מחדל: בעל עסק שנמלט חייב לתאגיד המים בכרמיאל 700,000 שקל

שתפו

בעל החוב נמלט מהארץ לפני כחצי שנה. בתאגיד עין כרמים מנסים להסביר כיצד תפח החוב לסכום הזה: אנחנו פועלים על פי כללים ועל פי החוק. יש תהליך מאוד מסודר…

מאת גיל דובריש

כיצד יכול לקרות שתאגיד המים ניתק את המים לבעל עסק בכרמיאל, רק אחרי שזה צבר חוב במשך כשנתיים, בגובה אסטרונומי בסך 700,000 שקלים (ובמילים, שבע מאות אלף שקלים)?

הנתון המדהים הזה נחשף בישיבת מועצת העיר, שהתקיימה בתחילת השבוע. מנכ”ל תאגיד המים העירוני עין כרמים עוזי אגוז, סיפר כי התאגיד סיים את שנת 2014 בהפסד של כ-200 אלף שקלים, כאשר נדרש להסביר כיצד הסתיימה השנה במאזן שלילי, וזאת לאחר שנים של רווחים, ציין אגוז כי בתוך ההפסד גלום חוב בגובה 700 אלף שקלים ששייך לבעל עסק לשעבר, אשר הספיק להימלט מהארץ.

מדובר בבעל עסק גדול באזור התעשייה, אשר במשך כשנתיים לא שילם את חשבונות המים שלו. בשלב מסויים, כאשר הצטבר חוב של כ-100 אלף שקלים, התעוררו בתאגיד עין כרמים ושלחו אליו התראה. בהמשך נשלחו התראות נוספות, אולם בעל העסק המשיך בשלו. רק לאחר זמן רב ופניות לבית המשפט, ביתע התאגיד ניתוק של המים בבית העסק. בעל החוב בעצמו נמלט מהארץ כשלפי ההערכות חובותיו לכל הנושים, עומדים על כמה מיליוני שקלים. העסק, אגב ממשיך ומתפקד כיום תחת הנהלה חדשה, ללא קשר לבעלים הקודם.

חבר מועצת העיר מטעם האופוזיציה, רותם בז’רנו, אמר לזהר הצפון כי איננו מבין כיצד איפשר תאגיד המים את היווצרותו של החוב הענק: “זה מחדל. אין לי מושג כמה זמן הצטבר החוב, אבל זה לא משנה. איך אתה כתאגיד הממונה על נושא המים, בכלל מאפשר למישהו להגיע לסכומים כאלה? כבר אחרי סכום של 50 אלף שקלים היו צריכות להידלק נורות אדומות. נניח שכל קוב עולה כ-15 ש”ח, ואני מגזים לדעתי, כדי להגיע לסכומים כאלה יש צורך בצריכה של עשרות אלפי קוב! ולא, לא מדובר בבריכה העירונית. איך עסק צורך כמויות כאלה של מים מתחת לאף של הממונים על הנושא? קרה לי בעבר מקרה עם פיצוץ צינור מים תת-קרקעי בחלק הנמצא מאחורי השעון שלי. אחרי כ-314 קוב מים התגלתה התקלה והתאגיד חייב אותי בסכום של 4600 שקל. הודות לתקנות של משרד הפנים, ניתנה לי אומנם הנחה של 50%, אבל עדיין, אני מספר זאת כדי לסבר את האוזן, כמה מים צריך לבזבז כדי להגיע לסכום מטורף כזה? אני לא מבין כיצד תאגיד המים לא עצר את המחדל הזה בזמן”.

מנכ”ל תאגיד עין כרמים עוזי אגוז, מסר בתגובה: “אנחנו פועלים על פי כללים ועל פי החוק. יש תהליך מאוד מסודר שבו אנחנו מתריעים פעם אחת ואז שוב פעם ושוב פעם, אם זה לא עוזר אנחנו פונים לערוץ של העיקולים ואם אין עיקולים – כמו במקרה הזה שבו לבעל העסק לא היה הכסף הדרוש, פונים לבית המשפט. ביצענו את כל הצעדים הנדרשים, כולל ניתוק המים. זה החל בחוב של כ-100 אלף שקל ונמשך עד שהגענו עד הלום – כשהתברר לנו שהאיש ברח מהארץ לפני כחצי שנה”.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *