Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 6751
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ביבי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ביבי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 72
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 540
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 472
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2015/01/6667-.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => ביבי
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => ביבי
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
אוי, ביבי...
אוי, ביבי...

נאום ביבי נתניהו ועל התיקו הפוליטי לפני הבחירות

שתפו

נאום נתניהו 

בטור הזה הבעתי את דעתי, שרצוי היה שלא להתעמת עם הנשיא האמריקאי ואת הנאום הזה, היה ראוי להכין לא מאחורי הגב של הנשיא האמריקאי. אך לאחר מעשה, צריך להודות שזה היה נאום טוב, בנוי לתלפיות, נאום מרגש. צר לי שבוז’י וציפי לבני לא ישבו באולם כדי להביע תמיכה. נדמה לי כי בכל הקשור לאיראן, אין חילוקי דעות, גם בין המומחים הצבאיים אין חולקים על העובדה שמדובר בהסכם גרעין רע. קרי ואובמה, מתגלים פעם אחר פעם כנאיבים, זה קרה במצרים, בסוריה ובלוב. וכנראה זה המצב גם עם איראן.

הנאום הכה גלים בעולם, הנאום שודר בכול התחנות החשובות בעולם, שידור ישיר ובעקבות הנאום נערכו דיונים באולפנים. זה הישג של נתניהו, הוא הציף את הבעיה האיראנית, קשה לי להאמין שהממשל האמריקאי וממשלות אירופה יתעלמו מהדברים שנאמרו בנאום.

על התיקו הפוליטי 

על פי הסקרים, מה שהיה הוא שיהיה, יש פחות או יותר תיקו פוליטי שמשתק את המערכת הפוליטית. באמת ובתמים שאין הבדל בין הליכוד, המחנה הציוני, יש עתיד ומפלגתו של כחלון. כולם מדברים על שתי מדינות לשני עמים, כולם רוצים לפתור את בעיית יוקר המחיה והדיור. הלוואי והמפלגות הללו יקימו ממשלת אחדות. אם אכן ממשלה כזו תקום, היא צריכה בראש ובראשונה לשנות את שיטת הבחירות. הם צריכים לבחור בשיטה שתאפשר משילות. מה שיש לנו בעשרים השנים האחרונות, אלו ממשלות עם כמה ראשים, כל אחד מושך לצד והמדינה תקועה. הייתי רוצה לבחור במפלגה אחת, לתת לה הזדמנות ולבוא אתה חשבון בתום כהונתה.

הישראלי המכוער

כולנו ראינו את התמונות של המשפחה המתפרעת במטוס ישראייר. זו תופעה שאנו נתקלים בה בכול מקום. בכבישים, בקופת חולים, בדואר ובבתי מלון. הישראלי המכוער בולט במיוחד בחו”ל, במקומות כמו טורקיה, קפריסין וורנה. כול אותם מקומות שמציעים דילים זולים, הם מתנהגים כאילו המטוס שייך להם, המלון הוא ביתם. נתקלתי בתופעה הזו לא פעם, זה מביש, זה מציג אותנו באור מאוד שלילי, זה מלבה את האנטישמיות הרדומה.

הציבור לא טיפש

אני מתקרבים לבחירות, אט אט אנו נחשפים למסרים של המפלגות, תקשיבו רבותי יועצי הקמפיינים למיניהם, תפסיקו לזלזל בציבור, הציבור יותר חכם ממה שנדמה לכם. כאשר נתניהו האשים את אולמרט בבעיית הדיור, זה התקבל בגיחוך. זו דוגמא איך לא צריך לדבר לציבור. מפלגות, תציעו הצעות, הציגו אלטרנטיבה לבעיות שמטרידות את הציבור.למשל,כיצד מטפלים בבעיית הדיור, כיצד מטפלים בבעיית בתי החולים הקורסים, תציעו דרך כיצד מתמודדים עם הבעיה הפלסטינאית ועוד…

הציבור הוא מפוכח, בוגר, ורוצה תשובות אמתיות, לא סיסמאות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר .

על המפלגה הערבית המאוחדת

המפלגה המאוחדת הזו כוללת בתוכה גורמים לאומניים, וגורמים אסלאמיים קיצוניים. שניים מבין 13 המועמדים, חיים חיי ביגמיה, זה כשלעצמו צריך לומר דרשני. במפלגה הזו אין כל חדש, אין בשורה. בראש הרשימה עומד איימן עודה, איש מתון שמדבר על הדו קיום, אך הוא עלה התאנה שמסתיר מאחוריו את זועבי, בשארה  ושות’. אני תושב הגליל, מטבע הדברים יש לי אינטראקציה רבה עם ערביי ישראל. בתחושת בטן חזקה, אני יודע שהמפלגה הזו אינה מייצגת את האוכלוסייה הערבית, יצביעו עבורה כברירת מחדל, כי אין אלטרנטיבה שמייצגת את המגזר, אך אם תקום מפלגה שתציף את הבעיות של המגזר ותניח בצד את העניין הלאומני, אני משוכנע שמפלגה כזו, תגרוף את רוב הקולות של המגזר. כמו שאני מכיר את ערביי ישראל, הם רוצים הקצאת משאבים יותר שיוויונית, הם רוצים חינוך טוב לילדיהם, הם רוצים מקומות עבודה, הם רוצים איכות חיים. עזה ובעיותיה מעניינת אותם כמו השלג דאשתקד.

ושתהיה לכם שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *