Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1501575382:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 17979
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/07/WhatsApp-Image-2017-07-11-at-11.59.32.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => מיליון ו-200 אלף צפיות ו-900 קליפים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => מיליון
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מיליון
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מיליון ו-200 אלף צפיות ו-900 קליפים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => הטלוויזיה הקהילתית של כרמיאל המתעדת את כרמיאל ואת הכרמיאלים, מציינת 20 שנות פעילות. בערוץ היוטיוב שלה שהחל לפעול לפני כ-6 שנים כבר יש 1.2 מיליוני צפיות והמצלמה עוד נטויה. ראיון עם אשר טאוב, מנהל הטל״ק וממקימיה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 68
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 181
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => מיליון ו-200 אלף צפיות ו-900 קליפים
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => הטלוויזיה הקהילתית של כרמיאל המתעדת את כרמיאל ואת הכרמיאלים, מציינת 20 שנות פעילות. בערוץ היוטיוב שלה שהחל לפעול לפני כ-6 שנים כבר יש 1.2 מיליוני צפיות והמצלמה עוד נטויה. ראיון עם אשר טאוב, מנהל הטל״ק וממקימיה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מיליון
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => מיליון ו-200 אלף צפיות ו-900 קליפים
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מיליון ו-200 אלף צפיות ו-900 קליפים

שתפו

הטלוויזיה הקהילתית של כרמיאל המתעדת את כרמיאל ואת הכרמיאלים, מציינת 20 שנות פעילות. בערוץ היוטיוב שלה שהחל לפעול לפני כ-6 שנים כבר יש 1.2 מיליוני צפיות והמצלמה עוד נטויה. ראיון עם אשר טאוב, מנהל הטל״ק וממקימיה

מאת גיל דובריש

השנה מציינת הטלוויזיה הקהילתית של כרמיאל 20 שנות פעילות. הפרויקט החל בשנת 1997 ביוזמתה של מנכ״לית העירייה דאז חנה קובל ובתמיכתו של ראש העיר עדי אלדר. המטרה הייתה ליצור טלוויזיה מקומית, שתדווח לתושבים ועל-ידי התושבים במסגרת הערוץ הקהילתי של גוונים בכבלים (לימים הוט). העירייה השיגה את הציוד הנדרש, כגון מצלמות וידיאו, מערכות תאורה, מיקרופונים, סוללות, חצובות וקיימה קורס מיוחד במתנ״ס מגדים, בו השתתפו בין השאר העיתונאי אשר טאוב. לאחר הקורס הצטרף טאוב לצוות הטל״ק.

״עד אז לא הכרתי את תחום הטלוויזיה, לפני כן עסקתי בעיתונות כתובה וברדיו, עבדתי תקופת מה ככתב בקול ישראל״ מספר טאוב. ״הייתה התרגשות, תחושה של משהו חדש באוויר. התלהבתי מאוד מהמדיה החדשה, שרון בראון שהיה אז עורך בגוונים טלוויזיה בכבלים, הנחה והדריך אותנו. הוא ידע לערוך ולביים ולמדתי ממנו המון באותה תקופה״.

– אתה זוכר את הצילומים הראשונים?

״בוודאי. לפני הכל, פרסמנו בעיתונים המקומיים מודעות דרושים לצלמי וידאו בהתנדבות וקיימנו אודישנים בכיתת מגמת התקשורת בביה״ס אורט מגדים, בשיתוף המורה לתקשורת ג׳קי ברמן. היו לנו כ-50 פניות, בעיקר של תלמידי המגמה. בהתחלה הכנו מגזין חודשי באורך של כחצי שעה. המגזין הראשון כלל קטעים מבויימים ומתוסרטים, מעין מערכונים שהציגו תלמידי מגמת התקשורת. מיד לאחר מכן עזב שרון בראון ונשארנו אני וצוות שמורכב בעיקר מהתלמידים שקיבלנו. הפכתי להיות מנהל הטל״ק, העורך, הבמאי הראשי, הכל… הרגשתי שנזרקתי למים העמוקים והאמת? זה היה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לי״.

״עם הזמן פרשו אנשי צוות והגיעו חדשים במקומם, אבל נותר בסיס מוצק שכלל את טמיר אבידור, מיטל בן יהודה, אשר דהן ועוד. למרות הקושי המשכנו להפיק תוכניות מצולמות מדי חודש, למדנו תוך כדי ניסוי וטעיה והשתפרנו עם השנים. לא היה לנו ציוד עריכה משלנו, בהתחלה באורט מגדים נידבו את הציוד אבל ככל שהתפתחנו עלו הדרישות ונאלצנו למצוא מקום חלופי. עברתי לערוך באולפן שהמתנ״ס שכר עבורנו בקיבוץ רמת יוחנן וכך זה נמשך במשך כשנה. במהלך העבודה הגענו למסקנה שאין צורך בצוות גדול מדי כי זה סירבל את העבודה ואפשר להסתפק בי, בצלם ובאיש סאונד. אחרי כשנתיים כבר התחלנו לעשות טלוויזיה מקצועית לכל דבר. לאחר שרכשנו ציוד עריכה פתחנו חדר עריכה במקלט שבמתנ״ס אילנות״.

בשלב מסויים החל צוות הטל״ק לעבוד בשיתוף חדשות ערוץ 2 וצילם עבור מהדורת החדשות אירועים בכרמיאל ובאזור, כגון תאונות, מקרי רצח ועוד. גולת הכותרת של שיתוף הפעולה הזה, הייתה מלחמת לבנון השניה בקיץ 2006. אשר טאוב משחזר: ״אני והצלם דאז, דניאל טרנובן, התבקשנו ע״י חדשות הערוץ השני, לתעד את נפילות הטילים בגליל המערבי ושימשנו כחוד החנית של צוותי החדשות. בזכות צוות הטל״ק כל פגיעה בכרמיאל תועדה והועברה מיד לשידור בערוץ השני. כרמיאל הייתה באותם ימים בכותרות לא פחות מנהריה וצפת – וזה בזכותנו. התרוצצנו בלי חשש בין הנפילות, האזעקות, הטילים שרקו מעלינו ואנחנו היינו בשלנו, רצים בין אתרי הנפילות. פעם אחת הגענו לכפר דיר אל אסד ישר אחרי שטיל פגע והרג שני צעירים מקומיים. לא אשכח לעולם מה שראיתי שם, המשטרה הסירה אחריות מאיתנו, נכנסנו לכפר לבדנו, עמדנו ברחוב הראשי ושם ראיתי מחזות מזעזעים ונוראיים כפי שלא ראיתי מעולם, מראות שנאלצנו לצנזר בטלוויזיה. הפכנו להיות רובוטים״.

אשר טאוב והמצלמה. מתעדים מהשטח

בעקבות מלחמת לבנון השניה יצרה הטלוויזיה הקהילתית סרטון על המלחמה. טאוב מספר כי ״הרגשתי שנחה עלי רוח ותוך 10 דקות כתבתי טקסט ובתוך ימים ספורים ערכנו אני ואיילה חודרה, ששימשה כעורכת באותה תקופה, את הסרטון בעברית ובאנגלית עם קריינות של מירי פרג׳יאן ז״ל. הסרטון הופץ באמצעות תקליטורים ועשה הרבה מאוד רעש בארץ ובעולם. על-פי דברי גורמים בכירים בעירייה הודות להפצת הסרטון הועברו לכרמיאל תרומות בסך למעלה ממיליון וחצי דולר״.

לפני כשש שנים החל עידן חדש בטלוויזיה הקהילתית, עם פתיחת ערוץ יוטיוב עצמאי בשם ktvzzz. מאז ועד היום גרפו כ-900 סרטונים שהועלו אליו – כולם בנושא כרמיאל ותושבי כרמיאל, כ-1.2 מיליון צפיות מצטברות מהארץ מכל העולם.

– איך היוטיוב שינה את שיטת העבודה שלכם?

״הכל נעשה מיידי וזריז. צילומי אירוע ביום ראשון, עולים ליוטיוב כבר ביום שני ואפילו לפני. למשל בטקס ערב יום הזיכרון, תוך שעה – שעתיים כבר ניתן למצוא את הסרטון בערוץ שלנו. היום גם הציוד שונה, בנוסף למצלמות יש סמאטרפונים שיכולים לתעד באיכות גבוהה. כיום אין מגזין משודר כי בעקבות ההצלחה של היוטיוב הבנו שאין צורך בהכנת תוכנית חודשית. עם זאת, לבקשת ציבור גדול ורחב, אני מאמין שנחזור להפיק ולשדר תוכניות בערוץ הקהילתי״.

טאוב אומר כי הטלוויזיה הקהילתית הפכה למעשה לארכיון המצולם החשוב ביותר שיש בכרמיאל. ״אנחנו נמצאים בשלבי גיבוי של החומרים הקיימים ברשותנו. לצערי הרב בשל רשלנות שלא אכנס לפרטיה ובלי שזה יהיה תלוי בנו, נעלם, נמחק, נזרק כל הארכיון שכלל קטעים מצולמים משנת 1997, למעשה כל החומר עד לפני 6 שנים״.

– האם בעידן הרשתות החברתיות, יש מקום בקהילה לטל״ק?

״הכוכבים בטל״ק הם תושבי העיר, כל אחד הופך להיות כוכב, אנחנו מתעדים אירועים רבים וסיפורים מיוחדים ואנשים מיוחדים, אין מדיה אחרת שעושה זאת. אני רואה את הטל״ק והארכיון שלנו כחלק בלתי נפרד מההיסטוריה והתרבות המקומיים״.

– לאן מועדות פני הטלוויזיה הקהילתית בעוד 20 שנה?

״אנחנו על הזמן מתחדשים ומחדשים, לדעתי הטל״ק תהיה משמעותית הרבה יותר, למשל עם שידורים חיים, חדשות מקומיות שישודרו מדי יום היישר אל הסמארטפונים והמחשבים של התושבים. אני רואה את זה רוקם עור וגידים כבר בתקופה הקרובה. כבר עכשיו אני עושה ניסויים עם שידורים ישירים ברשת הפייסבוק והם די מצליחים. פרנסי העיר בהווה ובעתיד חיייבים להבין שזהו המכשיר החשוב ביותר היום שיש להעברת מידע מיידי בין הרשות לתושב ולהפך, בימים כשגרה ובימי חירום״.

גילוי נאות: אשי טאוב הוא חבר מערכת זהר הצפון

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *