Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1527505315:25
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 25
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 18524
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2017/09/משה-קונינסקי-1111.jpg
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי: אני לא מכיר מישהו עם ניסיון ויכולת כמו שלי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / ראיון
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw_text_input] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי: אני לא מכיר מישהו עם ניסיון ויכולת כמו שלי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => שנה‭ ‬לפני‭ ‬הבחירות, יו״ר ‭ ‬האופוזיציה‭ ‬מוריד‭ ‬את‭ ‬הכפפות. הוא בטוח בניצחונו (״התחלתי לעבוד יום אחרי אחרי הבחירות... יש בחירות... יש אנשים שפוחדים ממני״), מבטיח‭ ‬לתקן‭ ‬את‭ ‬לקחי‭ ‬העבר (״לא אחזור על טעויות״) ושולח עקיצות (‬‮"‬אנשים‭ ‬חושבים‭ ‬שאם‭ ‬יש‭ ‬להם‭ ‬100,200‭ ‬לייקים‭ ‬אז‭ ‬הם‭ ‬מלכי‭ ‬העולם״)
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 70
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1240
        )

    [essb_pc_facebook] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [essb_pc_mail] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [ftf_open_type] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [disable_open_graph] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי: אני לא מכיר מישהו עם ניסיון ויכולת כמו שלי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => שנה‭ ‬לפני‭ ‬הבחירות, יו״ר ‭ ‬האופוזיציה‭ ‬מוריד‭ ‬את‭ ‬הכפפות. הוא בטוח בניצחונו (״התחלתי לעבוד יום אחרי אחרי הבחירות... יש בחירות... יש אנשים שפוחדים ממני״), מבטיח‭ ‬לתקן‭ ‬את‭ ‬לקחי‭ ‬העבר (״לא אחזור על טעויות״) ושולח עקיצות (‬‮"‬אנשים‭ ‬חושבים‭ ‬שאם‭ ‬יש‭ ‬להם‭ ‬100,200‭ ‬לייקים‭ ‬אז‭ ‬הם‭ ‬מלכי‭ ‬העולם״)
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי: אני לא מכיר מישהו עם ניסיון ויכולת כמו שלי
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר הצפון / ראיון
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
משה קונינסקי 2017-09

משה קונינסקי: אני לא מכיר מישהו עם ניסיון ויכולת כמו שלי

שתפו

שנה‭ ‬לפני‭ ‬הבחירות, יו״ר ‭ ‬האופוזיציה‭ ‬מוריד‭ ‬את‭ ‬הכפפות. הוא בטוח בניצחונו (״התחלתי לעבוד יום אחרי אחרי הבחירות… יש בחירות… יש אנשים שפוחדים ממני״), מבטיח‭ ‬לתקן‭ ‬את‭ ‬לקחי‭ ‬העבר (״לא אחזור על טעויות״) ושולח עקיצות (‬‮"‬אנשים‭ ‬חושבים‭ ‬שאם‭ ‬יש‭ ‬להם‭ ‬100,200‭ ‬לייקים‭ ‬אז‭ ‬הם‭ ‬מלכי‭ ‬העולם״)

מאת גיל דובריש

בשבועות האחרונים נורו יריות הפתיחה הלא רשמיות של מערכת הבחירות הבאה, שתגיע לשיאה בנובמבר 2018, עם היווצרות נתק בין ראש העיר לממלאת מקומו וטשטוש הזהות בין קואליציה ואופוזיציה. עדי אלדר מתעקש על צירופו של משה קונינסקי, יריבו המר ממערכת הבחירות הקודמת, לשורות הקואליציה, דבר הנתקל בהתנגדות קשה בקרב חברי מועצה. דבר אחד בטוח, ״שמח״ כאן, אפילו עכשיו, שנה לפני הבחירות הרשמיות.

הפגישה עם משה קונינסקי תוכננה זמן רב מראש, עוד בשיאו של הכאוס. רציתי לשמוע ממנו מה דעתו על המתרחש במועצת העיר.

– משה, עדיין לא שמעתי ממך הכרזה רשמית על התמודדות לראשות העיר…

״לא ערכתי מסיבת עיתונאים, אבל אני לא חושב שיש היום מישהו שלא משוכנע שאני ראוי לתפקיד. יש מי שמפחדים ממני. זה לא מפתיע אף אחד, אנחנו נעלה את הנושא בחודשים הקרובים. התחלתי לעבוד יום אחרי הבחירות ובחודשים האחרונים הגברתי את הקצב. אני עומד בלוחות הזמנים ומאוד אופטימי״.

– נדמה שלכל המתמודדים הפוטנציאליים יש פעילי שטח, אנשים שעושים את העבודה ברשתות החברתיות, אצלך אני לא רואה תזוזה בעניין הזה.

״אתה רציני? פעילים זו מילה סובייקטיבית, זה כאלה שבאים ומתגייסים למטרה מסויימת ואז נעלמים. יש לי הרבה מאמינים ושותפים לדרך. ישנה חשיפה גדולה מאוד לדברים שאני אומר ברשתות החברתיות. אנשים חושבים שאם יש להם 100,200 לייקים בפייסבוק אז הם מלכי העולם. במקרה שלי, יש אנשים שפוחדים לעשות לייקים. אנשים ניזונים מלייקים – זה דבר משכר. בחודשים האחרונים גייסנו 5700 חברים לקבוצה החדשה שפתחנו, בשם כיכר העיר. פייסבוק זה דבר נחמד – למדתי להשתמש בו בצורה נכונה, אבל העבודה האמיתית היא עם אנשים. אני זוכה לאהדה, אנשים רואים אותי, ביתי הוא מקום עלייה לרגל. אני בא ממקום של ניהול וספורט ובתחום שלי, אם אתה רוצה לזכות בגביע, אתה יודע שצריך לשמור את השיא שלך למשחק העונה. יש חבר׳ה שמבצעים גימיקים, מחלקים ילקוטים, כובעים, מצטלמים עם ילדים והופכים ל׳כוכבי׳ תקשורת׳, אבל אם תשאל כמה גופים בכרמיאל, מי תורם להם באמת, הם יגידו משה קונינסקי. אני למשל, הייתי נבוך מאוד, כשצילמו אותי במרכז מזון יהודה, בזמן שסייעתי לעמותת שביל אמונה לארוז חבילות לנזקקים ולרכוש תווי קניה, זה התחיל לרוץ ברשת ואז כבר עשיתי על זה אייטם, אבל אני לא אוהב להתפאר בזה״.

– בוא נעבור לפוליטיקה. כבר שלוש פעמים שראש העיר מנסה לצרף אותך לקואליציה, בכל פעם קמה התנגדות למהלך הזה, זו גם אחת הסיבות לנתק שנוצר בין עדי אלדר ורינה גרינברג. מדוע חשוב לך להיכנס לקואליציה?

״מה שאמרת פשוט איננו נכון. כל מה שיש היום זה סכסוך עמוק בין ראש העיר וממלאת מקומו ואני מצר על כך, אין לזה קשר אליי. ככל שאני מוערך יותר ואנשים מבינים עד כמה אני מסוגל וכמה אני יכול וכמה אני מתאים, אנשים מפחדים וחוששים וזה בא לידי ביטוי במגוון מקרים. אני נחוש, אני יודע שאפעל לטובת העיר ולא אתן לאנשים בדרך להפריע לי. הבחירות בעוד שנה יהיו, לפחות מבחינתי, הרבה יותר מושכלות ואני לא אחזור על טעויות. אני ועדי התקרבנו בשנתיים האחרונות וזה בא לידי ביטוי בדרכים רבות, הוא משתף אותי בהרבה פגישות והתייעצויות. ב-23.10.2013 כשהבוחרים ניגשו לקלפי, לא היה פתק שעליו רשום קונינסקי לאופוזיציה. אף אחד לא בחר בי כדי שאהיה באופוזיציה! בראשית הדרך גם אמרתי שאני לא יודע אם נהיה בקואליציה או באופוזיציה. בקדנציה הזו, כל ההצבעות שלנו בישיבות המועצה היו ענייניות. כשאני רוצה להביע את דעתי אעשה זאת, גם אם אצטרך להיכנס לעימות, ואם ארצה לתמוך – ארים אצבע בעד. כ-80% מההצבעות שלנו הן בעד״.

– אני זוכר תמונה הפוכה בתחילת הקדנציה, ש-80% מההצבעות שלכם היו נגד. ההתקרבות לעדי גרמה לכם לשנות את דעתכם?

״השנה הראשונה היא שנת פוסט בחירות, אתה מתייצב, לומד להכיר את המפה. חשבנו שהתפקיד שלנו באופוזיציה הוא לצרוח ולצעוק, אבל מהר מאוד הבנו שצעקות לא יובילו אותנו לשום מקום. אם יש דיאלוג ומתנהלים בכבוד, אפשר להשיג הרבה יותר. בשנה וחצי האחרונה השגתי יותר ממה שהשגתי בשנתיים וחצי שלפני כן, ישנה גם פתיחות לגבי בקשות של תושבים שפנו אליי וישנה שותפות בתחומים שונים. שומעים את קולנו במועצת העיר. לדעתי כבר מזמן אין אופוזיציה או קואליציה, אנחנו נאמנים לכל תושבי העיר. לא נפסול כניסה לקואליציה בשום הזדמנות״.

– מחמיא לך שעדי אלדר רואה בך אדם שראוי להיכנס לקואליציה ומי יודע, אולי אף להמשיך את דרכו בעתיד?

״מערכת היחסים שלי עם עדי היא מערכת יחסים שבנויה על אמון הדדי. אשמח מאוד אם עדי יקבל החלטה שלא להתמודד לראשות העיר ויביע תמיכה בי במערכת הבחירות הקרובה״.

– ומה טיב היחסים בינך לבין רינה גרינברג, האם יש סיכוי לשיתוף פעולה בבחירות?

״במידה ועדי יחליט לא לרוץ, אני לא פוסל אף אחד – כל עוד משה קונינסקי רץ לראשות העיר. אנחנו לא בפוליטביורו, לא אכנס לדילים שכוללים רוטציה, אבל נמצא לנכון לשתף פעולה למען תושבי העיר, עם כל קבוצה ומפלגה מהעיר. אקבל בזרועות פתוחות כל מי שיהיה מעוניין לתרום. אינני פוסל אף אחד״.

– עם אילו הישגים אתה מגיע לבחירות בעוד שנה, מה בכלל עשית בקדנציה הזו?

״לפני שאכנס לכך, אני מזכיר שאנחנו הסיעה היחידה ללא תקציב ויש הבדל משמעותי כאשר יש בידיך תקציבים. לעניין עצמו, יש לנו משרד שהוא מרוחק מאוד מליבת העירייה. כבר מראשית הדרך השגנו משרדים לאופוזיציה ויש לנו ייצוג בוועדות, שגדול מחלקנו היחסי במועצת העיר. זאת ניתן לזקוף לזכות עדי אלדר. בכל דבר שפנינו אל ראש העיר והמנכ״ל דוד מלכה, הם באו לקראתנו. בוועדת החינוך אנחנו מהווים את הנציגות הגדולה ביותר מבין הסיעות עם 3 חברים, יש עוד 12-13 נציגים בדירקטוריונים של גופי הסמך כמו החברה הכלכלית, היכל התרבות, רשת המתנ״סים, מטה הפסטיבל וועדות שונות. הנציגים שלנו נפגשים לפני ישיבות, מתייעצים ומשפיעים בתוך הגופים״.

״בארבע השנים האחרונות, הגשנו 187 שאילתות ו-18 נושאים לסדר היום. אין עוד סיעה כזו. נתחיל בנושא השקיפות – מעולם לא היו צילומים לתיעוד הישיבות, עד לפני 8 חודשים צולמו כל הישיבות בזכותנו. זה נפסק כי אנשים החלו ׳להשתולל׳. כל הפרוטוקולים של הוועדות, מתפרסמים באתר העירייה – בעקבות שאילתא שהגשנו במרץ 2014. היום הציבור חשוף הרבה יותר לדרך קבלת ההחלטות ואופן התנהלות הישיבות״.

״אחד ההישגים הגדולים שלנו הוא כינוס ועדת הביקורת. כשנכנסתי לתפקיד, גיליתי שמשנת 2007 לא התכנסה ועדת הביקורת לדון בדו״ח מבקר העירייה. לא התחמקתי מזה, זו לא ועדת ענישה אלא כלי לתיקון ושיפור העבודה בעירייה ובגופי הסמך. בעקבות ועדת הביקורת, כוננה בפעם הראשונה אי-פעם בכרמיאל, ועדה חדשה לתיקון ליקויים. הוועדה קיבלה 90 סעיפים לטיפול, רוב הליקויים תוקנו והיום נותרנו עם 10 סעיפים אחרונים, שאני מאמין כי יטופלו בחודשים הקרובים. דוגמא? סוכם על כך שהרכש לא יפוצל עוד בין המחלקות השונות בעירייה, אלא יאוחד תחת מחלקה אחת. צמצמנו גירעונות בגופי הסמך, ברשת המתנ״סים למשל נעשתה עבודה מצויינת והגירעון ירד מ-7 מיליון ש״ח ל-5 מיליון. מטה הפסטיבל בשנתיים האחרונות מתייעל בצורה יפה. זאת בזכות עבודה סזיפית שלנו. יש התייעלות – אומנם עדיין לא מספיק, אבל הכיוון הוא נכון. יש החלטה על הקמת ועדת מל״ח לשעת חירום. יש מעקב אחרי ניהול פרויקטים של הוועדות עד לשלב הביצוע. ביצענו סגירת תב״רים – תקציבים בלתי רגילים שנותרו פתוחים במשך שנים. צמצמנו חשבונות בנק של העירייה – היו 7-8 חשבונות ויותר, ועכשיו נותרו 4 בלבד, וגם הן בשל הלוואות שנטלה העירייה מבנקים שונים. מה שגרם לכך היה חוסר הבנה, חוסר בקיאות, הזנחה. באמצעות הוועדה לתיקון ליקויים אנחנו מביאים לחיסכון של מאות אלפי שקלים. יש נהלים חדשים בהליכי הגבייה ורישום ילדים למוסדות חינוך. בנושא ביטוחים ערכה העירייה סקר מחירים בהמלצתנו והפחיתה את העלויות״.

״ישנם הרבה נושאים שהעלינו בעבר בישיבות המועצה וכיום מתממשים בשטח. למשל ריבוד כבישים באספלט, מעבר לתאורת רחוב חסכונית, התקנת משטחי דשא בגני המשחקים. זה עלה לדיון לפני 3-4 שנים, אנשים לא הקשיבו אז, אבל לי לא איכפת אם אני לא חתום על הקרדיטים ב-100%, כל עוד שזה מתבצע. אני לדוגמא יודע היטב כמה נלחמתי על מנת למנוע את העלאת הארנונה לתושבים. לא אבוא ואגיד שרק בגללי הארנונה לא עלתה, אבל אני היחיד שדיבר על כך. לדעתי העירייה מסוגלת להתייעל גם מבלי להעלות מיסים. העלאת הארנונה האחרונה לעסקים מוגזמת לדעתי, אם כי ניסו להעלות ב-80 עד 90 אחוז, ניסיתי להוריד את שיעור ההעלאה ובסופו של דבר הוחלט להעלות ב-25-30 אחוזים״.

״יזמתי הקמת ועדת משנה לוועדת הכספים, שדנה בהלוואות לעובדים ובפיצויים לתושבים שנפגעו ומבקשים להפעיל את הביטוחים. זאת על מנת לזרז ולייעל הליכים. הישג חשוב נוסף הוא יצירת רשימת ספקים – במשך עשור לא היה ספר ספקים בעירייה, בעלי עסקים לא ידעו בכלל שהם יכולים לגשת למכרזים. עוד נושא – שילוט במעברי חצייה טופל בעקבות הצעתנו. כמו כן הייתי חבר בוועדה למינוי שהחליטה להמליץ על דוד מלכה כמנכ״ל העירייה והוא עושה עבודה מצויינת. העלינו את נושא הפחתת הארנונה לגופים שונים ועמותות כמו גלגולים, יד עזרא

ושולמית וכנפיים של קרמבו… כמו כן יזמנו תוכניות אב בספורט, בחינוך ובפרסום. בכלל בספורט יש מקום לשיפור, התחלנו ביישום תוכנית האב בכדורגל, אבל ישנם עוד ענפים. אני מתחייב אחרי שאבחר – בתוך שלוש שנים נגיע עם קבוצת כדורגל בוגרים לליגה הלאומית, קבוצות הכדורסל גברים ונשים – בין 20 הטובות בארץ, קבוצת הכדורעף תהיה בין 4 המובילות במדינה ואני מבטיח שיתוף פעולה בין כל גופי הספורט בעיר. בנוסף, אישרתי תבחינים לספורטאים מצטיינים, בעיקר בענפים האישיים״.

– ממה שאני מבין, לאור כל הליקויים, הניהול בעירייה רחוק מלהיות תקין?

״בכל עסק, יש מה לשפר וכל הזמן. גוף שנח על זרי הדפנה איננו מתקדם. הוא חייב להתייעל ולהיות טוב יותר, לספק שרותים טובים יותר ללקוחות. ייעלנו, שיפרנו, תיקנו. זה לא שהמצב היה קטסטרופלי, אבל דחפנו ותרמנו כדי לשפר את ההתנהלות. רק לאחרונה למשל, המלצנו למנות לתפקידים, אנשים בעלי כישורים ולא בעלי קשרים. אני לא אומר שישנם אנשים לא איכותיים במערכת, אם מישהו מתמנה לתפקיד ויש לו ניסיון והשכלה מתאימים אז על הכיפאק, אבל היו גם ״מעט״ אנשים שהיו חייבים להם קצת כבוד… אני לא מסתכל על העבר, אלא לכיוון העתיד, המטרה היא לשפר ולתקן, להוביל את העיר להיות אור לגויים״.

– ומה שנעשה עד עכשיו, לא הפך את כרמיאל לדוגמה ומודל בעיני רשויות אחרות?

״מה שנעשה עד היום בכרמיאל כלל גם דברים יפים ובכמות לא מבוטלת, אבל יש עוד הרבה מה לעשות, אני חושב שרענון וחדשנות הם דברים בריאים. אני מתכוון להביא רוח חדשה ומסתמך על הניסיון שנצבר בשנים האחרונות״.

– מה הם הנושאים החשובים ביותר שיש לטפל בהם בכרמיאל?

״פרנסה, תעשייה, חינוך ותרבות״.

– במה זה שונה מסדר העדיפויות של מי שמנהל כיום את העיר?

״לא אמרתי שזה שונה״.

– מה הם הפתרונות שלך לטפל בנושאים האלה?

״כשאתה נמצא בקבוצה עם אנשים שנמצאים ביחד כבר שנים, אז אתה נמצא באותה זווית ראיה, שומע אותם הדברים. אבל כשאתה מכניס פתאום אורח לרגע, הוא רואה דברים שאותה קבוצה לא רואה. זוית הראייה שלי והרצון שלי להביא לשינוי מביאים לחדשנות. יש לי 30 שנות ניסיון בניהול, גם ברמה המוניציפלית וגם ברמה הארצית, כך שכל הדברים האלה ביחד עם החדשנות והיצירתיות שאני מציע, מאפשרים לי להוביל את העיר למחוזות חדשים. תראה, לפני 15 שנה קיבלתי תפקיד לנהל גוף – התאחדות הספורט של בתי הספר בארץ, עם מחזור אפס ו-13 עובדים. היום המחזור הוא פי 7-8 ומספר העובדים הוכפל כמעט פי 4. אנחנו מדברים היום על מאות מיליוני שקלים מתקציבי מדינה״.

– אולי אתה פשוט איש מכירות מעולה. השאלה אם זה הופך אותך לראש עיר מצויין?

״תשמע, אני לא מכיר מישהו עם יכולת ניהול וניסיון כמו שלי, עם כל הכבוד – ויש לי כבוד והערכה. ואני עומד מאחורי המשפט הזה״.

– אם תיבחר לראש העיר, אחת ההבטחות שלך תהיה שלא להעלות ארנונה?

״מי שמבטיח לא להעלות ארנונה הוא שקרן, אבל אעשה תיקונים, אשנה סיווגים בחלק מהמקומות, כדי להקל על תשלום המיסים. בכרמיאל הארנונה יחסית יקרה ממקומות אחרים, היא לא צריכה לדעתי לעלות יותר מאשר ׳הטייס האוטומטי׳ שמעלה את המיסים על-פי חוק ממשלתי. אם נצטרך להתייעל נוכל לעשות זאת, למשל באמצעות יצירת הכנסות חדשות, כמו מפעלים. יש לי דרך להביא מפעלים חדשים לכאן״.

– איך אתה מתכוון למשוך לכרמיאל יזמים ותעשיינים?

״מוקדם מדי לדבר על כך, זו תהיה סיסמת הבחירות שלי. אתה לא יכול לנהל עסק בלי לעשות כלום. אתה צריך לצאת, לשווק, לתמחר, למכור ואתה צריך להרחיב את מעגל הלקוחות שלך. יש לי תוכנית עבודה רב-שנתית מוכנה ליישום. אני יכול לספר לך שבקמפיין הבחירות הקודם נפגשתי עם יזמים שהאמינו בי ורצו להגיע לכרמיאל. בעקבות תוצאות הבחירות הם העדיפו שלא לבוא לכאן, בעזרת השם נחזיר את האמון של המשקיעים בעיר״.

– לדעתך, יש להגביל כהונה של ראש עיר?

״ראש עיר לא צריך לכהן יותר מ-2-3 קדנציות, אני מעדיף שתיים. לדעתי, כבר אחרי שנה בתפקיד כבר אפשר להוביל שינויים ולקבל החלטות אמיצות, לשפר את פני הדברים. היום אני בן 53, אני מאמין שאחרי שאבחר – אפרוש עוד לפני גיל 68״.

כתבה מעניינת:

״מיהר״ לקופה? נהג רכב התנגש בסניף רמי לוי

שתפומאת גיל דובריש ״מיהר״ להשיג את כולם בדרך למבצעי החג? נהג בשנות ה-80 לחייו, תושב …


2 תגובות

  1. הכיצד ניתן להסביר שיו"ר ועדת הביקורת התיישר עם המבוקרים?
    מי מתושבי כרמיאל יודע מה עשתה ועדת הביקורת בקדנציה האחרונה?
    היכן השקיפות? !!!
    אולי מה שהיה הוא מה שיהיה?

  2. אולי קונינסקי עובד עליכם בעיניים?
    מי יכול להסביר את האמירה, "קיבלתי תפקיד לנהל גוף – התאחדות הספורט של בתי הספר בארץ, עם מחזור אפס ו-13 עובדים. היום המחזור הוא פי 7-8"?
    הסבר: אם המחזור היה "אפס" הרי גם אם תכפילו אותו במליון הוא לא יגדל כלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *