מפגש התנעה לאדריכלות קמפוס משגב

שתפו

השבוע התקיים מפגש התנעה רחב בנושא עיצוב קמפוס משגב בהשתתפות האדריכלים, שנבחרו לתכנן את קמפוס – גבי מגן וגידי כרמון, מהמשרד יובתים, ראש המועצה – רון שני, חברי ועדת החינוך בראשות אילן מאייר, מנהלת אגף חינוך-נועה צוק, מנהלים ומורים בבתי הספר בקמפוס, נציגי מועצה , נציגי ועדי הורים ואחרים.

רון פתח את המפגש בהזמנה למשתתפים לתת דרור לחלומות ולמשאלות – “רגע לפני שנכנסים לסד האילוצים והמגבלות, זה הזמן להביא אל השולחן את כל הרעיונות והמחשבות, דברים שאהבנו במקומות אחרים, דברים שאנו אוהבים ורוצים לשמר ודברים שנכון לשנות. זה רגע היסטורי והזדמנות גדולה לכולנו”.

בניית הקמפוס תתבסס על המבנים הקיימים ומבנים נוספים שייבנו לאורך 5-6 השנים הבאות, תוך התאמת הסביבה הפיסית לצרכי הלמידה, לתפיסה הפדגוגית,  ולערכים החברתיים- קהילתיים שבתי בספר מבקשים להטמיע.

המפגש, בהנחיתו של אילן מאייר, כלל התמודדות עם דילמות שונות כגון – קמפוס פתוח עם משאבים משותפים או בתי ספר מובחנים עם שיתוף מינימלי והכרחי של משאבים? מינהלת משותפת חזקה לקמפוס או תיכונים אוטונומיים עם צוות תיאום? איזה משאבים יהיו משותפים ואיזה מובחנים? האם לחזק את ההיבט הטכנולוגי/מקצועי ובאיזה כיוונים?

האם ליצור קמפוס רחב, כלל משגבי, או לשים דגש על האינטימיות הבית ספרית, המאפשרת הכרות ישירה ונראות של כל אדם במערכת, וכן מסייעת לקידום פדגוגיה חדשנית? כיצד לאפשר “הישגיות ומיצוי עצמי” –המחייבת מרחבי מצוינות שיאפשרו לכל תלמיד לבטא את מגוון כישוריו? כיצד לכוון לאיזון וסינרגיה בין הערכים השונים בתפיסה החינוכית של משגב?

נועה סיכמה: “זה תהליך שכמוהו לא יתרחש שוב בעשרות השנים הבאות. מדובר בתהליך מורכב שאין דומה לו בארץ, ובהזדמנות חד פעמית ועמה אחריות כבדה לחשוב הכי גבוה, הכי רחוק והכי שונה, על מנת ליצור מרחב חינוכי שיהווה השראה ללמידה, הוראה וטיפוח הערכים הקהילתיים המייחדים את מערכת החינוך שלנו במשגב. לתהליך יהיו שותפים, כמובן, גם אנשי החינוך שחיים ומלמדים בקמפוס, בנוסף למפגש ציבורי אליו יוזמנו תושבים שירצו לקחת חלק בחשיבה”.

שמות בתי הספר, שנבחרו מתוך הצעות תלמידים העולים לכיתה ז’ ומוריהם, הם- אסיף משגב וקציר משגב (בית הספר הצומח). בית הספר של החינוך המיוחד ישולב בתוך בית ספר אסיף.

בתחילת השנה יעוצבו, בשיתוף התלמידים, גם לוגואים לכל בתי הספר ולקמפוס.

כתבה מעניינת:

נפילות במירון שימוש בתמונה לפי סעיף 27א בחוק זכויות יוצרים

בוקר שבת בכרמיאל: אזעקות הופעלו, אזרחים מתלוננים: "לא שמענו"

שתפומטח של עשרות שיגורים מלבנון לעבר מירון הפעיל את מערכות ההתרעה בכרמיאל, אך תושבים רבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *