נהריה רחוב צילום ארכיון
רחוב בנהריה. צילום ארכיון

מדד היציבות הפיננסית: נהריה הידרדרה למקום 37 מתוך 40

שתפו

ירידה של שני מקומות לעיריית נהריה במדד היציבות הפיננסית לשנת 2020, ממקום 35 אשתקד

מערכת פורטל זהר.נט

עיריית נהריה ירדה למקום ה-37 במדד היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בארץ. זו ירידה של שני מקומות לעומת הדירוג שלה בשנת 2019, אז הייתה במקום ה-35.

אייל ינאי מנכל משותף CofaceBDI - צילום עודד קרני
אייל ינאי מנכ״ל משותף CofaceBDI. צילום עודד קרני

הדירוג נערך מזה 14 שנים ברציפות בקרב 40 הערים הגדולות בישראל שבהן מעל 40,000 תושבים על-ידי חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode. הדירוג לשנת 2020 נחשף על ידי אייל ינאי מנכ"ל החברה בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020  שנערכת בימים אלה בתל אביב, במעמד 120 ראשי עיריות מרחבי העולם.

נהריה מדורגת בחלק התחתון של הרשויות, כאשר רק טבריה, קרית ים וקרית גת נמצאות מאחוריה. עכו לשם השוואה מדורגת במקום ה-33 במדד, נוף גליל במקום ה-32, כרמיאל במקום ה-15.

כלכלני CofaceBdi בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים, בדיקת מאגר ״אורות אדומים״ של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, צ׳קים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים, התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד. המדד מבוסס על הדו״חות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

כתבה מעניינת:

מימין: ד"ר ברהום, אליס מלכה-אוסקר, סמדר אוקמפו (אחות אחראית כירורגית ילדים), הילד איתי מאיר, ד"ר קוגן והלן מלכה-זאבי צילום: רוני אלברט

נס פסח: הילד איתי מאיר שנכווה בשריפה שוחרר מביה"ח

שתפובשורה משמחת: יותר מחודשיים אחרי שנפגע קשה בשריפה שפרצה בביתו בנהריה, שוחרר היום איתי אוסקר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *