Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1613381974:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 41820
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 240
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מי יעזור לה? נכה והומלסית | היכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => נכה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מי יעזור לה? נכה מתגוררת על הספסלים בכרמיאל | הומלסים בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי שנקלעה לחובות ענק חייה של רקפת (57) קרסו והיא עזבה את הבית: ״האם זה הגיוני שבישראל 2020 אישה חולה ונכה בגילי תישן ברחוב בלי שיימצא לה פיתרון?״
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 54
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1195
        )

)
רקפת הומלסית כרמיאל
רקפת. צילום: גיל דובריש

מי יעזור לה? נכה מתגוררת על הספסלים בכרמיאל

שתפו

אחרי שנקלעה לחובות ענק חייה של רקפת (57) קרסו והיא עזבה את הבית: ״האם זה הגיוני שבישראל 2020 אישה חולה ונכה בגילי תישן ברחוב בלי שיימצא לה פיתרון?״

מאת גיל דובריש

נכה בת 57 מכרמיאל ישנה בשבוע האחרון על ספסלים תחת כיפת השמיים וזועקת לעזרה. ״אני בדיכאון, המצב שלי מחמיר וכבר ניסיתי להתאבד פעם אחת״ היא אומרת בשיחה איתנו.

סיפור של האישה, רקפת (שמה המלא שמור במערכת) מורכב ומסובך. לאחר שלטענתה נקלעה לחובות כספיים כבדים הגיעה למסקנה שהזוגיות שלה הגיעה לסוף דרכה, ויום אחד, אחרי 32 שנים של חיים משותפים פשוט עזבה את הבית. ״לא יכולתי לשאת יותר את המצב הקיים״ היא אומרת. ״הייתי נשואה באושר במשך שלושה עשורים אבל אז כל מה שבנינו ביחד קרס לנו מול העיניים״.

רקפת, החולה בסוכרת ופיברומיאלגיה, משתכרת מקיצבת נכות של 2200 שקלים וממשכורתו של בעלה. בשנים האחרונות נקלעו השניים , לטענתה, בגלל תמימות, לחובות של מאות אלפי שקלים. לפני כשלוש שנים אימצה רקפת אח ואחות חסרי הורים, בשנות העשרים לחייהם, סייעה להם בכל הנדרש ואף אימצה אותם לא רשמית כילדיה החורגים לכל דבר. לדבריה ״היה בינינו אמון מוחלט, לא היה לי מושג שהדבר הזה יביא לנפילתנו. הבחור הצעיר ניהל עבורנו את חשבון הבנק, הבטיח שיסדר את העניינים הכספיים אבל כל חסכונותינו התרוקנו. כשגיליתי שאנחנו בחובות, ניתקתי מיד את הקשר עם השניים, אבל זה היה מאוחר מדי. נאלצנו למכור את הבית שלנו בקצת יותר ממיליון שקל ובסכום הזה כיסינו את המשכנתא ואת כל החובות שהצטברו בסך כ-300,000 שקלים. למעשה נשארנו חסרי כל, ללא בית וללא כסף. אחרי יותר מ-30 שנה שהיה בבעלותנו בית, פתאום מצאנו את עצמנו מתגוררים בשכירות״.

גם זה יכול לעניין אתכם בפורטל:

רקפת חושפת כי המצב הקשה אליו נקלעה ביחד עם בעלה, גרם למשבר קשה בחייה האישיים. ״נכנסתי לדיכאון, רגשית אני פשוט הרוסה. לא הצלחתי להמשיך בחיי ולפני כמה שבועות אף ניסיתי לשים קץ לחיי״.

בשבוע שעבר היא החליטה לעזוב את הבית. ״אין כאן אשמים, יש פה שני אנשים שחלקו את חייהם ביחד במשך יותר מ-30 שנה והיום כבר לא מסוגלים לעשות זאת״ היא אומרת. ״אז פשוט קמתי ויצאתי מהבית, אני רואה בזה חלק מהתהליך שאני צריכה לעבור. גם הילדים שלנו חושבים שזה היה הצעד הנכון והמתבקש למען הבריאות הנפשית של כולנו״.

בימים האחרונים רקפת מתגוררת על ספסלים ברחובות כרמיאל. לטענתה, למרות שיש לה 4 ילדים גדולים אין באפשרותם לעזור. ״שניים מהילדים שלי לא עובדים כבר חודשים ארוכים בגלל הקורונה, הם מתגוררים בדירות חדר קטנות. בת אחת מתגוררת בקומונה והבת הקטנה מתגוררת איתנו בבית״ היא מספרת. ״אחותי שמתגוררת בכרמיאל עוזרת לי כמה שאפשר, אבל גם לה אין מקום להלין אותי, היא מתגוררת עם משפחתה בבית של שני חדרים וסלון. אין לאף אחד מקום להלין אותי בביתו, אני מסתובבת עם תחושת אשמה ובושה, בלי בית, ישנה על ספסל, רועדת מפחד שלא יעשו לי משהו. האם זה הגיוני שבישראל 2020 אישה חולה ונכה בגילי תישן ברחוב בלי שיימצא לה פיתרון?״

לדברי רקפת, במהלך השבוע שבו היא לנה תחת כיפת השמיים באזור רחובות צה״ל והגליל, אף גורם רשמי לא הגיע לבקר ולבדוק את מצבה. היא מספרת: ״הסיפור שלי ידוע לרווחה כבר כמה חודשים, מאז שפניתי לקבלת טיפול פסיכולוגי. רק אחרי שפירסמו עליי בפייסבוק התקשרו אלי מהרווחה כדי לשאול למצבי. הציעו לי כמה אפשרויות: ללון סוף שבוע במלונית, להתגורר בהוסטל בתשלום או לממן שכר דירה עבור חודשיים. אף אחת מההצעות האלה אינן פתרונות של ממש. אין לי אפשרות לממן בתשלום שכר דירה כי לא ישאר לי כסף לתרופות ומחיה. בנוסף עקב מצבי הרפואי ובגלל הקורונה, אינני יכולה לשהות ליד זרים״ היא מסבירה מדוע השיבה בשלילה.

– מה ציפית שיקרה כשיצאת לישון ברחוב?

״קיוויתי שיעזרו לי בפתרון זמני, אפילו שיתנו לי חדר כלשהו. חשבתי שיש יחידות דיור לאנשים מסכנים שנמצאים במשבר. אבל זה לא קרה עד עכשיו״.

מהעירייה נמסר בתשובה לפנייתנו בעניינה של רקפת: ״הנושא מטופל ע"י גורמי הרווחה ובני המשפחה שלה המתגוררים בכרמיאל״.

כתבה מעניינת:

תרומה לבסיסי צה"ל, מפעילויות משטרת כרמיאל בקהילה. צילום דוברות משטרת ישראל

כבוד: משטרת כרמיאל שנייה בארץ בפעילות קהילתית

שתפומאת גיל דובריש כבוד! תחנת משטרת כרמיאל זכתה במקום השני לשנת 2024 במעורבות קהילתית, מבין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *