Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1588601195:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 39704
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מוכרים או קונים דירה? שלא תגידו כי לא ידעתם! | היכנסו
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => נדל"ן | תדמית
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => דירה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מוכרים או קונים דירה? רק עורך דין מומחה בעל ניסיון בתחום המקרקעין
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 58
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 355
        )

)
בית דירה נדלן מפתח צילום אילוסטרציה Pixabay
צילום אילוסטרציה Pixabay

מוכרים או קונים דירה? שלא תגידו כי לא ידעתם! "רק עורך דין מומחה בעל ניסיון בתחום המקרקעין יגן על הנכס שלכם"!

שתפו

עורך דין ונוטריון קורן נוימרק ממשרד עורכי דין נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקי, מסביר למה בעולם המשפט באופן כללי ובעולם הנדל"ן באופן ספציפי, מוגשות תביעות רשלנות רבות כנגד עורכידין ולקוחות רבים נשארים מתוסכלים

עורך דין חייב להיות בקיא בתחום המקרקעין כי תחום המקרקעין מורכב ומסובך

במקרה של רכישת דירה המלצתי החד משמעית היא להיות מיוצג על ידי עורך דין המתמחה בתחום. תחום המקרקעין מסובך ומורכב ולו פעולות רבות בדמוי בדיקת התב"ע, היתר הבניה. זאת ועוד, חשוב לבדוק האם הקבלן או בעל הדירה רשאים למכור את הדירה, האם הדירה הוקצתה לבעל הקרקע בעסקת הקומבינציה, האם הדירה נמכרה לאחר, יש לבדוק את כל הנספחים לחוזה, נספח תשלומים, מפרט טכני, ייפוי הכוח הניתן לקבלן או לבא כוחו, לבדוק היטב את ההוראות, במקרה של רכישת דירה מיד שנייה, חובה לבדוק את ה זכויות של המוכר בלשכת רישום המקרקעין, על מנת לוודא שהוא אכן הבעלים של אותה דירה. האם הדירה רשומה בטאבו, לבדוק את הזכויות במינהל מקרקעי ישראל או בחברה המשכנת, לבדוק רישום שעבודים ברשם המשכונות ועוד, לבדוק בדיקה יסודית ברשויות התכנון על מנת לוודא שהדירה נבנתה על פי היתר, שאין בדירה חריגות בנייה ולא הוצאו צווי הריסה, וכן לבדוק אם יש היטל השבחה.

קיימת חשיבות רבה לרישום הדירה על שם הקונה עוד בטרם מועבר תשלום ראשון

במועד התשלום הראשון וחתימת ההסכם יש לרשום הערת אזהרה לטובת הרוכש, כך שאם יוטלו עיקולים על הדירה לאחר שנרשמה הערת האזהרה זכויות הרוכש לא יפגעו. בנוסף על עורך הדין להבטיח את תשלום כל המסים המוטלים על המוכר כגון: מס שבח, מס מכירה, היטל השבחה, ארנונה ועוד. עורך הדין חייב להבטיח שהדירה תירשם על שם הקונה בלשכת רישום המקרקעין, במינהל או בחברה המשכנת מיד לאחר תשלום התמורה.

עורך דין בעל ידע וניסיון בתחום

תחום המקרקעין, ועסקאות הנדל"ן מגוונות ונדרשת הכרות משפטית מעמיקה. רכישת בית מקבלן שונה מרכישת בית יד שניה, בשונה מעסקת רכישה בתמ"א 38 לא זהה כלל להעברת דירה במתנה ו/או ירושה, סוגיות בנכס מסחר שונה מסחר בקרקעות ועוד.

תפקידו של עורך הדין בעסקת מקרקעין היא לייצג את האינטרסים של הלקוח שלו בהסכם, כך שמי שלא ניסח הסכם, לא יודע להצביע על הטעויות והנזקים העתידיים. מחובתו של עורך הדין לדעת, לתמרן, לשמור על העסקה עבור הלקוח, להיות עקבי, קשוח, יסודי, מחד למנוע התפוצצות העסקה ומאידך לעזור ללקוח לתקן סעיפים מהותיים להסכם ולצרכיו. על עורך הדין להיות יצירתי עם המון ניסיון, עליו להיות ערני בכל הנוגע לוחות הזמנים, התחייבויות של הצדדים ולבדוק את תנאי המשכנתא כולל את כל הסעיפים הקטנים.

ידע במיסוי מקרקעין והיטלים

לא כל עורך דין מבין במקרקעין, ועל כן המלצתי הינה לשאול את עורך הדין האם יש לו ניסיון וידע בתחום וכמה שנים.

רק עורך דין שמומחה בעל ניסיון בתחום הנדל"ן מכיר את שיקולי המסים כגון: מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה שישולמו במסגרת עסקת הנדל"ן ויכול יהיה לתת הערכה מדויקת לגבי זכאות לפטורים או הקלות ובכך למנוע נזקים עתידיים, עורך דין שלא מומחה בתחום לרוב חשוף לתביעת רשלנות; שכן היה עליו לתת הערכה מוקדמת של כל תשלומי המסים העתידיים, בטרם הלקוח החליט לבצע את הקניה או המכירה וכמובן לא להתעורר במסגרת המשא ומתן החוזי או יום אחרי.

צילום: עורכי דין נוימרק בכר דריקר-מן קונינסקי

הזכות לקבל למידע, הערכה מוקדמת של כל התשלומים שיחולו בטרם ביצוע עסקה

תפקיד עורך הדין לא מתחיל ומסתיים ביום חתימת ההסכם / החוזה, על עורך הדין חלה גם חובה לבחון אם הצדדים מקיימים את כל החובות בהתאם לתנאים בהסכם ולסייע מול הבנק על פי דרישת הבנק. עורך דין מומחה יישאר בתמונה, יסייע ויסיר כל מכשול.

התלונות כנגד עורכי דין בעניין רשלנות בעסקאות מקרקעין – "עורך דין שלא חי ונושם מקרקעין ונדל"ן עלול להקלע לבעיות!

בעולם המשפט, ובעיקר בתחום הנדל"ן מוגשות תביעות רשלנות רבות כנגד עורכי דין. לקוחות רבים נשארים מתוסכלים כתוצאה מבחירה לא מוצלחת של עורך דין .

חשוב לציין כי, כמו בכל מקצוע יש הבקיאים יותר ויש הבקיאים פחות וכמו בכל ענף קיימים גם תאבי בצע שאין להם מושג בתחום. המלצתי: "עורך דין שלא חיי ונושם מקרקעין ונדל"ן שיתרחק מהתחום"!

"משרדנו מטפל בעשרות תביעות העוסקות ברשלנות וחוסר יסודיות אשר הסתבכו משום שעורכי דין חושבים שכל שצריך זה הסכם פשוט, חתימת הצדדים ולחיצת יד, ברור שלא כך הדברים! מציין עורך דין קורן נוימרק ומוסיף כי, "מאכזב לראות בכל פעם מחדש את חוסר היסודיות ומקצועיות, הגובל לעיתים בזלזול.

לאחרונה טיפלתי בתיק שעורך דין חסר ניסיון לא בדק תעודות זהות בטרם הוציא לפועל את העסקה וטעות זו הובילה לכך שהקונה רכש נכס ממתחזה. מקרה נוסף שהיה; עורך דין שכח לרשום הערת אזהרה כנדרש לטובת הקונה בסמוך לחתימת החוזה וחודשים לאחר מכן הנכס עוקל! בשל התרשלות זו אותו עורך דין בעצם לא הבטיח את כספי הקונה.

זאת ועוד, במהלך 17 שנים שאני עוסק במקרקעין ובנדל"ן אני נתקל לצערי בעורכי דין חסרי ניסיון שקיבלו כספים לצורך תשלום אגרה או מס החלים על עסקת המכר, כגון מס רכישה או מס שבח מקרקעין, ולא העבירו את הכסף תוך זמן סביר. היו עסקאות בהן עורך הדין לא בדק ולא יידע את הלקוח על האפשרות שיידרש לשלם מס, על מנת שישקול את כדאיות העסקה מבחינתו.

במשרד נוימרק, בכר, דריקר מן, קונינסקי עורכי דין, נוטריון וגישור ישנה מחלקת מקרקעין / נדל"ן בראש עו"ד ונוטריון קורן נוימרק המלווה את הלקוח מא' ועד ת' במסירות ומקצועיות רבה.

אל תתפשרו ואל תסתכנו ואת העסקה שלכם תבצעו כהלכה עם עו"ד מומחה לצדכם.

04-6760078 חייגו עוד היום 

(תוכן מקודם)

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *