Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 2229
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2356
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה - נחמה מירב בעלה של רות ראה את התינוק פעם אחת וברח. נחמה מירב, הקוראת בקלפי טארוט, לא מצליחה להבין מדוע
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 455
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/05/--------------------944.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה - נחמה מירב בעלה של רות ראה את התינוק פעם אחת וברח. נחמה מירב, הקוראת בקלפי טארוט, לא מצליחה להבין מדוע
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה - נחמה מירב
מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה - נחמה מירב

מדוע הוא נטש אותה אחרי הלידה?

שתפו

בעלה של רות ראה את התינוק פעם אחת וברח. נחמה מירב, הקוראת בקלפי טארוט, לא מצליחה להבין מדוע, אבל מבינה מה מנבאים הקלפים לתינוק. האם יפגוש את אביו?

כאשר רות הגיורת הבריטית התחילה להגיע אלי, היה זה לאחר שני מאורעות משמחים בחייה. היא הייתה מתנדבת בקיבוץ בצפון, כשפגשה את אבי במהלך עבודתה בקטיף ואף הרתה לו. היא סיימה את שיעורי הגיור שלה בחיפה והייתה מוכנה ללידה כיהודייה כשרה, וזאת למרות הסתייגויות ההורים שלה באנגליה.

רות ישבה מולי עם בטנה המתעגלת, מרגישה על גג העולם, וביקשה ממני הכוונה באמצעות הקלפים – כיצד תוכל להתקרב להוריה ולמשפחתה מחדש?

השיחות התנהלו באנגלית, בשל הקושי שלה בשפה העברית, שהיוותה מכשול לא קל לאישה הצעירה, והעצות שקלפי הטארוט הביאו לשולחן קירבו אותה מחדש למשפחתה באנגליה. מדי כמה זמן הייתה מגיעה לשיחה, ובכל פעם צמחה הבטן ויפתה, בתוכה בנה המשותף עם אבי הגאה, שהמתין בקוצר רוח ללידה. עד שהפסקתי לשמוע ממנה לתקופה ממושכת.

 

“הוא עזב אותי”
כשהיא יצרה קשר, קולה נשמע אחר בטלפון, עצוב ומרוחק. היא ביקשה רשות להביא אתה את התינוק, וכששאלתי אם אין מי שישמור עליו, נעניתי בקול חנוק שלא.

רות ישבה בחדר שלי, מחזיקה את חבילת האושר שלה בזרועותיה. “הוא עזב אותי”, פרצה בבכי, “הוא פשוט נטש ונעלם! הגיע פעם אחת, ראה את רן וברח! מה יהיה? מה אעשה עכשיו?”. פרסתי בזהירות את הקלפים, ואכן קלף הנטישה הידוע 8 גביעים הופיע, זועם ונסער. “אבל למה?” תמהתי, “מה קרה לו?” שאלתי את האם העצובה.

“תסתכלי.” אמרה בשקט וגלגלה את השמיכה, מגלה תינוק יפה תואר שהביט בי במבט צלול, ואז הבחנתי כי ידו השמאלית קצרה ומעוותת. המלאך הקטן נולד עם נכות קשה.

“אבי נתן מבט אחד בילד שלו, צעק משהו בעברית שלא הבנתי, ומאז נעלם!” אמרה בצער כל כך עמוק, “אבל זה הילד שלי, אני אגדל אותו גם ללא אביו, אבל אשאר איתו כל חייו”, הכריזה רות בזעם ובעקשנות, שאיתם היא מתנהלת עד היום. זו הדבקות במטרה שהביאה אותה לארץ – למרות אי הרצון של המשפחה, זו העקשנות שהוציאה אותה מהקיבוץ  עם הילד והביאה אותה לעיר, בה היא מצאה עבודה כמזכירת מנכ”ל בחברה בינלאומית.
יכולות גבוהות וסוד גדול

היא אמנם חיה בצמצום, אך מקבלת עזרה מהמשפחה שהייתה מבוססת באנגליה, אך רן התגלה כעילוי אמיתי. באחת משיחות בינינו הופיע קלף הכוהנת הגדולה, המייצג שכל, ידע, יכולות גבוהות – וסוד גדול. רן צמח לנער מקובל חברתית, ותחת החינוך הנוקשה אך האוהב של אימו הוא גדל עם בטחון עצמי רב והרבה חוש הומור – בעיקר לגביי נכותו.

האבא מעולם לא חזר, גם כשרן סיים בלונדון את לימודי התואר השני בפיזיקה, בעזרתם הנדיבה של הסבים האנגלים. רות מעולם לא נישאה מחדש, והקדישה את חייה לגידול הבן. היא גם לא למדה עברית, אבל הרגישה שייכת עמוקות לארץ ולתושביה. כיום, רן גר בלונדון ונחשב למרצה מבטיח, לא מזמן נישא לאישה. האב לא הגיע לחתונה.

 

קלף הכוהנת הגדולה – מסמל ידע רב, שכלתנות ורוחניות גדולות. הכוהנת מצוירת בצבעי מריה הקדושה, ישובה בין עמודי המקדש יכין ובעז, הרימונים מאחוריה מסמנים שפע רוחני ושכלי, המילה “תורה” כתובה לאורך הזרוע שלה והיא מופנמת, ספונה במקדשה. הסוד שמלווה אותה תמיד נמצא לצידה ומהווה נדבך חשוב בהשתלבותה בעולם השכלי.

קלף 8 גביעים – מסמל נטישה רגשית עמוקה, דמות עשירה ומכובדת (לפי צבע הגלימה) עוזבת לכיוון עגום לא נודע. הדמות בנתה לה כבר עבר רגשי, אולי משפחה או אהבה, אך היא עוזבת הכל והולכת לאורך מסלול מים (רגש) בינות צוקים מאיימים.

דוא”ל [email protected]

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *