מדוע אני מאחרת כל הזמן?

שתפו

כרמית שגב, נעים מאד.

בת 43, אמא לטליה וזיו, בפרק ב' נפלא – זוגיות מעצימה ומלאת אהבה, חברות.

"מאמנת לחיים טובים" בתהליך אימון ממוקד שמסייע לאנשים למצוא את הדרך אל החיים שהם רוצים לחיות.

לפרטים: 052-612-4797

"איזה כיף להגיע בזמן סוף סוף" צעקה לי בהתרגשות כשעניתי.

שתינו צחקנו, והיא עלתה אליי לעוד פגישת אימון.

ענת היא גננת. עסוקה, עמוסה, משקיעה המון בילדים, בגן, בהורים, בזוגיות שלה, בילדיה הפרטיים ובעסק האמנותי העצמאי שבנתה במו ידיה. היא מסורה, חרוצה, פעלתנית ותמיד לוקחת על עצמה מליון משימות, מתחייבת להמון פעילויות ורוצה להצליח בכולן ב – 100%.

רק מה? נוצר לה הרבה בלגן, כשהגיעה לאימון, לא הצליחה לסיים משימה וכבר רצה לבאה, שכחה משימות או חלקים מהן, הרגישה מוצפת וחסרת יכולת כי לא הספיקה את כל מה שתכננה, ומעל הכל היא איחרה לכל מקום, קבוע.

אז התחלנו לבדוק מה הגישות (המחשבות, האמונות, הסיפורים שמספרת לעצמה) לגבי מושג הזמן. "אין לי זמן, אני בלחץ זמן,יש " לי מעט זמן והרבה משימות", לא יודעת לנהל את הזמן שלי", היו חלק מהתשובות שלה בשלב ההוא.

שמתם לב שכל המחשבות שלה לגבי הזמן שליליות?

בחנו את ההרגל שלה להסתכל ככה על הזמן, ואילו מחשבות חלופיות יעזרו לה. בעיקר הפריעו לה האיחורים. בדקנו למה היא באמת מאחרת, מה היא מרוויחה מזה, אילו מחירים היא משלמת על כך, איך היא מגיבה כשמאחרים לה ועוד.

מה גילינו? שהמחשבות השליליות שהיא רגילה לחשוב לגבי הזמן – לא רק שלא מסייעות לה ומכניסות אותה ללחץ (אמיתי) הן אפילו מונעות ממנה מלהצליח לנהל נכון את הזמן שלה, והן המקור הבעייתי להתנהלות שכל כך מפריעה לה.

זאת אומרת – המחשבות שלנו -> גורמות לנו לפעול באופן מסוים -> שנותן לנו תוצאות מסוימות.

ניהול זמן

אז הגדרנו מטרה – ניהול נכון של הזמן + זמן לפנאי. ענת החלה לסגל גישות חדשות לנושא זמן ומשימות, רכשה כלים לניהול נכון של זמן, יחד הרכבנו תכנית הצלחה שבנויה ממשימות יום-יומיות – שבהן תרגלה שוב ושוב ניהול זמן. די מהר היא התחילה להרגיש פחות מוצפת ופחות "הלכה לאיבוד בתוך יער המשימות". היא התחילה להיות מתוכננת, לתעדף משימות, לקחת על עצמה טיפה פחות כדי להצליח לעמוד במשימות שחשובות לה, ונחשו מה?

התוצאה

היא הפסיקה לאחר! היא נושמת לרווחה יותר במהלך היום, מוצאת אפילו זמן לפנאי בין המשימות ובוחרת קצת בעצמה, ובעיקר – מנהלת את הזמן שלה כמו שרצתה. תחושת ההצלחה שלה נפלאה. היא גילתה שהיא מסוגלת לנהל את הזמן שלה, פשוט לא ידעה איך, ומה עיכב אותה בדרך למטרה שלה. היום היא כבר במקום אחר. היא רק היתה צריכה להתאמן שוב ושוב בשינוי שבחרה לעשות.

עצה שלי

חישבו על מטרה חשובה לכם, בדקו מה השיחה שאתם מנהלים בראש לגביה, האם הפעולות שאתם עושים מקדמות ומשרתות אתכם בדרך אליה, ו….תמשיכו להתאמן עד שתגיעו לאן שאתם רוצים להיות.

בהצלחה

כתבה מעניינת:

יהודית גולדשטיין, סיון דמרי-גרשין ולנה מרוסט מדיה אלון אזולאי

נשים למען נשים: אלון אזולאי מקים פורום שיפעל להעצמה נשית בכרמיאל

שתפו– מוגש מטעם רשימת כרמיאל חדשה – לאחר הצטרפותן של שלוש נשים בולטות וחזקות לרשימת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *