ישי בן-טוב. קרדיט - אקולוגיה לקהילת מוגנת (5)
צילום: אקולוגיה לקהילה מוגנת

מפעל אקולוגיה לקהילה מוגנת יספק כ-1600 מחשבים לרשויות המקומיות

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אשכול רשויות בית הכרם, הכולל את עיריית כרמיאל ואת היישובים ראמה, נחף, בענה, דיר אל אסד, מג'ד אל כרום ויישובי המועצה האזורית משגב, בחר במפעל אקולוגיה לקהילה מוגנת במכרז לאספקת כ-1600 מחשבים ניידים ונייחים בשנים הקרובות. המפעל שרבים מעובדיו הם תושבי כרמיאל, מעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות בתפקוד נמוך וגבוה בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית. המכרז שייצא לדרך בתקופה הקרובה מוערך בכ-700,000 ש״ח וכולל גם אספקת ציוד היקפי הכרחי – מסך, מקלדת, עכבר, תוכנות ותמיכה.

דני קוגן. צילום פרטי
דני קוגן. צילום פרטי

"המשמעות המיידית היא שהרשויות המוניציפליות על כלל מחלקותיהן ותושבים ללא מחשב, תחת האשכול, ירכשו מאיתנו את המחשבים הדרושים להם ובכך, יתרמו לתעסוקה של אנשים עם מוגבלויות״ אומר עמרי דה גרסיה, מנכ"ל אקולוגיה לקהילה מוגנת. ״מכיוון שאנחנו מייצרים פתרון חברתי, אקולוגי וכלכלי וכלל ההכנסות חוזרות למעשה לקהילה, כולם מרוויחים. אנחנו שמחים על בחירתנו ומודים לאנשי אשכול רשויות בית הכרם על האמון בנו".

במפעל נערכים בימים אלו לתחילת שנת הלימודים, וכיוון שחלקה יתבצע באמצעות למידה מרחוק, משפחות רבות בישראל מצטיידות במחשבים ניידים ונייחים וציוד היקפי. בשל המצב הכלכלי, רבים בוחרים לרכוש מחשבים מחודשים. דה גרסיה מציין כי בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית של עשרות ומאות אחוזים ברכישות. בחודש מרץ נרשמה עלייה של 84% ברכישת מחשבים ניידים ונייחים, בחודש אפריל – עלייה של 291%, בחודש מאי חלה של 122% ובחודש יוני, נמכרו 104% יותר מחשבים מהחודש המקביל אשתקד. אנחנו גאים בכך שכלל העובדים אצלנו מועסקים בהעסקה ישירה וביחס עובד-מעביד, וחלקם אף המשיכו לעבוד בתקופת משבר הקורונה, כיוון שהוגדרו כחיוניים", מוסיף דה גרסיה.

בתוך כך, בימים אלו התקבלה במפעל הזמנה ראשונה של מחשבים מחודשים במסגרת "מתחשבים" – הפרויקט הלאומי לאיסוף, שדרוג וחלוקת מחשבים לכ-200,000 תלמידים בישראל. באקולוגיה לקהילה מוגנת מספרים כי בכל שנה יוצאים משימוש בישראל כמיליון מחשבים שניתן לשדרג ולהעמידם לשימוש חוזר, ובזכות הפרויקט הלאומי "מתחשבים" ניתן יהיה לבצע איתור, איסוף, שדרוג ואספקה של מחשבים משומשים באופן מהיר ובחיסכון של כ-80% מהעלות של מחשב חדש. "מתחשבים" הוא פרויקט שנתמך ע"י 30 מנכ"לים של חברות מובילות במשק ובית הנשיא, שנתן את ברכתו ומעורב אישית במיזם הייחודי.

עומרי דה גרסיה. צילום: פרטי
עומרי דה גרסיה. צילום: פרטי

דני קוגן, המייסד והבעלים של אקולוגיה לקהילה מוגנת: "אני מברך על כך שגם המשרד להגנת הסביבה וגם החוק למחזור פסולת אלקטרונית תומכים ושותפים לדרישה לקידום אוכלוסייה עם מוגבלות בתחום מחזור הפסולת האלקטרונית. אני סבור שזו אכן צריכה להיות משימה לאומית להפוך את תחום הפסולת והמחזור לדגל ודוגמא לדרך בה הופכים נטל אקולוגי לנכס חברתי, למען הסביבה ולמען עובדים עם מוגבלויות״.

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *