תיכון עתיד כרמיאל אקולוגיה לקהילה מוגנת שיר
צילום: יח״צ

מרגש: תלמידים מכרמיאל ואנשים עם צרכים מיוחדים שיתפו פעולה בשיר מיוחד

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אנשי 'אקולוגיה לקהילה מוגנת', מפעל ממשגב בו מועסקים כ-80 אנשים עם מוגבלויות בתפקוד נמוך וגבוה כאחד בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית וחידוש מחשבים ישנים, חברו לתלמידי תיכון עתיד כרמיאל, לשיתוף פעולה מיוחד לכבוד היום הבינלאומי לשוויון של אנשים עם מוגבלויות, שחל ב-3.12. תלמידי התיכון שמאמצים עובדים מהמפעל, יוזמים יחדיו פעילויות משותפות הנפרסות לאורך כל שנת הלימודים במפגשים שבועיים.

במפגש שיא שנערך לפני כשבועיים הקליטו תלמידי התיכון יחד עם עובדים עם מוגבלויות קאבר מרגש לשירו של אמיר דדון "לבחור נכון" – כחלק מפעילות להעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה.

בהמשך השנה יבקרו התלמידים במפעל, ילמדו על מחזור פסולת אלקטרונית בישראל ויחד עם העובדים, יתנסו בפעילויות השונות, במסגרתן מחשבים ישנים, טלפונים חכמים, טלוויזיות ומוצרי חשמל אחרים מפורקים וחלקיהם ממוינים – השימושיים מורכבים מחדש לטובת מחשבים מחודשים שנמכרים לציבור במחירים מוזלים במיוחד (החל מ-580 ש״ח כולל מע"מ לערכת מחשב עם כל הציוד ההיקפי) וחלקם אף נתרמים למשפחות שאין ביכולתן לממן את עלויות המחשב בייחוד לאור המשבר המלווה אותנו.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט: 

מנהלת התיכון, עדנה מרום משתפת: "כחלק מהפעילות בקהילה, הוחלט על שיתוף פעולה בין המפעל לתיכון במסגרתו ייחשפו התלמידים לאנשים עם מוגבלויות, באופן רציף ולאורך כל השנה, הפקת השיר שיפורסם ברשתות החברתיות נועד להעצים הן את העובדים והן את התלמידים, המפגשים שכבר התקיימו היו ללא ספק מרגשים".

עמרי דה גרסיה, מנכ"ל אקולוגיה לקהילה מוגנת מציין כי העובדים במפעל עוברים הכשרות שונות ועבור כולם, המפעל – שעובד גם בימים אלו, כיוון שהוגדר חיוני – הוא חלק חשוב בשגרת החיים. "אנחנו גאים להרים את דגל ההעסקה של אנשים עם מוגבלויות בישראל ופעם אחר פעם מוכיחים, כי הם אינם שקופים ותרומתם לחברה עצומה".

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *