מכללת אורט בראודה חיצוני

מועצת העיר אישרה ביטול הסכם קרקעות עם אורט ישראל

שתפו

חברי המליאה הצביעו על חלוקת השטח במכללת בראודה בין שני הקמפוסים הקיימים וביטלה אחד משני ההסכמים שנחתמו בעבר עם אורט ישראל

מאת גיל דובריש

מועצת העיר כרמיאל אישרה בישיבתה האחרונה ביום רביעי את ביטולו של הסכם קרקעות עם אורט ישראל, והעברת קרקע לרשות המכללה האקדמית.
מכללת בראודה מחולקת כבר שנים רבות לשני גופים שונים: קמפוס אחד של מכללת ההנדסאים של אורט ישראל וקמפוס שני של המכללה האקדמית למהנדסים שהיא עמותה עצמאית נפרדת. המתחם משמש את שני הגופים, אך אין שם אידיליה, להפך – שני הצדדים מסוכסכים ביניהם והגישו תביעות משפטיות האחד כנגד השני. בשנת 2017, במסגרת הדיונים בבית המשפט, הוטל על עיריית כרמיאל לקבל החלטה בנושא חכירת הקרקעות.

עד כה היו קיימים שני הסכמים שונים של העירייה מול אורט ישראל – האחד והישן יותר בנוגע לשטחה המזרחי של המכללה – בה בנויים למעשה כל המבנים והסכם נוסף על החכרת שטחה המערבי, השומם וריק ברובו, למעט מבנה אחד שמשמש את המכללה האקדמית. כל אחד מהמתחמים הללו משתרע על שטח של כ-90-95 דונמים.

בעקבות דרישת בית המשפט ולאחר דיונים שנמשכו מספר חודשים, החליטה מועצת העיר בספטמבר 2017 לבטל את ההסכם השני שנחתם עם אורט ישראל ולהחכיר את החלק המערבי למכללה האקדמית. המשמעות הייתה ביצוע הפרדה בין שני הגופים, כאשר לכל אחד יוקצה חלק אחר במתחם. בעירייה נימקו את ההחלטה אז בכך שלמכללה האקדמית חשיבות רבה בחיזוק מעמדה של כרמיאל ומשיכתם לעיר של סטודנטים רבים מכל הצפון. המועצה להשכלה גבוהה מתנה את פעילות המכללה בכך שיהיו לה זכויות על הקרקע ולולא כן, עלולה להחליט על סגירתה. זכויות על הקרקע חשובות גם לחידוש המו״מ עם אוניברסיטת חיפה בנושא שיתוף פעולה עתידי.

היכנסו לכתבות נוספות בפורטל זהר.נט

המכללה האקדמית ואורט ישראל ביקשו מהעירייה לעכב את מימוש ההחלטה וזאת בשל מו״מ שהתנהל ביניהם במשך תקופה ארוכה. לאחרונה התפוצץ המו״מ ללא תוצאות והעירייה נדרשה לפעול. מועצת העיר, החליטה כאמור, לממש את ההחלטה שהתקבלה לפני כשנתיים. המשמעות היא שהמתחם הקיים ישאר ברשות אורט ישראל ואילו המתחם החדש ישמש את המכללה האקדמית – אשר תוכל להקים בו מבנים.

השאלה הנשאלת היא כיצד תגיב אורט ישראל על החלטת העירייה? יש להניח כי בקרוב נשמע על עתירה שהוגשה לבית המשפט במטרה להשיג צו מניעה לביצוע הסכם החכירה. ככל הנראה, טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *