מאירים את העיר יאנה מלניקוב אלינור דפני 2018-11

מתנדבים ״להאיר״ את העיר

שתפו

יוזמה חדשה שהחלה בטיול באחד הערבים של סוף אוקטובר תופסת תאוצה וגורפת אחריה תושבים רבים ובעלי עסקים הנרתמים לפעול בהתנדבות למען הקהילה. היוזמות של הרעיון, יאנה מלניקוב ואלינור דפני: הזדמנות לתעל את האנרגיות שלנו התושבים למקומות טובים

מערכת זהר הצפון

"מאירים את העיר" הוא מיזם קהילתי התנדבותי חדש שסוחף אחריו בימים אלו כרמיאלים רבים. במסגרת המיזם החדש שקרם עור וגידים יתקיימו בשבוע הבא ברחבי העיר פרויקטים שונים שבהם יתנדבו תושבים, בעלי עסקים מקומיים ורשתות גדולות למען הקהילה.

כשנחשפים להיקפים של העשייה המתוכננת ו״הרעש״ החיובי שהוא הספיק לעשות כבר עכשיו ברחבי העיר, קשה להאמין שהמיזם יצא לדרך רק לפני שבועות ספורים.

יוזמות הרעיון והמוציאות שלו לפועל הן שתי נשים כרמיאליות: יאנה מלניקוב (35), נשואה ואמא לשניים, מנהלת שיווק ומרכז קריירה במכללה האקדמית צפת, וסטודנטית לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב (וגילוי נאות: גם כתבת בזהר הצפון…) ואלינור דפני (40), נשואה ואמא לשלושה, עצמאית, בעלת סטודיו למוצרי אקססוריז מעץ לבית ומבעלי נגריית דפני.

"הכל התחיל ב-31.10, יום אחרי הבחירות המוניציפאליות", מספרת יאנה. "טיילתי עם הכלבה בערב ברחבי שכונת רבין בה אני מתגוררת וחשבתי שיש משהו לא טבעי ולא נכון במעבר החד הזה מאווירת הבחירות הסואנת שהייתה בעיר לפאסיביות פתאומית שלנו התושבים. אמנם מערכת הבחירות המקומית הוציאה מאתנו התושבים הרבה אמוציות והתנהלה באווירה לא ממש נעימה, אך בתקופה שלפני הבחירות כולנו התושבים הרגשנו שאכפת לנו מהעיר שלנו והיינו באנרגיות של מעורבות בנעשה סביבנו. פתאום ביום שאחרי – גם אלו שמרוצים מהתוצאות וגם אלו שלא, אמורים לשבת בשקט ולחכות לבשורות שיצאו מבניין העירייה. הרגשתי שזה טיימינג מושלם להציע לכולם לצאת יחד לפעילות של התנדבות ועשיית טוב בעיר, לתעל את האנרגיות המעורבות שלנו התושבים למקומות טובים ובהזדמנות זאת להתגבש כולנו שוב מחדש סביב עשייה חיובית".

עוד במהלך אותו טיול ערב פרסמה מלניקוב פוסט ראשוני בפרופיל הפייסבוק שלה ובאחת הקבוצות ברשת החברתית. לדבריה, היא לא חזתה את היקף התגובות וההיענות שקיבל הפוסט שלה במהלך הלילה והימים שלאחר מכן: "כאילו הצלחתי להציף צורך שהיה אצל רבים".

בין המגיבים הרבים היתה גם אלינור דפני. "היתה לנו היכרות שטחית לפני כן מהעיר ומהפייסבוק אך היתה לי הרגשה טובה לגבי השותפות איתה והמקום הטוב שהיא מגיעה ממנו, מה שהתברר כנכון״, מספרת יאנה. ״היו לי הרבה מחשבות בראש ומהרגע הראשון שחברתי לאלינור היא ידעה למקד אותנו, להתנתק מההתלהבות ומהרצון לירות לכל הכיוונים ולהתניע את הדברים בתכלס".

"אני בכלל חשבתי שאני אעזור ליאנה קצת ושם זה יסתכם" צחקה אלינור, "לצד המחוייבויות המשפחתיות אני עובדת המון במרכז הארץ ומאוד עמוסה. אבל יש משהו בהתלהבות של כולם ובאנרגיות הטובות של איך שהדברים התגלגלו שפשוט סחף אותי פנימה לתוך המיזם ובלי לשים לב אני מעורבת בו מעל לראש".

לוגו מאירים את העיר 2018-11
סמל המיזם

לאחר שהחלו להתקדם עם בירורים ולמידת צרכים מול השטח, פתחו מלניקוב ודפני לטובת הנושא קבוצת פייסבוק חדשה בשם: "הכרמיאלים נוהרים להתנדב" (כפרפרזה על ה"נוהרים לקלפיות" מסבירה בהומור יאנה), וביקשו בשלב הראשון מכולם להצטרף לקבוצה ולעקוב שם אחר העדכונים.

אלינור: "כמה ימים לאחר מכן, המיזם במסגרת המיתוג שלו קיבל שם חדש: ׳מאירים את העיר׳, אך החלטנו שנשאיר את הקבוצה בשמה המקורי וגם שנכיל בתוכה מידע על כל מיני פרויקטים וצרכים של התנדבויות העיר ללא קשר למיזם הנוכחי שלנו, כך שכל מי שרוצה להתנדב בכרמיאל או לחפש מתנדבים יוכל להשתמש בפלטפורמה הזאת".

יאנה: ״מיד כשיצאנו לדרך פנו אליי מתן וקרן אביאל, חברים טובים שלי שהם גם הבעלים של ׳PXI גרופ – מיתוג שיווק ותוכן׳ והציעו להכין בהתנדבות מיתוג למיזם, לעזור לפנות לרשתות שונות לגייס חסויות וללוות את כל הקמפיין הפרסומי שלנו. אחריהם פנו אלינו והציעו את עזרתם בהשגת תרומות ומשאבים, גם גיא מרציאנו ואחריו ברקת בן שטרית, גיל דובריש מזהר הצפון שהבטיח מיד לתת במה לנושא, רונית איזקסון פלדמן ואיימי מקס הנדלר מכרמיאלי ועוד רבים וטובים מתושבי העיר שהציעו לסייע, לתרום דבר מה״.

"זה לא היה קורה לולא ההיענות של כולם ואנחנו שמחות שנציגים של כל הסיעות כמעט במועצה מגלים בו עניין ולוקחים חלק. זה מיזם התנדבותי של כל התושבים" מסכמות יאנה ואלינור.

קבוצת מאירים את העיר 2018-11 copy
ראשי קבוצת מאירים את העיר בישיבת עבודה

רשימה חלקית של הפעילויות המתוכננות בימים אלה (חלקן כבר יצא לפועל).

– מסיבת חנוכה ספורטיבית לחברי המועדון של שי (מועדון חברים בעלי צרכים מיוחדים) יחד עם נבחרת נערים ארצית הישגי כרמיאל בכדורסל.
– מסיבת חנוכה במרכז יום לקשיש עם ילדי בית ספר כלנית.
– צביעת קיר וציור קיר בכניסה לכפר הילדים.
– שיפוץ וצביעת בניין הסובל מנזקי שריפה ישנה שבו מתגוררים תושבים מבוגרים.
– חלוקת סופגניות, ספינג' ודברי מתיקה ברכבת לחיילים ותושבי כרמיאל ע"י הורי ותלמידי בית ספר "הרעות".
– אירוח ילדי כפר הילדים באטרקציות שונות ברחבי העיר (חלק יצפו בסרט ב"מובילנד", חלק יהנו מהפעלה ספורטיבית ב"קרוספיט המתכת", חלק יאכלו ארוחת ערב חגיגית ב"קקאו").
– אירוח משפחות חד הוריות במסעדות שונות ברחבי העיר ("טגלוס", "זסטי").
– אירוח חברי המועדון של שי בבורקס בבא.

למארגנות חשוב להבהיר כי "זאת לא הרשימה הסופית, יש עוד בתי עסקים שגילו נכונות לתרום ועוד פעילויות התנדבותיות לתושבים שאנו בוחנות את היכולת לממש אותן במסגרת המיזם הנוכחי אך אנו מעדיפות שלא לפרסם דברים שעוד לא סגרנו באופן סופי מול התורמים/אנשי הקשר בכל מקום. הכי טוב זה לעקוב אחרי העדכונים השונים בקבוצה של המיזם ולקבל פרטים מלאים יותר".

מלניקוב ודפני מזמינות את התושבים להצטרף לקבוצת הפייסבוק ׳הכרמיאלים נוהרים להתנדב׳ ולהמשיך להתעדכן.

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *