Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1622111365:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 43324
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מסכמים את 2020 | תיכנסו לכתבה
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל |
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => 2020
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% מסכמים את 2020 | סיכום שנת הקורונה בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => איך אפשר לסכם שנה כזו, כמו 2020? שנה שלא עמדה בציפיות המוקדמות שלה, שעשתה לנו כאוס בבריאות ובפרנסה, ששינתה את כל מה שהכרנו עד עכשיו.
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 60
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 398
        )

)
2020 סיכום שנה
2020 סיכום שנה

מסכמים את 2020

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

איך אפשר לסכם שנה כזו, כמו 2020? שנה שלא עמדה בציפיות המוקדמות שלה, שעשתה לנו כאוס בבריאות ובפרנסה, ששינתה את כל מה שהכרנו עד עכשיו. ללא ספק השנה הכי מוזרה שהייתה כאן ב-30-40 השנים האחרונות (וכנראה שאפילו יותר, אבל מי זוכר).

מה היו סיפורי השנה החולפת? נכנסנו ״לחפור״ בפורטל זהר.נט כדי לגלות מה היו הכתבות הנקראות ביותר של 2020. זה מה שעניין אתכם השנה.

ינואר

לפני הקורונה: חשש לחצבת

ביום הראשון של השנה החדשה, יותר מחודש לפני שהחלו לדבר על הקורונה בארץ, נבהלו בכרמיאל מהחצבת. בעקבות חשש שאנשים נחשפו לחולים מאומתים בחצבת הודיע משרד הבריאות כי מבקרים שהיו במרפאת חבצלת של שירותי בריאות כללית בכרמיאל מתבקשים לפנות מיידית לברר את הצורך בחיסון.

חשד לרצח בכרמיאל

דינה זלוטניק תושבת כרמיאל, בת 30, נעצרה בחשד לרצח חברתה שושנה מנשירוב.
החשודה וקורבן הרצח בילו יחדיו בלילה בדירת המנוחה ברחוב הגליל 9 בעיר. בשלב מסויים פרץ ביניהן ויכוח שהסתיים במוות.
זלוטניק סיפרה לחוקרים כי הסיבה לוויכוח היה התקף קנאה אלים של חברתה, אשר לא ראתה בעין יפה שיחת טלפון שניהלה עם ידיד משותף. לדבר זלוטניק היא נאלצה להגן על עצמה בכוח וכך מצאה חברתה את מותה. המשטרה הגישה כתב אישום נגד זלוטניק.

דירה רחוב הגליל רצח צילום זקא כרמיאל
זירת הרצח ברחוב הגליל. צילום: זק״א כרמיאל

הלב הרחב של אביגיל נדם לנצח

סוף עצוב וטרגי למאבק הממושך והקשה. אביגיל (אסיה) אגרקוב (32) מכרמיאל הלכה לעולמה לאחר שנלחמה תקופה ארוכה נגד סרטן אלים במיוחד. אביגיל ז״ל השאירה אחריה בעל, ולדימיר, ושלושה ילדים, בני 3.5 עד 13.

פברואר

בהלת הקורונה

הפעם הראשונה שהזכרנו את המילה ״קורונה״ בהקשר של כרמיאל היה ב-9.2 השנה. תושב כרמיאל (39) פונה ממרפאת הכללית בקניון לב כרמיאל למרכז הרפואי לגליל, בחשד כי עם שובו מסין נדבק בקורונה. לאחר מכן שוחרר. הפניקה ברשתות החברתיות הייתה גדולה בעקבות פרסום תמונות של הצוות הרפואי אשר הגיע למרפאה עם חליפות הגנה ומסכות כדי לפנות את האיש לבית החולים. אוי, כמה שלא ידענו אז דבר על הקורונה…לקראת סוף פברואר כבר נדרשו הכרמיאלים שחזרו מחו״ל להיכנס לבידוד ביתי.

חשד קורונה כרמיאל צילום: פרטי, בכפוף לסעיף 27א׳ בחוק זכויות היוצרים
תמונת השנה: צוות רפואי מוקפץ עם חליפות מיגון כדי לבדוק חשד אפשרי לחולה קורונה. צילום: פרטי, בכפוף לסעיף 27א׳ בחוק זכויות היוצרים

נפטר אפרים גולומבק

אפרים גולומבק, מוותיקי כרמיאל, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היה בן 75 במותו.
גולומבק יליד אורוגוואי, היה מורה בהכשרתו. עלה ארצה בתחילת שנות השבעים וקבע כאן את ביתו יחד עם שרית רעייתו. אפרים ז״ל היה פעיל חברתי וקהילתי, חבר מועצת העיר, שותף מרכזי בפעילות קהילת יוצאי דרום אמריקה בכרמיאל ומורה בהתנדבות ספרדית במועדון הגימלאים.

מרץ

הילדים חזרו הביתה מפרו

בימים ימי הפניקה של תחילת הקורונה: במבצע אווירי מורכב של ממשלת ישראל הוחזרו הביתה בטיסה מאות ישראלים וביניהם שלושה כרמיאלים שנתקעו במהלך טיול בדרום אמריקה, בלי יכולת לשוב לארץ – לאחר שכל הטיסות לארת בוטלו.
ביוזמתו של ראש העיר משה קונינסקי, הועמדה דירה בעיר שבה שהו בבידוד 3 הצעירים שחזרו מפרו.

חולת הקורונה הראשונה

כשיש למעלה מ-100 חיוביים לקורונה בכרמיאל, קצת מוזר להיזכר בחולת הקורונה הראשונה מהעיר. ב-14 במרץ הובאה למרכז הרפואי זיו בצפת אישה בת 30 מכרמיאל, עם תסמינים חיובים לקורונה. האישה הוכנסה לאשפוז במחלקה הייעודית לחולי קורונה, מצבה הוגדר קל והיא שוחררה לאחר כמה ימים.

אפריל

סוף עידן: רינה גרינברג פרשה

סוף עידן בכרמיאל: בגיל 71, רינה גרינברג, ממלאת מקום ראש העיר עדי אלדר וסגניתו במשך שנים רבות, פרשה מהחיים הציבוריים והפוליטיים אחרי למעלה מ-30 שנות עשייה.
גרינברג הייתה פעילה מרכזית בתחום הקליטה בתקופת גל העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר. משנת 1994 כיהנה כסגנית ראש העיר. פעמיים התמודדה והפסידה בבחירות לראשות העיר, ב-2008 נגד אלדר וב-2018 נגד קונינסקי.

רינה גרינברג יחצ 2018
רינה גרינברג. צילום יח״צ

הדלקת המשואות עם קצינות מכרמיאל

ערב יום העצמאות, היתה לכרמיאלים סיבה כפולה ומכופלת לגאווה, כאשר בטקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל הופיעו לצד המכובדים שהוזמנו להדליק את המשואות שתי קצינות צה"ל מכרמיאל, גיל נסימי ונטע אמזלג.

שיא הגל הראשון

בתאריך 16.4, שיאו של הגל הראשון בעיר דיווחנו על שיא במספר החיוביים לקורונה בכרמיאל – 36 תושבים. באותו שלב, 9 חולים הוגדרו כמלחימים. הסגר היה אז בעיצומו לאחר פסח שנחגג על-ידי המשפחות הגרעיניות בבתים.

מאי

ו…הקורונה חזרה

בסוף חודש מאי, אחרי תקופה ארוכה שבה לא התגלו מקרי קורונה חדשים בכרמיאל, דיווח משרד הבריאות על גילוי חולה מאומת ופעיל תושב העיר.

החברה הכרמיאלית שוויתרה על חוב

אדם שהתאלמן מאשתו עקב מחלת הקורונה פנה לחברת טרילידור מכרמיאל בטענה שאיננו יכול לעמוד בתשלומים על הזמנת סורגים ביתיים אותה ביצע וביקש דחייה.  החברה במחווה מרגשת, הודיעה כי היא מוותרת על התשלום כולו וסיפקה את המוצרים ללא כל עלות, כולל התקנה על חשבונה.

יוני

מימדי האבטלה

בחודש יוני דיווחנו על מימדי האבטלה בכרמיאל, התברר כי 6155 כרמיאלים נרשמו במהלך חודש אפריל (לקח לשירות התעסוקה זמן רב לעדכן אלת הנתונים) בשירות התעסוקה – 23.5% מכלל כוח העבודה בעיר, שיא שלא היה כמותו מאז היווסדה של כרמיאל בהמשך דיווחנו כי מספר דורשי העבודה אחרי הסגר ירד ל-4615 איש, עדיין מספר גבוה מאוד ביחס לתקופות שגרה.
משבר הקורונה הביא לסגירת חלקים נרחבים במשק. עד לתחילת המשבר עמד שיעור האבטלה הממוצע בכרמיאל על 4.5%-5% בסך הכול.

אלימות בדרך לביה״ס

משטרת כרמיאל עצרה צעיר בן 29, תושב העיר, בחשד כי רדף אחרי תלמידת תיכון בת 16 שהייתה בדרכה ללימודים, היכה אותה וככול הנראה ניסה לשדוד ממנה את הטלפון הנייד.
האירוע התרחש בסביבות השעה 8 בבוקר. הנערה, תלמידה באורט פסגות, הייתה בדרכה ברגל לבית ספרה. לדבריה גבר תפס אותה, הפיל אותה על הרצפה, היכה אותה ובעט בה. בהמשך, נתפס החשוד ונעצר לחקירה.

יולי

זהר זכרוב עושה בי״ס למוזיקה

בקיץ, ראיינו את זוהר זכרוב בן ה-14 מכפר הילדים בכרמיאל עם תחילת שידורי התוכנית בית ספר למוזיקה, תחרות שבה זכה במקום הראשון! זכרוב, ילד צנוע, נבון עם ראש על הכתפיים סיפר לנו על אהבתו למוזיקה מגיל צעיר, על הקשר המיוחד עם אביו, איתו עבר להתגורר בהמשך השנה. על התוכנית שהביאה לו את התהילה אמר לנו: ״זו חוויה בלתי נשכחת״.

זוהר זכרוב צילום מהאינסטגרם
זוהר זכרוב. צילום מהאינסטגרם

העסקת מקורבים בעירייה

מבקר המדינה פירסם שורה של ליקויים בדוח הביקורת על עיריית כרמיאל לשנים 2016-2019: העסקת קרובי משפחה, חשש לזיקה פוליטית במכרזים לתפקידים בכירים, העסקת עובדים מעבר למותר, מכרזי כח אדם שלא נוהלו כראוי ועוד. בעיריי הזדרזו להגיב וציינו כי הליקויים הם מתקופת ההנהלה הקודמת, וכי ילמדו את מסקנות הדו״ח ויפעלו ליישומן.

ראש העיר בבידוד

ממש בתחילת יולי הודיעו ראש העיר משה קונינסקי וראש לשכתו וראש לשכתו, ראש מינהל התרבות, הדוברות והשיווק אלי שדה, על כניסתם לבידוד ביתי לאחר שהתברר להם שנחשפו בתחילת לתושב העיר, חולה קורונה מאומת. יחד איתם התברר בהמשך על כ-10 עובדי עירייה נוספים שנחשפו לנגיף ונאלצו להיכנס לבידוד. לאחר תוצאות שליליות ובתום תקופת הבידוד חזר קונינסקי לעבודה.

אוגוסט

התפרצות קורונה בבית בראט

בחודש אוגוסט דיווחנו על התצפרצות של הקורונה בבית האבות בראט בכרמיאל. זו הייתה הפעם הראשונה מתוך שתיים השנה, בתחילה אושפזו 8 דיירים בבתי חולים ובהמשך התגלו עוד מקרים רבים נוספים. נכון לכתיבת שורות אלה, 11 מדיירי בראט נפטרו מהקורונה.

ליאור ז״ל טבע למוות

טרגדיה בחוף הים: ליאור קוזמינר (27) מאמן כושר מכרמיאל, טבע למוות ליד חוף אכזיב. ליאור הגיע לחוף לבילוי שגרתי ביחד עם חברים. אזרחים שהיו בחוף מצאו אותו מחוסר הכרה ובמצב אנוש ומשו אותו עד לקו החוף. צוותי רפואה של מד"א שהוזעקו למקום ניסו לבצע החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו.

ליאור קוזמינר זל כרמיאל תמונה מהפייסבוק
ליאור קוזמינר ז״ל. תמונה מהפייסבוק

פרשת המין בכלא צלמון

הפרשה הזו העסיקה אותנו הרבה בקיץ: סוהרת מאזור כרמיאל ששירתה בכלא צלמון חשודה כי ניהלה יחסי מין עם שני אסירים הכלואים במקום. כמו כן נבדק החשד כי ניהלה קשרים אסורים עם אנשי סגל בכלא. עורכי הדין בן מעוז וחיים שוקרני שייצגו את הסוהרת טענו לחפותה: ״הלקוחה שלנו משתפת ותמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה כדי להגיע לחקר האמת ולהפריך את הטענות השקריות האלה אחת ולתמיד״.

קורבן הקורונה הראשון

ב-19.8 הצטערנו לבשר על הקורבן הראשון של הקורונה בכרמיאל: תושבת העיר בת 63, נפטרה במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל (בית החולים הממשלתי) בנהריה כתוצאה מסיבוכים של הנגיף. האישה, תושבת בשכונת המייסדים, הגיעה חמישה ימים לפני כן לבית החולים ומצבה הוגדר קשה כבר בשלב הראשון. האישה סבלה ממחלות רקע רבות והייתה חולה סיעודית.
באותו שלב היו בכרמיאל 66 חיוביים לקורונה.

מת״ח חדש בעיר

סגן ניצב איציק בן אבו התמנה למפקד החדש של תחנת המשטרה בכרמיאל, במסגרת סבב מינויים נרחב שנערך השבוע במחוז צפון. המפקד החדש בן 49, נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ואכיפת חוק ותואר שני בביטחון לאומי.

סנצ איציק בן אבו מפקד משטרת כרמיאל צילום דוברות המשטרה
סנ״צ איציק בן אבו. צילום דוברות המשטרה

ספטמבר

שיא חיוביים לקורונה

ערב יום כיפור בעיצומו של הסגר השני, נקבע שיא חדש במספר החיוביים לקורונה בכרמיאל: 228 בסך הכל. שיא גם במספר המקרים החדשים בתוך שבוע – 139. מספר הנפטרים מכרמיאל עלה ל-8. אחרי פטירתה של תושבת העיר בת 66, כשגם בנה אושפז לצידה בבית החולים.

אלימות בראש השנה

הפרשה שמסעירה מדינה שלמה: שירה איסקוב (32) בת כרמיאל ובשנים האחרונות תושבת מצפה רמון הותקפה ערב ראש השנה באלימות ובברוטליות ע״י בעלה מול עיני בנם הפעוט. שירה הוכתה במערוך ובסכין ונפצעה קשה בכל חלקי גופה. בעלה נעצר בחשד לניסיון רצח והיא אושפזה במשך תקופה ארוכה בבית החולים. כיום, לאחר שהתאוששה, חזרה עם בנה לבית המשפחה בכרמיאל.

מכרמיאל – לבית הלבן

הקשר הכרמיאלי במעמד ההיסטורי של חתימת הסכם השלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין: שני נציגים היו לעיר באירוע המכונן: עינב הדרי-קיסוס ובעלה יובל קיסוס.
השניים הם בני כרמיאל, שנולדו למשפחות ותיקות מראשוני העיר (הדרי וקיסוס), והתגוררו בעיר עד לאחרונה. בטקס הם נכחו במסגרת עבודתם: יובל הוא ראש לשכת הנציג המשטרתי בשגרירות ישראל בוושינגטון ועינב היא סגנית דובר השגרירות.

ישיבת ״הקורונה״

התפרצות ענק בישיבה חרדית בכרמיאל.כ-400 תלמידי ישיבת רינה של תורה במתחם בית הספר למ״ח לשעבר נמצאו חיוביים לקורונה לאחר שנדבקו בנגיף. הישיבה נסגרה למשך ימים ארוכים והתלמידים השוהים בפנימיה נדרשו להישאר בבידוד ובהסגר במתחם עד לתום ההתפרצות.

ישיבת רינה של תורה
ישיבת רינה של תורה. צילום: גיל דובריש

אוקטובר

עצוב: דורון נמצא ללא רוח חיים

ליממה אחת כל כרמיאל הייתה מאוחדת בדאגה לגורלו של דורון רייכספלד (24) שנעדר מביתו יותר מיממה. רק למחרת ההודעה על היעדרותו נמצא דורון כשהוא ללא רוח חיים בשטח פתוח באזור נחל חילזון, בין כרמיאל ליישוב אשחר.
רייכספלד ז״ל הותיר אחריו הורים ושלושה אחים: אחות בכורה בת 19 המשרתת בצה״ל, אחות בת 16 ואח צעיר בן 7. המשפחה מוכרת מתחום החינוך בכרמיאל. מכרים סיפרו כי מדובר במשפחה צנועה במיוחד ואהובה במיוחד על סביבתה.

דורון רייכספלד
דורון רייכספלד. צילום באדיבות המשטרה

שרית נלחמה כלביאה

שרית לביאוב-פסחוב, שהגיעה לכרמיאל כילדה בת 5 בשנות השבעים, הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. בני המשפחה ספדו לה: ״הייתה אישה מדהימה עם המון נתינה ואהבה את משפחתה יותר מכל דבר אחר״.

נובמבר

ליקי אבירם נפטרה

בשורה עצובה וקשה: לילי (ליקי) אבירם יקירת העיר ומראשוניה הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה, והיא בת 66 לבד. משפחת אבירם הייתה המשפחה העשירית של כרמיאל. ליקי הייתה מתנדבת מסורה ופעילה בקהילה, במשך זמן רב ניהלה את להקות המחול העירוניות. בשנים האחרונות הקדישה את זמנה לקשישים בכרמיאל.

אנדריאה נלחמה עד הסוף

עצוב וכואב: אחרי מאבק ממושך במחלה ממארת, הלכה לעולמה אנדריאה גיסברג (52). מוותיקות כרמיאל. אנדריאה הייתה במשך שנים רבות עובדת קהילתית של עיריית כרמיאל בשכונה המערבית וחוללה מהפכה של ממש בחיבור של הקהילה לרשות המקומית. לאחר מכן הייתה אחראית קשרי חוץ בעירייה ופעלה מול הערים התאומות של כרמיאל ברחבי העולם.

שערוריית הטבות המס

ועדת הכספים השאירה את כרמיאל מחוץ למפת היישובים שייהנו מהטבת מס מוגדלת, בעוד שהכניסה לרשימה את עכו, טבריה, חצור הגלילית וסחנין. בעיריית כרמיאל קיבלו בכעס רב את ההחלטה, ראש העיר משה קונינסקי הקים מטה מאבק והודיע: ״אנחנו שוקלים להשבית את העיר ואף לעתור לבג"צ אם ההחלטה לא תשתנה!" נכון להיום לא חל שינוי בהחלטת הממשלה.

ירי במרכז ביג

אירוע חריג במיוחד: נזקים נגרמו לעסקים בביג כרמיאל לאחר מסע ירי שבוצע באחד הלילות. למחרת כבר עצרה המשטרה שבעה חשודים במעשה, תושבי כפרים בסביבה. מצלמות האבטחה העירוניות שמחוברות למוקד העירוני סייעו רבות למשטרה בזיהוי ותפיסת המעורבים באירוע.

פורנו פדופילי בשיעור זום

מזעזע: אלמונים פרצו לתוכנת הזום והקרינו במהלך אחד השיעורים של תלמידי כיתות ז׳ בבית הספר אורט כרמים בכרמיאל, קטעים קשים לצפייה שבהם ״כיכבו״ ילדים צעירים בגילאי בית ספר יסודי כשהם מבצעים אקטים מיניים בעירום. אחרי מספר רגעים התעשת צוות המורים וסגר את שיעור הזום. לאחר זמן-מה התחדש השיעור, הפעם ללא קטעי פורנו. הנושא הועבר לחקירה.

אחד מקטעי הפורנו בשיעור הזום. צילום מסך
אחד מקטעי הפורנו בשיעור הזום. צילום מסך

דצמבר

נס חנוכה

נס חנוכה: שבעה רכבים ביו מעורבים בתאונת שרשת בשכונת רבין, למרבה המזל הנפגעים נפצעו באורח קל בלבד. עדי ראייה לתאונה סיפרו לנו כי נסיבות התאונה היו מוזרות למדי: רכב פרטי נסע לאחור במהירות מסיבות לא ברורות, פרץ גדר החוצצת בין הרחוב לבין מתחם מסחרי ואז שעט לפתע קדימה פגע בדרכו במספר רכבים שנסעו בכביש, עד שנעצר.

הלם: נפטר מוטי מרציאנו

זו הייתה ללא ספק המכה האחרונה בשורה של טרגדיות כואבות השנה: מוטי מרציאנו, מעמודי התווך של הקהילה העסקית בכרמיאל נפטר באופן פתאומי. הותיר אחריו אישה הרה, 3 בנות ו-4 נכדות.
גל בתו הבכורה של מוטי ז״ל ביטאה היטב את האובדן הגדול כשאמרה לנו: ״ כרמיאל הייתה מרכז החיים של אבא, הוא אהב את העיר ואת האנשים… הוא השאיר אחריו חלל עצום״.

מוטי מרציאנו. צילום מהפייסבוק

כתבה מעניינת:

פסטיבל מחול צילום שי ברמי 2022

פסטיבל המחול נדחה לסוכות וזו הסיבה

שתפוראשוני: מסתמן כי הפסטיבל שנועד להתקיים בחודש יולי יידחה לחול המועד סוכות בחודש אוקטובר. הסיבה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *