טיול מטייל צילום דוברות רשות הטבע והגנים
צילום: דוברות רשות הטבע והגנים

מטיילים בחוה״מ? הנה 6 כללים שחשוב שתדעו

שתפו

פסח וחול המועד הם תקופה אהובה לטיולים לחיק הטבע. אם אתם מתכוונים להצטרף לרבבות המטיילים, כדאי שתהיו מוכנים

מערכת פורטל זהר הצפון

חג הפסח וחול המועד הנלווה אליו הוא מהתקופות הפופולריות ביותר לטיולים בטבע, כאשר רבבות מטיילים מנצלים את אווירת החג, החופש מהעבודה, מזג האוויר הנעים, כדי לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומים וגם ליהנות משלל פעילויות והדרכות המוצעות לקהל הרחב. יחד עם זאת כדי שהטיול יהיה ייזכר כחוויה חיובית וכדי שנחזור הביתה בשלום  חשוב להקפיד על מספר כללים. להלן מספר כללים שריכזה רשות הטבע והגנים למטיילים בטבע.

הכנה מקדימה

אומנם כיף ומרגש לעיתים להיות ספונטני ולרוץ לעבר מסלול טיול בלי הכנה מראש, אבל כדי שנשוב הביתה בשלום  חשוב ביותר לתכנן את המסלול מראש ולהיות בקיאים בפרטיו כגון אורכו, משך הטיול, דרגת קושי ולאיזה סוג מטיילים הוא מותאם, בין אם משפחות וגיל ילדים מסוים ובין אם למטיילים מטיבי לכת ואף מעבר לזה. למידע על המסלולים ניתן להיעזר באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים , בתחנות המידע של רשות הטבע והגנים הפרוסות ברחבי הארץ באזורי הטיול הפופולריים ובמוקד המידע של הרשות שמספרו 3639*

להישאר על המסלול

חשוב להצטייד במפת סימון שבילים מעודכנת, לקרוא את הנחיות השילוט המוצב בשטח בכניסה לשמורה ובתחילת המסלול ולהישמע להנחיות הפקחים בשטח. הישארו בשבילים המסומנים שתוכננו בקפידה ואל תתפתו לחרוג מהם גם אם נראה לכם שיש איזה מוקד עניין או נוף שכדאי לראות או לגלות. הדבר עלול לגרום לאיבוד הדרך, לפגיעה בטבע ולסיכון חייכם.

לטייל רק בשעות האור

הקפידו כי טיול ברגל יתחיל בשעות הבוקר המוקדמות ויסתיים טרם החשכה. ההליכה בשעות החשכה מסוכנת ואסורה בהחלט. ליתר בטחון קחו מרווחי בטיחות בלוחות הזמנים. אם איבדתם את דרככם והלילה קרב, הישארו בקרבת הציר המקורי וצרו קשר טלפוני לסיוע.

הצטיידו בהתאם

קחו עמכם כמות מים מספקת בהתאם לאופי הטיול. בצפון מומלץ לשאת 3 ליטר מים לאדם ובדרום החם יותר מומלץ 5 ליטר לאדם. לצד זה היערכו עם ציוד מתאים : לבוש מתאים ונוח לטיולים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש וגם טלפון נייד עם סוללה טעונה.

עדכנו את מי שצריך בדבר הטיול

מומלץ לעדכן את הקרובים לכם בפרטי המסלול ולהשאיר הודעה בכתב באתרי הרשות או על חלון הרכב בה יפורטו פרטי המטייל, טלפון, המסלול המתוכנן, מספר משתתפים ולוח זמנים. הדבר קריטי ביותר במידה ותלכו לאיבוד או תתעכבו במסלול ושעת החשכה תתקרב.

 שימרו על עצמכם אבל גם על הטבע

הטבע היפה של ישראל הוא של כולנו וחשוב לשמור עליו. הימנעו מלהשאיר לכלוך אחריכם וקחו עמכם שקית אשפה לאיסוף הפסולת במהלך המסלול. פסולת האדם, מעבר לכך שפוגעת בנוף ובצד האסתטי של הטבע, מסוכנת מאוד לבעלי החיים שעלולים להיחנק ממנה ומגבירה גם את הסכנה לשריפות. אל תתקרבו לחיות הבר, גם לא למטרת צילום, ואל תאכילו אותם. מגע זה גורם להסרת הפחד הטבעי של חיות הבר מבני אדם וכתוצאה מכך להתקרבותן לסביבות של בני אדם. קרבה שמסכנת את חיות הבר מובילה בין היתר לסכנת דריסה ותזונה משיירי אשפה שאינה עונה על דרישות התזונה שלהן ומסכנת גם אותנו: מגבירה את הקונפליקט, המטרדים והחיכוך עם בני האדם.

במהלך החג רשות הטבע והגנים תציב עשרות תחנות מידע ברחבי הארץ באזורי הטיול הפופולריים ומעבר להדרכה והכוונת המטיילים תחלק גם שקיות אשפה למטיילים ומדריכי כיס לטיול בטוח. מוזמנים לבוא לבקר.

כתבה מעניינת:

נמל עכו צילום עמוס דדון

זה פה, קרוב: בילוי משפחתי בעכו

שתפוליהנות עם המשפחה בלי להתרחק: העיר עכו מציעה במיוחד למשפחות, קולינריה משובחת, מקומות לינה מתאימים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *