מים עכורים בכרמיאל: מקורות מכחישה שהוסיפה מים מותפלים

שתפו

חלם זה כאן: חברת מקורות טוענת כי אינה אחראית למים העכורים בשבוע האחרון בכרמיאל, אבל בתאגיד המים טוענים שמקורות הודיעה כבר לפני חודש על שינוי תמהיל המים

מאת גיל דובריש

חלמאות לשמה בפרשת המים העכורים בברזים שמסעירה את העיר בימים האחרונים. חברת מקורות מכחישה כי החלה בשילוב מי ים מותפלים במערכת אספקת המים של כרמיאל, למרות שבתאגיד עין כרמים מציגים הודעה ששלחה החברה בנושא כבר בתחילת החודש שעבר.

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר בלעדית בפורטל זהר הצפון, דיווחו לנו עשרות תושבים מודאגים, כי המים בברזים שלהם עכורים ובעלי ריח וטעם רעים. רבים סיפרו כי המים הזורמים בברזים נראים לבנבנים ואף מותירים קרום לבן.

מנכ״ל תאגיד המים עין כרמים, עוזי אגוז הרגיע ואמר בתגובה כי המים ראויים לשתיה. הוא סיפר כי חברת מקורות שלחה כבר לפני חודש הודעה בכתב, על כך שהיא משנה בימים אלה את התמהיל של המים ומתכוונת לשלב מי ים מותפלים במערכת האספקה העירונית. ״בגלל השינוי נכנס אוויר לקו המים והוא זה שגורם לצבע המים להלבין״, הסביר אגוז. ״זו תופעה ידועה ואינה מסוכנת לציבור. אנחנו לא מסתפקים בכך, הטלתי על הדוגם שלנו לצאת לנקודת החיבור של מקורות בגבעת רם, מתחת להר כרמי, על מנת לבדוק את איכות המים.

למרות דבריו של מנכ״ל תאגיד עין כרמים, הכחישה חברת מקורות כי ביצעה שינוי כלשהו בתמהיל המים. בהודעה רשמית שנמסרה לנו בצהריים (שלישי) נאמר: ״עד היום לא היה שינוי בתמהיל המים ובמקורות המים. בקרוב צפויה להתקיים פגישה עם התאגיד, נעדכן אחרי הפגישה״. בבירור נוסף התברר כי שילוב מי ים מותפלים במערכת האספקה בכרמיאל צפוי רק בעוד כשבועיים, החל מ-23 בנובמבר. 

באתר האינטרנט של תאגיד עין כרמים מופיעה הודעה רשמית מטעם חברת מקורות, לפיה ישולבו מים ממערכת האספקה הארצית (המוביל הארצי) במערכת אספקת המים בכרמיאל ובמקומות נוספים החל מחודש נובמבר ועד לחודש מאי 2017. בהודעה נכתב מפורשות כי ״בגלל השינוי במקורות המים, יתכן ויורגש שינוי כלשהו בטעם המים אליו הייתם רגילים עד כה״. עוד נמסר בהודעה, כי ״חלקם היחסי של המים מהמערכת הארצית במים המסופקים לשתיה, לעומת מי הקידוחים עליהם מתבססת האספקה כעת, ישתנה מעת לעת בהתאם לצרכי התפעול של מערכות אספקת המים״. כאמור, הצעד הזה טרם התבצע ואין לו קשר עם המים העכורים בברזים שלכם.

מהתאגיד נמסר כי תוצאות דגימות המים נמצאו תקינות בבדיקות המעבדה של משרד הבריאות. טבלת ההשוואה של איכות המים למים מותפלים נמצאת באתר התאגיד.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *