Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1514885484:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2018/01/Screen-Shot-2018-01-02-at-10.36.26-AM.png
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1389
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 280
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 19390
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => מסרונים בחשכה
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מסרונים בחשכה
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 66
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [essb_pc_whatsapp] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1389
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => מסרונים בחשכה
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
צילום מסך

מסרונים בחשכה

שתפו

הרשתות החברתיות – וואו כמה משקל יש להן בחיי היום יום שלנו, הפכנו למכורים! גם אם לא כולנו שם, הרי שהרוב המוחץ משתמש ברשת זו או אחרת באופן קבוע. הרשתות הללו ניזונות משיתופים, אנחנו מקבלים הודעות, תמונות, סרטונים … ומשתפים וכך עוברים הדברים ומופצים בקרב מיליוני המשתמשים. חלק מהתכנים המועברים אלינו ושאותם אנחנו מעבירים הלאה, נושאים איתם מסרים פוליטיים שנועדו להפיץ את משנותינו בענייני פוליטיקה וחלקם נושאים איתם מסרים חברתיים אם בצורה הומוריסטית ואם באופן ברור.

הודעות ושמועות "רצות" ברשתות החברתיות בקצב מסחרר, כאשר אין מי שיבדוק את אמיתותן, ואין מי שייתן את הדין על הודעות שיש בהן כדי להוציא דיבתו של אדם רעה, על לא עוול בכפו….

כמה פעמים קרה שקיבלתם הודעה מסוימת בדמות תמונה או בדיחה, בקבוצה אחת ובמקביל הגיעה אותה הודעה מעוד שני אנשי קשר או יותר?

כך קורה שהיום הרשתות לוקחות חלק משמעותי במידע ובידיעות שנאמץ לנו, ככאלה שאנו מאמינים בנכונותן.

קשה להתעלם מכך שידיעות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, וכל פעם מחדש במראה אחר, מצליחות לשטוף את מוחו של זה המקבל אותן.

לעיתים קורה שאנו נוטים להסתכל על הידיעות וההודעות המתקבלות, בביטול דעת ולהעביר אותן הלאה כפי שהגיעו אלינו.

ישנו עניין אחד שלגביו אני בטוחה. לכל אחד מאיתנו יש אם, סבתא, בת, חברה, בת זוג, או נשים יקרות אחרות בחיינו.

לפחות מחצית מהבדיחות המועברות ברשתות הן על נשים, כאשר המסרים בהן ברורים וחוזרים על עצמם, לפעמים הרעיון עצמו מצחיק אך המסר רע וחזק ממנו – וזה כבר פחות מצחיק!

לדוגמה מקרה שאירע, עת קשיש שנסע בכבישי אחת הערים בארץ, לקה בדום לב, מעט  לפני שהגיע למעגל תנועה שהיה בהמשך הכביש, ורכבו עלה על הכיכר והתנגש בעץ נוי שעמד שם בכיכר.

חברתי הקרובה, במקרה היתה במקום, באותם רגעים, ונכחה בחילוצו ושמעה ממי שעסק בחילוץ על אירוע הלב שהאיש עבר.

יום למחרת, אותה חברה קיבלה תמונה של אותו הרכב שעלה על הכיכר, כאשר בגוף התמונה כתוב "אני מקשיבה לוויז והוא אמר לנסוע ישר, אז נסעתי ישר…" – או משהו בדומה לזה, שברור הוא שכביכול אשה אומרת את הדברים, וברור יותר שמדובר במסר ברור שאומר ש"נשים הן קלות דעת" או שהן נהגות גרועות.., לא ניכנס לעניין המחקרים והסטטיסטיקה שמוכיחים כל פעם מחדש שנשים הן נהגות  טובות לפחות כמו גברים ולא נדבר כאן על מסרים שמשווים נשים לקנאיות, קשקשניות, רעות וכו' אבל בין כל ההודעות האלו שאנחנו מקבלים ישנן כאלה מסוכנות ממש.

את השיא שבר סרטון "חגיגי" שהסתובב בשבוע האחרון ברשתות החברתיות, ברוח חג המולד…שבו נראים גבר ואשה, כשהאשה פונה לבן זוגה ומעירה לו על כך שכביכול לא קנה לה "מתנה לחג המולד", ומיד כשהיא פותחת את דלת הבית, היא מגלה בחניה, רכב שטח מפואר, עם סרט אדום ענק וחגיגי על מכסה המנוע שלו – מתנה עבורה מהאיש שלה. היא צוהלת מהתרגשות ומקבלת מידי הגבר את המפתח לרכב ומיד כשהיא נכנסת לרכב, הוא מתפוצץ ועולה בלהבות כשהיא בתוכו. והגבר? הוא עומד בפתח הבית, צופה ברכב העולה באש, לוגם קפה ומחייך בסיפוק…. – וזו אמורה להיות בדיחה.

חברים זאת לא בדיחה! זה מסר שמעודד אלימות נגד נשים, ולכו תדעו מי תהיה האשה הבאה שתיפגע, זו יכולה להיות הבת שלך, אשתך או אחותך….

כך שכדאי לכולנו לתת את הדעת על פוסטים ו"בדיחות" כאלה ולקרוא בין השורות, אילו מסרים הם מעבירים? ואילו דעות קדומות וחשוכות הם מקדמים? עד כמה היינו רוצים להיות חלק מאותה תעשייה שמציגה נשים בצורה שלילית ופוגענית כזאת? ולמה אנחנו מתפלאים כשנשים נתפשות כפחות טובות בתחומי החיים האחרים, אחרי שנתנו יד לתעשיית הפרדיגמות הנבזית והמפלה הזאת.

לא נותר לי אלא לאחל לכולנו שנה אזרחית נפלאה, שבה נראה כולנו בכולנו כשווים ונזכה להיות שותפים בעשייה לטובה.

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *