תאונה קטלנית כרמיאלי נהרג דרומית לגשר מוטה 2018-10

מסוכן יותר בכביש: עלייה במספר הנפגעים בתאונות

שתפו

בשנה החולפת נפגעו 134 בני אדם בתאונות בתוך העיר, לעומת 118 בשנת 2018, עלייה של 13.5%. מנכ״ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: ״חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים״

מאת גיל דובריש

עלייה מדאיגה של 13.5% במספר הנפגעים בתאונות דרכים בכרמיאל בשנת 2019. כך עולה מפרסום שיעור הנפגעים לשנה החולפת בידי עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשנת 2019 נפגעו בכרמיאל 134 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 118 נפגעים בשנת 2018. מתוך הנפגעים חמישה בני אדם נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק אומר כי ״שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך… הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *