Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1457625855:5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 12971
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_metaseo_metatitle] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בעין בוחנת / אבי שמחון
        )

    [_metaseo_metaopengraph-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metaopengraph-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-title] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-desc] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_metaseo_metatwitter-image] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_wp_old_slug] => Array
        (
            [0] => 12970
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 629
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/03/חוק-משפט.jpg
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)

מערכת החוק כמשל

שתפו

השבוע צפיתי בתחקיר ערוץ 10 על מערכת החוק בישראל. אני מוכרח לומר שנשארתי המום. מתברר ש-98% מכתבי התביעה מסתיימים בהרשעה. אני שואל את עצמי, האם בתי המשפט הפכו לחותמת גומי של הפרקליטות? אם זה כך, מה הטעם לנהל דיונים אינסופיים בבתי משפט, בערכה ראשונה, שניה ושלישית. אולי חבל על הזמן ועל הכסף. אם מלכתחילה ברור איך הדיונים יסתיימו, אז בואו ניתן לפרקליטות את הסמכות, להגיש תביעה ולפסוק דין, בשביל מה צריך שופטים?

בתחקיר המצוין של אורנה בין דוד, במיוחד נחרת במוחי מצבו של שוקי משעול, מנהל מע”מ שחשד שיש שטינקרים במס הכנסה שמשתפים פעולה עם עבריינים, התחיל לחפור ולחקור, אך אז התברר שהוא הפך לנחקר. הוא איבד את מקום עבודתו, את כספו, את בריאותו ואף הוגש נגדו כתב אישום, שבסופו נמצא שהוא ספק קיבל הנחה של 530 שקל. על כך הוא נשלח למאסר של חמישה חודשים. רות דויד פרקליטת מחוז ת”א, שקיבלה לכאורה מתנות בעשרות אלפי שקלים, אפילו לא הועמדה לדין. האם מערכת הצדק שלנו הפכה למושחתת?

התאכזבתי שפרקליט המדינה או היועץ המשפטי, לא באו להסביר ולהגן על המערכת. אני מעריך שבעקבות הפרשות האחרונות, נוצר סדק באמון הציבור במערכת המשפט. הייתי שמח אם היו ממנים אנשים מהאקדמיה ושופטים בכירים  שפרשו, כדי לבחון מה קורה בפרקליטות, וכדי  לנקות את מערכת, שמא חלילה נפל בה דבר.

על חוק המואזין

אני מברך על החוק שמוצע בכנסת, חוק שמטרתו להגביל רמקולי המואזין.כתבתי בעבר על כך בטור זה. בימי קדם לא היו רמקולים, על כן נדרש מואזין. אין לי בעיה שישתמשו ברמקולים, אבל שיהיה בגבול האזור האוכלוסיה המוסלמית, לא צריך להפריע את מנוחת התושבים הלא מוסלמים. בכפרים הסמוכים לכרמיאל, משתמשים ברמקול גם לדרשה השבועית.אני בקושי מסתדר עם “החפירות” של הרב שלי, כאשר אני מגיע לבית הכנסת, אתם רוצים שגם אשמע את ה”חפירות” של השייך שלכם?

בכלל בעידן הטכנולוגי, יש שעון מעורר. למה צריך מואזין שיציק לשאר התושבים?

על ארדואן

נשיא טורקיה הלאים את “זמאן” העיתון הנפוץ בטורקיה. אני לא מופתע, האיש הזה הוא איש מסוכן, הוא מכניס את יריביו לכלא, הוא מטיל אימה ופחד על מבקריו. בעידן ארדואן, טורקיה לאט לאט הופכת לדיקטטורה. אני מתייחס אליו לאור המגעים לחידוש הקשרים בין ישראל לטורקיה. אני מקווה שישראל לא תיתן פרס לארדואן. אסור לתת לו דריסת רגל בסכסוך הישראלי פלסטיני. הוא רוצה להיות הפטרון של עזה, הוא הפך את הסכסוך הישראלי פלסטיני לסכסוך דתי. ארדואן הוא מגלומן, מושחת ואנטישמי.  אחד האנשים המסוכנים ביותר בעולם. יש אנשים שאני אפילו לא אומר להם שלום, שמא חלילה משהו מהטינופת שלהם ידבק בי. כזה הוא ארדואן.

על מירי רגב

מירי רגב שרת התרבות, מנסה רחמנא ליצלן לשנות את מפת התרבות הישראלית. היא מנסה להוציא את ת”א מחוץ לת”א. לאמור, לנסות ולעודד יצירה והקמת תיאטראות וקולנוע גם בפריפריה. יש עליה התנפלות רבתית. מי מתנפל עליה? אנשי תקשורת, אנשי תיאטרון, אנשי אקדמיה. כולם כמובן תושבי המרכז. זו גילדה שמנסה לשמור על מעמדה ועל חבית השומן שבה היא  שוחה. פעם אנשי תיאטרון ואמנים, היו אוכלוסיית מזה רעב, אנשים שהתגוררו בעליות גג וחיו לאור עששיות. העידן הזה תם ונגמר. הכוכבים בתיאטרון מרוויחים כיום אלפי שקלים לערב, על שתי שעות עבודה, חלק גדול בא מכספי המיסים. אז מה הפלא שהם מתנפלים על מירי רגב בשצף קצף? הם רוצים לשמור על שכרם ומעמדם הרם. אנשי המרכז רוצים לשמור על תיאטרון מסובסד מכספי המיסים שלי ושלך.

אני מוריד בפני רגב את הכובע. היא מגלה אומץ לב כאשר היא שוחטת פרות קדושות. לא פשוט להילחם באליטה חברתית. המעשה הזה של עידוד הפריפריה על חשבון ת”א, הוא מתבקש, נכון והגון. הגיע הזמן שגם הפריפריה תיהנה מכול המנעמים שיש בת”א.

שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *