Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => תמונת ארכיון
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => גיל דובריש
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [catcolor] => Array
        (
            [0] => #000
        )

    [_catcolor] => Array
        (
            [0] => field_5301f6811eafe
        )

    [catimage] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_catimage] => Array
        (
            [0] => field_53034084449ad
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ממצאים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעקבות הבדיקה נמצאו ליקויים רבים בפינה שהוקמה ע”י כפר הילדים ונקבע כי אינה עומדת בסטנדרטים הדרושים. ניהול המקום הועבר לידי העירייה. עיריית כרמיאל: בעת הביקורת פינת החי היתה תחת אחריות כפר הילדים. מנהל כפר הילדים רפי אטיאס: במשך שנים שמחנו לפתוח את המקום ללא תשלום לכלל הציבור, נרצה להמשיך בשיתוף פעולה עם העירייה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 79
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 1437
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1334
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/11/ZVI_6495.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => בעקבות הבדיקה נמצאו ליקויים רבים בפינה שהוקמה ע”י כפר הילדים ונקבע כי אינה עומדת בסטנדרטים הדרושים. ניהול המקום הועבר לידי העירייה. עיריית כרמיאל: בעת הביקורת פינת החי היתה תחת אחריות כפר הילדים. מנהל כפר הילדים רפי אטיאס: במשך שנים שמחנו לפתוח את המקום ללא תשלום לכלל הציבור, נרצה להמשיך בשיתוף פעולה עם העירייה
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ממצאים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

ממצאים חמורים בביקורת של רשות הטבע והגנים בפינת החי

שתפו

בעקבות הבדיקה נמצאו ליקויים רבים בפינה שהוקמה ע”י כפר הילדים ונקבע כי אינה עומדת בסטנדרטים הדרושים. ניהול המקום הועבר לידי העירייה. עיריית כרמיאל: בעת הביקורת פינת החי היתה תחת אחריות כפר הילדים. מנהל כפר הילדים רפי אטיאס: במשך שנים שמחנו לפתוח את המקום ללא תשלום לכלל הציבור, נרצה להמשיך בשיתוף פעולה עם העירייה

האם פינת החי בכפר הילדים עומדת בפני סגירה? ממצאים חמורים שנתגלו בביקורת שנערכה בקיץ ע”י משרד החקלאות, משרד החינוך ורשות הטבע והגנים, גרמו לסגירת חלקים גדולים מהמתחם ומסירת בעלי החיים לגנים מסודרים. עבור תושבים רבים בכרמיאל, מדובר באכזבה קשה, שכן רבים מהם נהגו לבקר במקום באופן קבוע בימי שבת, ביחד עם הילדים.

פינת החי הוקמה ביוזמת הנהלת כפר הילדים לפני כעשרים שנה, על מנת לתת לחניכים המתגוררים בכפר, רובם ילדים בעלי רקע של מצוקה רווחתית, מעין סוג של טיפול תרפי באמצעות טיפול שוטף בבעלי חיים. החניכים המתגוררים בכפר בהתנדבות. הילדים היו שותפים מלאים לטיפוח הפינה, ביצעו תורנויות במקום וטיפלו בבעלי חיים כחלק מהפעילות החינוכית בכפר. עם השנים גדלה פינת החי גדלה והתפתחה, בעלי חיים חדשים נוספו בתרומה מגורמים שונים, בהם למשל קופים שנמסרו אחרי שחוו ניסויים רפואיים באחד מבתי החולים בצפון. בשיאה הכילה הפינה מגוון גדול של בע”ח: גמל, סוסים, חמור, יענים, קופים, שרקנים, פסיונים, דביבונים, ארנבונים, עז, ראם, יעלים, צבאים, תרנגולות, אווזים, ברווזים ולטאות.

בשל העובדה שאין גן חיות בכל האזור (הקרוב ביותר נמצא בחי פארק בקריות), הפינה הפכה עד מהרה לאטרקציה עבור תושבי כרמיאל, אשר נהגו להגיע בעיקר בשבתות כדי ליהנות ממנה. כמו כן, הרבו לבקר בפינה ילדי הגנים ובתי הספר, דבר שתרם לחיזוק הקשר החיובי בין ילדי הכפר לבין ילדי כרמיאל. פינת החי הצמודה לחווה החקלאית בכרמיאל, שימשה מקום למפגש נוסף לכל ילדי כיתות ה’-ו’ מבתי הספר בכרמיאל.

אלא שבשבועות האחרונים הכל התפרק. אחת האטרקציות הגדולות והבולטות בעיר נמצאת במצב עגום וריקה כמעט לגמרי מבעלי חיים. במתחם נותרו בעיקר כמה בעלי כנף, כל שאר בעלי החיים נמסרו. תושבים שביקרו במקום לאחרונה, התאכזבו לגלות שהמקום שומם כמעט לגמרי. אחד המבקרים הקבועים סיפר לנו: “באחת השבתות הגענו לפינת החי עם הילדים, כבר היינו שם בעבר ואהבנו מאוד את המקום. אך לצערנו הרב, הפעם גילינו שהמתחם ריק למדי, נותרו בעיקר עופות ואין זכר לשאר בעלי החיים. כששאלנו אנשים מה קרה, לא קיבלנו תשובה ברורה, רק שהיו כמה בעלי חיים שעזבו. חבל מאוד ומאכזב לראות את פינת החי מיתדרדרת למצב הזה, היה כאן פרויקט יפה מאוד שמשך המון משפחות, ועכשיו אין כמעט כלום. מבחינתי, אין טעם לחזור לכאן שוב”.

בעקבות תחקיר שערכנו התבררה הסיבה לכל העניין. מסתבר כי לפני כחודשיים לערך, נערכה ביקורת במקום מטעם משרד החקלאות, משרד החינוך ורשות הטבע והגנים. בעקבות הבדיקה, נמצאו ממצאים קשים מאוד עד כדי חמורים, הנוגעים לאופן החזקתם של בעלי החיים בפינת החי ונמצא כי ניהול המקום אינו עומד בסטנדרטים המחמירים הנדרשים מכל פינת חי או גן חיות. בתוך זמן קצר נמסרו בעלי החיים הגדולים לפינות חי וגני חיות אחרים ברחבי הארץ. בשבועות האחרונים המקום פועל בצורה מצומצמת מאוד כאשר גם מי שניהל את הפינה בשנים האחרונות אינו יודע בוודאות מה יעלה בגורלו.

גורמים בעירייה ציינו כי להנהלת כפר הילדים אין יכולת להמשיך ולנהל את פינת החי ודרשו להעביר את ניהול המתחם לידיים עירוניות. גורמים המקורבים להנהלת כפר הילדים התאכזבו לשמוע ביקורת במסדרונות העירייה על תפקודה של ההנהלה. “עשו עליהום על הנהלת הכפר” אמר לנו אחד המקורות. “סיפרו שהייתה התעללות בבעלי חיים, זו האשמה מעוותת ורחוקה מהמציאות. מי שהקים את הפינה הייתה הנהלת כפר הילדים, היא נועדה לתת לילדים מענה טיפולי ולא הייתה שום כוונה להפוך אותה לגן חיות. במשך שנים המקום פעל היטב עד שהוחלט לבצע ביקורת… התברר שבמשך השנים הסטדרטים לניהול פינת חי הוחמרו והדרישות הפכו לבלתי אפשריות, כמו גן חיות לכל דבר. בתנאים הקיימים אי אפשר להחזיק עוד בבעלי החיים”.

בעקבות הממצאים, ביקשו בכפר הילדים להמשיך לנהל את פינת החי, אך ראש העיר התערב בעניין ודרש להעביר את כל סמכויות הניהול במקום לידי העירייה. לפני כשבוע ביקר בכפר הילדים מנכ”ל המפעל להכשרת ילדי ישראל, האחראית על ניהול הכפר והודיע להנהלה המקומית כי סוכם שמלוא סמכויות הניהול של פינת החי יועברו לידי העירייה. השאלה הנשאלת כעת היא מה יעלה בגורל המתחם, האם יתאושש מהמהלומה שניחתה עליו או שייסגר בקול ענות חלושה.

מנהל כפר הילדים, רפי אטיאס, ביקש לציין בתגובה, כי “הדאגה המרכזית שלנו היא לילדי כפר הילדים. הרעיון היה להקים פינה טיפולית למען הילדים. במשך שנים רבות שמחנו להרחיב את המקום ולפתוח אותו למען כלל ציבור המבקרים, גייסנו כספים ומזון ותמיד הקפדנו שלא לגבות תשלום בכניסה. אנחנו שמחים שהמקום יהפוך למתחם עירוני ונרצה לשתף פעולה ככל שנתבקש ולהמשיך לשלב את הילדים בפעילות השוטפת במקום. לדעתי, אם אכן יידעו להשקיע במקום ולפתחו, הוא יוכל לשרת היטב את כלל הציבור ולהוות אטרקציה למשפחות רבות”.

דוברת עיריית כרמיאל לביאה שלו-פישר מסרה כי “בביקורת שנערכה במקום לפני כחודשיים, על ידי הגורמים המוסמכים לנושא פינות חי במשרד החינוך וברשות להגנת הטבע, נמצאו ממצאים חמורים על אופן הטיפול בבעלי החיים. יש לציין שבעת הביקורת, פינת החי היתה תחת אחריות כפר הילדים. ברגע שממצאים אלו הובאו לידיעת ראש העיר, הוא החליט להעביר את הטיפול, באופן מיידי, לידי העירייה. מאותו רגע מטפלת פינת החי, מנהלת מחלקת גנים ונוף של העירייה”.

כתבה מעניינת:

שביל אופניים כרמיאל חברת נתיבי ישראל

תוותרו על הרכב? שביל האופניים החדש של כרמיאל

שתפובימים אלו הסתיימה סלילת שביל אופניים בעיר בהשקעה של כ-3 מיליון ש"ח, פרויקט שהובילו משרד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *