Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1647369402:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 48661
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | לפי מה נקבע מחיר אונקיית זהב
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => כלכלה ופיננסים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% לפי מה נקבע מחיר אונקיית זהב
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט | זהב מהווה מתכת נדירה מאוד אשר הניעה מהלכים היסטוריים בעולם כולו. גם היום ידוע כי זהב נחשב למתכת יוקרתית מאוד. סחר במטבעות זהב בישראל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 2244
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-03-15
        )

)
זהב צילום אילוסטרציה PEXELS
זהב. צילום אילוסטרציה PEXELS

לפי מה נקבע מחיר אונקיית זהב

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

זהב מהווה מתכת נדירה מאוד אשר הניעה מהלכים היסטוריים בעולם כולו. גם היום ידוע כי זהב נחשב למתכת יוקרתית מאוד. כיום בישראל מתבצע סחר במטבעות זהב, אונקיות זהב וכן במטבעות עתיקים אשר נמצאים מפעם לפעם בחפירות או אפילו בשוד של קברים מהעולם הישן. ישנן לא מעט עדויות לשימוש בזהב כבר במצריים העתיקה בסביבות 2600 לפני הספירה וכיום הזהב נסחר במחירים משתנים בין סוחרי זהב, סוחרי תכשיטים והבורסה. אם אתם תוהים כיצד עובד השוק המדובר, אם מסחר בזהב מעניין אתכם ואם אתם תוהים מהי בעצם אונקיית זהב ומהו קראט, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

זהב טהור והמחירים בשוק

זהב טהור לרוב לא ניתן למצוא בתכשיטים, לרבות תכשיטים ישנים שמקבלים בירושה. הקראט המפורסם המוכר כיום בהקשר של תכשיטי זהב הוא למעשה יחידת מידה מקובלת לאחוזי הזהב הטהור במתכת שאנו מחזיקים, כאשר הטהור שמהווה מאחה אחוז זהב הוא 24 קראט. 12 קראט מעיד על כך שחמישים אחוז מהסגסוגת היא זהב טהור בדרגת טוהר של 500. בתקן הישראלי לא ניתן לקרוא לסגסוגת זהב אם היא בעלת ריכוז זהב הנמוך מ9 אחוזים.

המחיר של אונקיית זהב נקבע בהתאם למערכת משקל שנקבעה עוד מימי האימפריה הרומית.  מדובר של שיטת טרוי. בשיטה זו המשקל של אונקיית זהב הינו 38 גרם וכיום אונקיה אחת מוערכת ב1600 דולר. מחיר הזהב משתנה מדי יום ביומו ולא פעם פעמיים ביום, באופן שגרתי ומסורתי מאז שנפתחה בלונדון הבורסה למסחר בזהב ע"י משפחת רוטשילד.

כיצד נקבע מחיר הזהב?

אז איך בעצם נקבע המחיר של אונקיית זהב? ובכן, מדי יום ביומו מתרחשת שיחת וועידה טלפונית שבה חמישה נציגים משתנים מהבורסה למסחר בזהב אשר בלונדון מנהלים דיון קבוע כאשר מטרתו היא לקבוע את השער של הזהב שיניע את השוק. הנציגים המדוברים מייצגים למעשה מוכרים וקונים של זהב ולא פעם הם עצמם מושקעים בזהב. קביעת המחיר נובעת מחיפוש מחיר שיוכל לתמוך בביצוע עסקאות בסכום הגבוה ביותר כאשר לא מדובר במחיר הגבוה ביותר לזהב, אלא ליצירת המסחר הענף ביותר שבו בוצעו הכי הרבה עסקאות או העסקאות הגדולות ביותר.

קביעת המחיר של אונקיית זהב יתבצע עוד טרם פותחים את יום המסחר בבורסה אך מחיר הזה ישתנה במהלך יום המסחר. יחד עם זאת, מטרת השיחה הראשונית שבו נקבע על ידי חמשת הנציגים מחיר הזהב היומי היא לגשר על פער בשעות המסחר בין הבורסות האמריקאית והבריטית ועל כן השיחה היומית נקבעת בכל יום ובאותה שעה. מחיר הזהב יקבע הן בשער בריטי, הן בשער אירופאי והן בשער אמריקאי. מימון התמיכה בניהול שוק הזהב מגיע מהסוחרים בזהב ומתבטא בתוספת של 20 סנט אמריקאי על כל אונקיה שבו הוא סוחר.

כיצד סוחרים בזהב?

ניתן לסחור בזהב בכמה דרכים: ראשית כל, ניתן לעשות זאת דרך מערכות מסחר. ישנן לא מעט חברות השקעה ברחבי העולם אשר מאפשרות ללקוחות שלהן לבחור חברה שעוסקת בכריית זהב ולהשקיע במניה להשקעה. חברות ההשקעה מאפשרות ללקוחות להתעדכן 24 שעות ביממה על מצב המנייה שלהם. במצב שכזה ניתן להמשיך ולהשקיע במנייה. אופציה נוספת לסחור בזהב היא באופן אישי. מרבית. כיום אין צורך להיות אחד מגופי הענק העוסקים במתכות או בפיננסיים בכדי להיות בעלי הון ראשוני גבוה וברוב המקרים הזהב לא יוחזק באופן ישיר על ידכם. מרבית העסקאות המתרחשות בתחום הזהב כיום כלל לא דורשות זהב אלא כוללות חוזים עתידיים על מחירי זהב.

(תוכן מקודם)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *