Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מהפכות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => המנהל החדש של ביה”ס אמי”ת, גאי דקל, מבטיח לפתוח דף חדש בביה”ס התיכון הממלכתי-דתי היחיד באזור - אבל יודע שיזדקק לשיתוף פעולה מלא. מהפכות? לא בבית ספרנו
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 79
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2140
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 804
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/08/untitled.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => המנהל החדש של ביה”ס אמי”ת, גאי דקל, מבטיח לפתוח דף חדש בביה”ס התיכון הממלכתי-דתי היחיד באזור - אבל יודע שיזדקק לשיתוף פעולה מלא. מהפכות? לא בבית ספרנו
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מהפכות
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מהפכות? לא בבית ספרנו

שתפו

המנהל החדש של ביה”ס אמי”ת, גאי דקל, מבטיח לפתוח דף חדש בביה”ס התיכון הממלכתי-דתי היחיד באזור, להגדיל את מספר התלמידים שעומד כיום על 330 בלבד – אבל יודע שיזדקק לשיתוף פעולה מלא עם המורים וההורים

לא מעט אתגרים ועבודה קשה (שלא לומר מהפכות?) מצפים לגאי דקל, המנהל החדש של ביה”ס אמי”ת כרמיאל. גאי (ראשי תיבות של גור אריה יהודה), תושב הושעיה (מצפון לנצרת עילית), בן 46, נשוי ואב לחמישה, נבחר לתפקיד במכרז לאחר עזיבתו של המנהל הקודם, יובל אלימלך, שעבר לתפקיד אחר במרכז הארץ. אלימלך מילא את התפקיד במשך שש שנים. ביה”ס אמי”ת שייך לרשת חינוך ציונית ממלכתית דתית, והוא היחיד מסוגו בכרמיאל ובכל האזור. לומדים בו תלמידים מכרמיאל ומיישובים רבים נוספים בסביבה.
גאי דקל הוא איש חינוך והיי-טק עם נסיון עשיר בשני התחומים. קחו נשימה עמוקה, זה ארוך כי ההספק שלו מעורר התפעלות: בצעירותו למד בישיבה תיכונית בנתניה, לאחר מכן בישיבת ההסדר שעלבים שלוש שנים ובהמשך למד 4 שנים בישיבת הר-ציון. תוך כדי כך השלים תואר ראשון בחינוך. את צעדיו הראשונים כמורה, עשה בבי”ס יסודי באלון שבות. לאחר מכן עבד במסגרת החינוך הלא פורמלי, בתפקידי הדרכה ועבודה עם נוער. לאחר מכן דקל הפעלתן עבר להתגורר בירושלים והשלים תואר במחשבים ומתמטיקה, תואר טכנולוגי שאיפשר לו לעסוק כמהנדס. אחרי כן עבר לבת חפר למשך מספר שנים, היה ר”מ בישיבת כפר הרואה, הגיש לבגרות תלמידים במקצועות פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים, ואז חזר לחינוך הלא פורמלי וניהל את בית מדרש תאיר בת”א במשך שלוש שנים – מוסד העוסק בלימוד משותף של דתיים וחילוניים. בגיל 30 לערך עבר לעסוק בהיי-טק, עבד בשתי חברות סטארט-אפ וחברה בטחונית. בגיל 36 עבר לצפון והחל לעבוד ברפא”ל, מאז הוא שם. בחודשים האחרונים החליט לבצע שינוי נוסף בחייו ולחזור לחינוך, ניגש למכרז הניהול של ביה”ס אמית כרמיאל וזכה בו. כיום נמצא גאי בתהליך החפיפה והמוכנות לקראת שנת הלימודים החדשה.
– מדוע אחרי כל השנים הללו בהיי-טק ובתעשיות הבטחוניות, החלטת לחזור לחינוך?
“אני אף פעם לא עזבתי את החינוך, מבחינת הלב והנשמה אני איש חינוך, אני רואה בכך שליחות וחושב שאני מתאים. במשך כל השנים האלה המשכתי להעביר שיעורים לנוער ביישוב שלי ולא רק שם. העברתי שיעורים למבוגרים, הייתי חבר בוועדות חינוך שונות, העולם הזה לא עזב אותי. אבל עדיין התפרנסתי מהיי-טק,
נהניתי מאוד מהעבודה, עשיתי דברים משמעותיים וחשובים למען בטחון המדינה ולמעני. כעת, אני מרגיש שזה זמן טוב בחיים, אני יכול לקחת את האישיות שלי, היכולות והנטיה החינוכית, ואחרי שהתמקצעתי והתפתחתי בתפקידי ניהול ועבודה, במערכות ואילוצים מורכבים וגדולים, אני חש בשל ויכול לתרום מנסיוני בחינוך. ניהול ביה”ס אמי”ת הוא התפקיד המשמעותי ביותר שעשיתי עד כה בתחום החינוך, אומנם ניהלתי מוסדות וגופים חינוכיים שונים, אבל לא בהיקף כזה. אני רואה במשימה זו אתגר חשוב ושליחות גדולה”.
– תפקיד מנהל בית-ספר הוא תפקיד ניהולי או חינוכי מבחינתך? 
“התפקיד הוא לדעתי תפקיד חינוכי לחלוטין, אבל כדי לבצע אותו על הצד הטוב ביותר, יש צורך בכישורי ניהול טובים”.
– איזה מוסד חינוכי אתה מקבל לידיך, באיזו רמה הוא נמצא, מה יש לשנות בו?
“אני קודם כל מודה לרב יובל אלימלך על התרומה בשנים האחרונות, על כך שאני מקבל את ביה”ס מוכן ועובד בצורה טובה ותקינה. שוב, זה בי”ס שהתפתח והתקדם בשנים האלה. אני מקבל בי”ס עם צוות מורים מצויין, מסור ומאוד משקיע מאוד, שרוצה להשקיע ולתת. יש כאן בי”ס יפה, מטופח ובעל פוטנציאל”.
– במה לדעתך יש להתמקד בפיתוח ביה”ס?
“אני חושב שמכיוון שאני נכנס כמנהל חדש, בשלב הראשון אוביל את ביה”ס אבל בעיקר אלמד אותו. אני חושב שיש מקום לתת למורים ולצוות המצויין שיש כאן, להמשיך במסלול. אני חושב שיש מקום רב לשיתוף פעולה עם העירייה ומחלקת החינוך ושיתוף פעולה עם ועד ההורים. אני סבור שלהורים יש מקום משמעותי בביה”ס, עליהם להיות מעורבים בנעשה, כמובן עם גבולות ברורים לשני הצדדים. ביה”ס יהיה ביה”ס של כולם – קידום התלמידים ופיתוח המצויינות זו המטרה של כולנו”.
בביה”ס אמי”ת שהינו בי”ס אזורי ויכול להכיל מאות תלמידים מכרמיאל ומכל הסביבה, רשומים כיום כ-330 תלמידים בלבד. מדובר במספר קטן מהממוצע בשנים האחרונות, מה שמעיד על הצורך בחיזוקו ופיתוחו.
“ביה”ס יכול לגדול”, אומר גאי דקל. “אחת המטרות העיקריות שלי היא להגדיל את מספר התלמידים בביה”ס ולקדם את המצויינות והערכיות ואת ההישגים של התלמידים. אני חושב שהמטרה הזו היא משותפת של צוות המורים, רשת אמי”ת, העירייה ומשרד החינוך וכמובן של ההורים. אני מאמין שזה אפשרי בשיתוף פעולה, אמון ועבודה משותפת. מההיכרות שלי עם צוות המורים, עליו מוטלת המשימה העיקרית, וגם גורמי העירייה וההורים – השמיים הם הגבול ויש פוטנציאל אדיר להצלחה”.
– וכיצד בכוונתך לחולל את השינוי הזה באופן מעשי?
“הלכה למעשה, הכוונה היא להתמקצע בעבודה, לעסוק במלאכת החינוך, לעבור השתלמויות, להכניס לתוכנית הלימדוים ערכים, תרומה לקהילה ולחברה, תוך שיתופי פעולה עם הגורמים השונים בעיר, ובמקביל פיתוח וקידום המצויינות. אני לא מגיע עם רצון לבצע מהפכה, או להכניס בכוח את האג’נדה החינוכית שלי. הפוטנציאל קיים, צוות המורים הוא טוב ויש הרבה אתגרים. במהלך השנה הראשונה, יחד עם המורים, רשת אמי”ת ומשרד החינוך, נראה איך לשפר ולהתמקצע. יש תוכניות ורעיונות, לקדם שיתופי פעולה, אולי עם אורט בראודה ואולי מוסדות אקדמיים נוספים ועוד. כרגע אני לא חושב שצריך לבצע מהפכות. מתוך ענווה, עלי ללמוד את הנעשה ואחרי זה להמשיך ולהתקדם עם הצוות הקיים ולהצעיד את ביה”ס להצלחה”.
– ביום הראשון ללימודים, כשתכנס את כולם ביחד, מה הדבר הראשון שתגיד לתלמידים?
“אגיד לתמידים שיש פה מערכת גדולה, חשובה ויקרה, שהמטרה של כל המערכת היא קידום ההתפתחות וההכנה שלהם לחיים, גם ברמה הערכית וגם הלימודית, אבל האחריות היא בסופו של דבר עליהם. חשוב לי שיידעו שאני מאמין שהאחריות על הצלחתם וההתפתחות היא של כל תלמיד ותלמיד, ושיש מערכת תומכת ורחבה, גדולה ואיכותית כדי לעזור להם להגיע לכך. אני אומר להם שאני מנהל של כל התלמידים, שהדלת שלי פתוחה למענם ושאני פתוח תמיד לשמוע באופן אישי, כל מי שיש לו צורך בעזרה וברצונות ומחשבות. אבקש שיהיו בקשר ישיר עם הצוות ואשמח שיהיו מעורבים ושותפים בבניית התהליך. אני מאמין כי חשוב שיהיה למועצת תלמידים מקום משמעותי, של נתינה והתנדבות גם למען הקהילה וגם למען תלמידים בכיתות הנמוכות. אני מאחל לכולנו הצלחה בשנת הלימודים הקרובה”.

 

כתבה מעניינת:

בית ספר עתיד כרמיאל נטיעת עצים לזכר נרצחים

בבי"ס עתיד נטעו עצים לזכר נרצחים בטבח

שתפומערכת פורטל זהר.נט סיום מחצית בבית הספר עתיד כרמיאל בצל המלחמה. התלמידים נטעו עצים לזכרם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *