיא לוי יסיים את תפקידו), נראית מזעזע, בקושי עברה את נצרת עילית מהלאומית בגביע והפסידה בליגה להפועל כפר סבא שהחליפה מאמן ופתאום נראית נפלא. הפועל תל אביב התקרבה עד כדי 3 נקודות מהקו האדום והבלאגן שם חוגג. הקבוצה נבנתה רע מאוד, אי אפשר להביא תוצאות שהקבוצה נבנית מטלאים טלאי על טלאי. אין חיבור, הם לא משחקים כקבוצה, הפועל נראית כקבוצה לא מאומנת ואם לא יתעוררו צפוייה להם הפתעה לא נעימה בדמות מאבק נגד הירידה!

תובנה

אריה דרעי חזר להיות שר הפנים. דרעי שהורשע בקבלת שוחד, במרמה והפרת אמונים, ישב 3 שנות מאסר בפועל, בשבוע שעבר חזר לאותו תפקיד שבו הוא מעל. אין בושה גדולה יותר למדינה ששר בממשלה חוזר לתפקיד ממנו גנב. מה המסר לבני נוער?

נשיא בכלא, שר פנים בכלא, ראש ממשלה בדרך לכלא, שר האוצר לשעבר בכלא ולתפארת מדינת ישראל! מה השלב הבא? לתת לקצב להדליק משואה? או יותר בכיוון לתת לקצת להדליק נשואה!

תרבות ספורט בכרמיאל

אני שמח להיות שותף! המכללה לכדורגל כרמיאל בחסות מכבי חיפה בשיתוף Ng בר, מביאים  לכרמיאל לערב תרבות ספורט על כוס בירה, את הפרשן מספר 1 בארץ, נדב יעקבי מחבר שני רבי המכר “ספר המונדיאלים” ו”ברצלונה הקבוצה הטובה בעולם”.

נדב בהרצאה מרתקת ידבר על חוויות אישיות על המונדיאלים, על ברצלונה הקבוצה וסיפורים מאחורי הקלעים, כל זה על כוס בירה ובהשתתפות הקהל.

הארוע יתקיים ביום רביעי 3.2.2016 בשעה 21:00 בפאב NG בר (המרפסת לשעבר). כרטיסים אפשר להשיג במקום וניתן לרכוש בפלאפון 054-2204361 או דרך דף הפייסבוק ngbarkitchen. מספר המקומות מוגבל!

כתבה מעניינת:

צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ – אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *